Toon posts:

Probleem met nieuw AMD-sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd weer veel van die blauwe schermen, met 'physical memory dumps' enz. Hij zegt dan dat er wat verkeerd is met nv4_sh.dll (of zo, videokaart), maar met andere detonators zegt hij hetzelfde.

Ik heb vorige week een Athlon XP 2000+, Asus A7V8X, 256MBRam PC2700 gekocht. En die 2000+ staat nu op 1,3Ghz. Dan heb ik ze veel minder vaak/bijna nooit. CPU temp. is dan ongeveer 50 graden, en de koeler draait op 4900RPM (is dit te weinig?). Maar wat gaat er nu mis? Waarom kan hij niet stabiel draaien op 1,67Ghz? Ik krijg die blauwe schermen dus vooral onder het gamen.

Ik heb er verder dus niet al te veel verstand van. Verder zit er een GF2 GTS in.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Mmh, je zou voor de gein eens ander geheugen moeten proberen te lenen van iemand ofzo...
Want gaat is het probleem namelijk brak geheugen bij zulke meldingen..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je?

Check eens Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Vaag... Hier ook een XP2000... Ik draai met een Zalman op 43 graden full-load... (wel 1 extra case cooler! (Papst)...

Ik denk dat er toch iets niet helemaal lekker zit met de cooling... of dat er teweinig frisse lucht binnenkomt... een thoroughbred hoeft namelijk niet echt warm te worden met de juiste cooler! (mijn cpu fan draait 2500 RPM) Ook mijn GF2TI heeft passieve cooling... en er draaien 4 7200 rpm's in het systeem... (Case temp = 32)...

1 input fan...
1 output aan de processor kant...
1 output in de voeding...

Voeding is gemod (zit dus geen behuizing meer omheen! dus kan meer lucht afvoeren...)

WWW.RC5.NL

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Doe eens een mem stress test. Misschien is je geheugen niet helemaal lekker meer.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal ff zo'n test doen dan. Misschien dat het toch m'n geheugen is...

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
zorg voor een goede kwaliteit 300 watt voeding en neem geen geheugen van brakke kwaliteit hou je aan de typen die in je manual van je mainboard staan dan heb je geen probleem.

temp problemen kan je pas verwachten van temps boven de 60 graden daaronder is er niets aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 450Watt voeding en dat geheugen kun je nooit uitkiezen (merk) bij Norrod. :/

Verwijderd

Topicstarter
170 errors in Test 5 (memtest86). Mag ik er nu vanuit gaan dat m'n memorystick idd kaduk is?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uiteraard :)

Inruilen dus..

Edit: nog even de opmerking dat je ook problemen kan krijgen wanneer de geheugentimings te strak staan afgesteld (bijv een CAS3 reepje op CAS2 zetten) of wanneer de reepjes overgeclockt zijn. Let daar ook eens op.

[ Voor 79% gewijzigd door BalusC op 01-02-2003 11:24 ]

Verwijderd

Neem dan een van de betere merken bv. Corsair, Samsung... en CAS 2

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 23:59:
Ik heb 450Watt voeding en dat geheugen kun je nooit uitkiezen (merk) bij Norrod. :/
Had ik ook, ik kreeg bij norrod gewoon een standaard reepje ram, mn samsung reepje ging stuk, toen kreeg ik twinmos :P
Maar uhhmm mischien moet je inderdaad memtest86 doen

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm :? Topicstarter heeft allang memtest86 gedaan :z

Lees de draad voor je blaat.

Verwijderd

Leuk rijmpje ;)

007,
je kunt de mem settings in de BIOS van Turbo afhalen, en de spanning voor het geheugen een tikje verhogen misschien.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 16:23 ]

Verwijderd

ejjhh posting weg.. :?
Pagina: 1