Toshiba SDR-5002 vs. Pioneer A04/104

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:53

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een niet te dure dvd-r(w)/+r(w) (ik heb geen specifieke voorkeur) en kom uiteindelijk uit op een van deze 2 branders:

Toshiba SDR-5002
Pioneer A04/104
Van de site van Toshiba:
2X DVD-R Read/Write
1X DVD-RW Read/Write
12X DVD-ROM Read
16X CD-R Read/Write
10X CD-RW Read/Write
40X CD-ROM Read
Average Random Seek Time:
DVD: 130ms (typ.)
CD-ROM: 110ms (typ.)
Van de site van Pioneer:
Write Speed DVD-R 2X-CLV (2,77 MB/s), 1X-CLV (1,385 MB/s)
Write Speed DVD-RW 1X-CLV (1,385 MB/s)
Write Speed CD-R 8X-CLV (1,2 MB/s), 4X-CLV (0,6 MB/s)
Write Speed CD-RW 4X-CLV (0,6 MB/s) (high speed CD-RW is supported)
Read Speed DVD-ROM (Single) Max. 6X-CAV (8,31 MB/s)
Read Speed DVD-ROM (Dual) 2X-CLV (2,77 MB/s)
Read Speed DVD-R, DVD-RW 2X-CLV (2,77 MB/s)
Read Speed CD-ROM Max. 24X-CAV (3,6 MB/s)
Read Speed CD-R,CD-RW Max. 24X-CAV (3,6 MB/s)
Read Speed CD-Audio Max. 24X-CAV (3,6 MB/s) (Audio capture through ATAPI)
MAX 10X-CAV (1.5 MB/s)
Read Speed Video-CD 4X-CLV (0.600 MB/s)
Access Time DVD 200 Msec (Random Average)
Access Time CD (Random Average) 180 Msec (Random Average)
De Toshiba is dus duidelijk sneller met lezen en het branden van cd-r.

Ik heb al veel positieve verhalen rond deze Pioneer gelezen en nog maar weinig goeds/slechts over de Toshiba.

Wat zouden jullie doen in dit geval?

ps. ze kosten allebei ongeveer €250

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
De toshiba is één van de weinige 3sheep branders (bron: www.cdfreaks.com) en kan dus alle CD-beveiligingen, incl. SD 2.8010 aan. Misschien een voordeel voor jou? :)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik had geen idee waar je het over had maar ik heb er even op gezocht :)

Klinkt als een leuk voordeeltje, maar ik ben er niet op uit om originele spellen/programma's te kopiëren. Het gaat mij vooral om het backupen van xbox games, af en toe een film en natuurlijk backups maken van dingen op mn pc.

Zijn er mensen die (goede/slechte) ervaring hebben met de Toshiba? De lees- en cdr-snelheid klinkt me goed in de oren, maar voor de A04/104 zijn natuurlijk hacked firmwares uit waarmee je 1x media op 2x kunt branden...

Verwijderd

Razorfist schreef op 01 February 2003 @ 12:11:
Ik had geen idee waar je het over had maar ik heb er even op gezocht :)

Klinkt als een leuk voordeeltje, maar ik ben er niet op uit om originele spellen/programma's te kopiëren. Het gaat mij vooral om het backupen van xbox games, af en toe een film en natuurlijk backups maken van dingen op mn pc.

Zijn er mensen die (goede/slechte) ervaring hebben met de Toshiba? De lees- en cdr-snelheid klinkt me goed in de oren, maar voor de A04/104 zijn natuurlijk hacked firmwares uit waarmee je 1x media op 2x kunt branden...
'k heb die Toshiba, en hij bevalt me OK. Ik heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal omdat ik (uiteraard!!) maar 1 brander heb.

Als je wat specifiekere vragen hebt wil ik je wel antwoorden. :)

Maar hij is over het algemeen Veel sneller dan de Pioneer (volgens de tests!) :Y)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 16:51:
[...]

'k heb die Toshiba, en hij bevalt me OK. Ik heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal omdat ik (uiteraard!!) maar 1 brander heb.

Als je wat specifiekere vragen hebt wil ik je wel antwoorden. :)

Maar hij is over het algemeen Veel sneller dan de Pioneer (volgens de tests!) :Y)
Hoe gevoelig liggen de gebruikte schijfjes bij deze drive? Ik heb gelezen dat bijvoorbeeld die Sony +- drive nogal een zeikerd is wat dat betreft.
Ik wil natuurlijk niet alleen dvd-r van €3/€4 stuk kunnen gebruiken ;)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Niemand anders ervaring met deze drive(s)? Ik wil eigenlijk in de loop van volgende week er eentje kopen maar ik kan niet kiezen :D
Suggesties voor andere merken/types zijn natuurlijk ook welkom!

