Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

300w voeding slaapt/wordt niet wakker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een low price/sound voeding gekocht van 300 W voor een Athlon 900 2 HD's en 2 CD's. De voeding doet het goed, maar er zijn momenten dat wanneer ik de computer aan zet deze na 2 seconden gelijk uit gaat. Het power lichtje knippert dan, net zoals dit is als hij in de slaapstand is. Ik moet dan eerst de computer weer uit zetten, 1 minuut wachten en 'm dan weer aanzetten. Soms gaat hij dan weer slapen, als hij echter aan blijft merk ik niets van een instabiel systeem of zo.

Als ik het systeem in de slaapstand zet en ik druk op de aan-knop lijkt het alsof hij echt niet meer wakker wordt. Ik moet dan eerst de stekker eruit halen!

Mijn vraag: Is dit een kwestie van te laag vermogen (wat op zich vreemd is gezien mijn oude psu 250w was) - of is dit toch een defect?

Tnx!

Verwijderd

een goeie 250W is beter dan een goedkope 300W.
Maar denk idd dat je voeding niet in orde is, zet anders je oude voeding even terug, dan weet je het zeker.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
ik heb dit ook gehad met PC van de buurman, een 1800+
echter was hierbij het probleem dat de coolpasta in te grote hoeveelheid op de CPU was gemeerd, zodat de pasta voor geleiding zorgde op de L1 tot L4 bruggetjes. Geen probleem dus. Was een kwestie van CPU ontdoen van coolpasta en opnieuw een microscopisch druppelje pasta aanbrengen. Hierna geen probleem meet met uitvallen en/of knipperende HDD/POWER led's. Dus als je niet zeker weet of het je voeding is moet je efkes je CPU bekijken.

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
Het is vrij onwaarschijnlijk dat het de cpu is, aangezien de vorige psu wel volstrekt normaal werkte. Het is een vreemd verschijnsel, ik heb de stekker op een verlengsnoer met schakelaar gezet, en in mijn bios geconfigureerd met"power up after power loss". Als ik de schakelaar van mijn snoer dan aanzet, doet ie het 9 van de 10 keer goed.
Sluit ik 'm af zonder de hoofdschakelaar uit te zetten, dan gaat hij later bij het opnieuw opstarten door het indrukken van de power knop op de pc in die slaap-knipper stand.

Het lijkt er dus op alsof deze psu van sweex die ik hier gekocht heb:
http://www.funtronics.nl/...?cPath=41&products_id=480
niet tegen spanning kan als de pc uit is.

Thanks so far, maar ik snap er nog steeds niets van...

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
en de thermische zekering? is deze goed? (als deze dat uberhaubt heeft...)
of gewoon zoals ze dat in het engels zo mooi zeggen, just face the fact, it's fucked-up quality. Kan zelf ook vrij weinig verzinnen waarom deze niet fatsoenlijk wil functioneren. Probeer idd zoals VipTweak dat zei een andere voeding. Als deze wel fatsoenlijk werkt is het vrij zeker dat de "nieuwe" 300w voeding slecht is.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:46

Flotter

Pelipper!

Die voeding lijkt verdacht veel op de mijne, inclusief de prijs en de problemen :(

Ik heb 'm gekocht nadat ik m'n 250 watt voeding (waar ik nooit problemen mee heb gehad) opgeblazen had. Als m'n pc een tijdje uit heeft gestaan valt ie ook vaak na een seconde of 2 uit, zeker wanneer er een cd in de dvd-speler zit. Net alsof ie niet genoeg stroom kan leveren om de hdd/cd op te spinnen.

't Lijkt bijna wel alsof het probleem met de temeratuur te maken heeft. Als m'n pc een tijdje aan heeft gestaan (en dus warm is), vervolgens uitgezet wordt en binnen niet al te lange tijd weer aan doet ie't altijd wel in 1 keer goed.

'k Zit er aan te denken een 2e voeding (145 watt, heb ik hier nog liggen) erbij te zetten als 'hulpvoeding' en deze met een timertje na 2 minuten uit te zetten...

[ Voor 5% gewijzigd door Flotter op 01-02-2003 16:53 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1