Tja, je hebt een berg ultrabright leds besteld... een stuk of 40 daarvan komen straks in m'n cube te zitten... Wat moet je dan met de rest? Juist ja, vage shit mee doen!
Ik had al eerder een USBled gemaakt en een CCFLmod:
USBled:

CCFLmod:

Wat krijg je als je die 2 combineert? Yup, een LEDsaber!
Men neme een oude MAC usb verlengkabel:

...en ook nog wat componentjes zoals 82Ohm weerstanden en 5 ultrabright blue leds en een brok flatcable:

Kabel strippen en flatcable aan vastsolderen zodat elke led z'n eigen wires heeft... Kan ook anders, maar ik vond de kleurtjes wel leuk... en had die zooi toch nog liggen

Als alle leds aan de flatcable gesoldeerd zijn prop je de hele meuk in een plexi buisje:

Hier nog even een close-up van de zijkant:

Aan de voorkant heb ik een gat gemaakt zodat de laatste led mooi naar buiten schijnt:

Klaar om te testen! Plug heb bouwsel in een willekeurige USB poort om te kijken of het werkt... w00t! Hijdoetut!

Nog even het testen met het licht uit: aanschouw de ultra brightness

Ik had ergens in de USB specs gelezen dat de randapparatuur max. 100mA mocht trekken.. daarom heb ik voor de zekerheid maar 5 leds (5*20mA) gebruikt... Geeft genoeg licht, dus geen probleem dacht ik zo
Hier nog een donkere movie voor de liefhebbers:
http://www.modwarehouse.com/xndr/LEDsaber/MOV00043.MPG
Heb ik m'n LED's genoeg misbruikt voor dit nutteloze project? Of kan het nog erger?
Ik had al eerder een USBled gemaakt en een CCFLmod:
USBled:
CCFLmod:
Wat krijg je als je die 2 combineert? Yup, een LEDsaber!
Men neme een oude MAC usb verlengkabel:

...en ook nog wat componentjes zoals 82Ohm weerstanden en 5 ultrabright blue leds en een brok flatcable:

Kabel strippen en flatcable aan vastsolderen zodat elke led z'n eigen wires heeft... Kan ook anders, maar ik vond de kleurtjes wel leuk... en had die zooi toch nog liggen

Als alle leds aan de flatcable gesoldeerd zijn prop je de hele meuk in een plexi buisje:

Hier nog even een close-up van de zijkant:

Aan de voorkant heb ik een gat gemaakt zodat de laatste led mooi naar buiten schijnt:

Klaar om te testen! Plug heb bouwsel in een willekeurige USB poort om te kijken of het werkt... w00t! Hijdoetut!

Nog even het testen met het licht uit: aanschouw de ultra brightness

Ik had ergens in de USB specs gelezen dat de randapparatuur max. 100mA mocht trekken.. daarom heb ik voor de zekerheid maar 5 leds (5*20mA) gebruikt... Geeft genoeg licht, dus geen probleem dacht ik zo
Hier nog een donkere movie voor de liefhebbers:
http://www.modwarehouse.com/xndr/LEDsaber/MOV00043.MPG
Heb ik m'n LED's genoeg misbruikt voor dit nutteloze project? Of kan het nog erger?
[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 35965 op 01-02-2003 04:31 . Reden: typo ]