DELL P1110 21" monitor wazig beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 09:15
ik heb een dell p1110 21" monitor, sony trinitron beeldbuis en hij was al een beetje wazig met m'n geforce2 maar het viel niet op, maar nu heb ik een geforce4 geleend van een vriend en dit is het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tpetrov/pics/overig/mntr.JPG

vaag he? zou het dan toch aan de kaart liggen of monitor?

alle laatste drivers zijn geinstalleerd. op 640x480 ofzo heb je het niet, ik draai 1280x960

amd xp 1700+
256mb
gefroce4 ti4200
xp pro sp1

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gebruik je ook dezelfde refreshrate? nVidia-kaarten staan niet bepaald bekend om hun goede signaalkwaliteit (op lage resoluties zoals 1280x960 zou je daar overigens niet zoveel last van moeten hebben). Een goede signaalkwalieit (bijv. van een Matrox G550) kan wat helpen om een slechte monitor toch een beter beeld te laten geven.

Maar euh, verwacht je nu dat ik met jouw screenshot kan zien hoe wazig je beeld is op mijn LCD?

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 00:23
Probeer eens met wat instellingen op de beeldbuis zelf te kijken of het beeld wat beter wordt of niet. En als je denkt dat het aan je videokaart ligt dan zal je met een screenshot ons inderdaad weinig duidelijk kunnen maken...... :{

Maar goed degauss het scherm eens, en zet de refreshrate hoger (desktop rechtermuis klik -> properties -> settings -> Advanced -> tabje monitors -> ff aanvinken Hide modes that this monitor can not display -> en zet em dam op de hoogste aantal hertz (ook beter voor je ogen))

mijne staat op 1280*1024 @ 85 Hz

[ Voor 7% gewijzigd door Yuri op 01-02-2003 07:51 ]

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• chim0
hoe ziet de screenshot er bij jullie uit dan? ik zie zeg maar soort wazige schaduwen bij de randen van vensters, letters, iconen etc..

de monitor is zwaar goed, tis een CAD monitor dus daar ligt het denk ik niet aan.

hij staat nu op 1280x1024 100hz maar het blijft hetzelfde, ik denk toch dat het met die videokaart te maken heeft

Verwijderd

chimo schreef op 01 februari 2003 @ 09:04:
hoe ziet de screenshot er bij jullie uit dan? ik zie zeg maar soort wazige schaduwen bij de randen van vensters, letters, iconen etc..

de monitor is zwaar goed, tis een CAD monitor dus daar ligt het denk ik niet aan.

hij staat nu op 1280x1024 100hz maar het blijft hetzelfde, ik denk toch dat het met die videokaart te maken heeft
Screenshot ziet er hiet 'normaal' uit.

Probeer eens wat oudere drivers voor je videokaart, bijvoorbeeld 30.82.

• chim0
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 09:36:
[...]

Screenshot ziet er hiet 'normaal' uit.

Probeer eens wat oudere drivers voor je videokaart, bijvoorbeeld 30.82.
aha, dus het is echt de monitor die de waas geeft, het ziet eruit als soort matrix effect, heel vaag..

anyway, ik heb directx 9 geinstalleerd maar dat gaat toch niet werken met 30.82?

Verwijderd

chimo schreef op 01 februari 2003 @ 09:49:
[...]

aha, dus het is echt de monitor die de waas geeft, het ziet eruit als soort matrix effect, heel vaag..

anyway, ik heb directx 9 geinstalleerd maar dat gaat toch niet werken met 30.82?
Jawel, maar als het de monitor ligt helpen drivers voor de videokaart niet. Zijn er misschien monitor drivers?

• chim0
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 09:53:
[...]

Jawel, maar als het de monitor ligt helpen drivers voor de videokaart niet. Zijn er misschien monitor drivers?
voor xp niet, zit er standaard in, alleen een color profile (.icm)
en op dell.com kan ik niks vinden, misschien dat iemand kan helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 01-02-2003 09:54 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
chimo schreef op 01 februari 2003 @ 09:04:

Screenshots worden gemaakt direct vanuit het geheugen op de videokaart, dus spelen uitgangsfilters, kabels, monitor en andere externe invloeden geen rol ;) (ergo: we hebben niks aan jouw screenhot, dat je zelf wazigheden ziet komt doordat je sowieso last van wazigheden hebt).

Heb je het aantal Hz al naar beneden gegooid? (hoe hoger hoe vager). Ik ken de monitor (werk er dagelijks mee) en daar zou je prima beeld op te voorschijn moeten kunnen toveren.
Andere kabel geprobeerd? Storende invloeden like boxen weggehaald etc.? Hoewel het een nVidia kaart is zou deze resolutie absoluut geen probleem mogen vormen of je moet daar een vervelend kaartje hebben.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• chim0
het kaartje werkt perfect op de eizo 21" van de eigenaar, niks aan de hand.

ik realiseer me nu idd dat het de monitor is die het wazige beeld veroorzaakt, dus kan je ook geen screenie maken.

met de gf2 erin had ik niet, dus idd misschien een vervelend kaartje, maar goed bedankt voor de reacties.
ik denk nog steeds niet dat er iets mis is met de monitor
Pagina: 1