Toon posts:

Hoe instal win 98 op laptop zonder cdrom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb wel een netwerkmogelijkheid.
De laptop heeft geen cdrom(oud beestje)
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Verwijderd

Je kan het proberen met een tcp/ip disk die je kan halen op www.bootdisk.com

Ik weet dat dit werkt met bv. Win 2000 Server.. Dan doe je dus gewoon een installatie over het netwerk..
Of het lukt met Win98 :?

Succes

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 07:10 ]

Verwijderd

Meerdere mogelijkheden:
  • Windows installatie CAB's op diskette
  • Laptop schijf inhangen in PC middels converter en installatiebestanden op de harddisk zetten
  • Via laplink/netwerk installeren of CDspeler delen.
  • Externe CDSpeler (USB/FireWire)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 07:09 ]

Verwijderd

Installatie Win 98 over netwerk

Ook een topic daarover... Zit misschien een interesante link in..

Verwijderd

Ik heb een 2,5 inch hdd convertor gekocht en daarmee mijn schijf aan de computer gehangen. Vervolgens .cab dir overgezet (.cab files ook incl setup ofcourse). Dan terug in de laptop die 2,5 inch hdd en met een bootdisk de installatie beginnen.

Verwijderd

Met HJSplit kun je alle bestanden op een diskette zetten. Er zit dan een batchfile bij om het weer aan elkaar te plakken. Dat commando kun je vanaf een bootdisk uitvoeren. Op die manier kun je alle cabs die niet diskette passen overzetten . Wel een klusje maar het kan...
http://www.freebyte.com/hjsplit/#win32
PS: het is nog freeware ook....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 08:39 ]

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:21
Via de parallele poort een verbinding maken met een willekeurige andere PC en dan door middel van bijvoorbeeld FastLynx(shareware) alle cab-files uploaden naar de laptop.
Kabel kost ongeveer 7,50 euro en het programmatje moet je even zoeken op Internet...

Everytime I suffer I become a better man because of it

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
met uitleg op
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
kan je tamelijk eenvoudig een dos-netwerkverbing maken

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

MMUilwijk schreef op 01 februari 2003 @ 08:53:
Via de parallele poort een verbinding maken met een willekeurige andere PC en dan door middel van bijvoorbeeld FastLynx(shareware) alle cab-files uploaden naar de laptop.
Kabel kost ongeveer 7,50 euro en het programmatje moet je even zoeken op Internet...
Ik heb FastLynx voor DOS nog liggen. Kabeltje kopen bij de Dixons -> klaar. Moet je vragen om een Laplink-kabeltje. Mail maar voor Fastlynx. ;) (Het oude FX voor DOS, dus niet niet nieuwe trialware van FX.)

Bloed, zweet & koffie

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MMUilwijk schreef op 01 February 2003 @ 08:53:
Interlnk.exe en Intersvr.exe. Zitten standaard bij dos in. Via een paralelle of seriele kabel een verbinding maken ét voila. Veel goedkoper als fastlink en laplinks kabeltjes enzo denk ik :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Pagina: 1