Verwijderd

Razorfist schreef op 01 February 2003 @ 17:27:
[...]

Hoe gevoelig liggen de gebruikte schijfjes bij deze drive? Ik heb gelezen dat bijvoorbeeld die Sony +- drive nogal een zeikerd is wat dat betreft.
Ik wil natuurlijk niet alleen dvd-r van €3/€4 stuk kunnen gebruiken ;)
Daar kan ik je nou net niet mee helpen. Het enige verkooppunt hier in de buurt is een Dynabyte en daar verkopen ze de schijfjes (DVD-R) voor €3,95. En die werken OK.

Ik heb wel twee spindeltjes Princo besteld op www.opus.nl maar die zijn schijnbaar moeilijk leverbaar. :(

Verwijderd

Ik heb ook een Toshiba. Is echt een perfecte brander. Komt ook goed uit de test van de pcwelt.de. Ik gebruik de goedkope princo-schijfjes en er is er nog geeneen mislukt en ze spelen perfect af in mijn homecinema setje van Pioneer. Met de oudere stand-alone DVD-spelers zal het wel problemen op kunnen leveren. Een paar vrienden van me hebben oudere Sony DVD spelers maar die slikken het niet.
Maar als je tussen de pioneer en de Toshiba moet kiezen zou ik zeker voor de Toshiba gaan.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Heel erg bedankt!
Ik ga voor de Toshiba denk ik dan. In de cijfers is hij gewoon beter :)

Ik vond hier nog een review waar hij ook wordt vergeleken met de Pioneer A04!
Toshiba SD-R5002 performed adequately in the most of the tests and the results were confirmed by the drive's specifications. The supported 2X DVD-R recording speed allows users to write 4.7GB of data in less than 30 minutes, in a good variety of DVD-R media. The DVD-ROM reading speed is 12X CAV, which is high enough, and 8X for the dual layer DVD-ROMs. Reading of DVD+R/+RW media is also not excluded but in a lower speed. As for the DVD ripping, the drive is one of the fastest in the market with 9170 KB/sec.
The Toshiba SD-R5002 has better performance than DVR-A04 and lower retail price making it a safe buy for all those to wish to enter DVD recording with a low priced recorder.
Alleen zie ik nu bij Digiworld staan:
TOSHIBA DVD/R-RW retail 5002K 305,00
TOSHIBA SDR5002 DVD-R/RW [Retail] 325,00

Niet dat ik hem hier wil kopen, maar toch.. zou hier nog verschil in zitten?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik even kijken op www.gistron.com. Hier staat hij voor 255 euro. Scheelt wel een paar centen, maar het is wel de bulk. Ik heb hem hier ook gekocht en geen klachten.

Sorry niet goed gelezen, je koopt hem al ergens anders.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 13:28 ]

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 13:25:
Als ik jou was zou ik even kijken op www.gistron.com. Hier staat hij voor 255 euro. Scheelt wel een paar centen, maar het is wel de bulk. Ik heb hem hier ook gekocht en geen klachten.

Sorry niet goed gelezen, je koopt hem al ergens anders.
daar wou ik hem inderdaad gaan kopen ja ;)
in de pricewatch staat ook een goedkope zaak maar die rekent torenhoge prijzen voor verzending enzo en met gistron heb ik goede ervaringen.

bedankt!

• ronny
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

wat dacht je dan van deze DVDRW416K

Dit is de 4 speed dvd brander van Philips :)
Als het goed is komt die binnen kort ook uit en is wel twee maal zo snel :9

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
ronny schreef op 03 February 2003 @ 14:11:
wat dacht je dan van deze DVDRW416K

Dit is de 4 speed dvd brander van Philips :)
Als het goed is komt die binnen kort ook uit en is wel twee maal zo snel :9
Tja ik wil vooral voor een goedkope drive gaan eigenlijk. En bovendien zijn de media van -R wel lekker goedkoop aan het worden...
Naar door wat je net zegt begin ik wel weer te denken.. zou ik niet beter €60 meer uitgeven voor een 4x drive... ook die schijfjes worden steeds goedkoper en beter verkrijgbaar :/

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Razorfist schreef op 03 februari 2003 @ 15:44:
[...]

Tja ik wil vooral voor een goedkope drive gaan eigenlijk. En bovendien zijn de media van -R wel lekker goedkoop aan het worden...
Naar door wat je net zegt begin ik wel weer te denken.. zou ik niet beter €60 meer uitgeven voor een 4x drive... ook die schijfjes worden steeds goedkoper en beter verkrijgbaar :/
Nou.. ik weet weer eens niet wat ik wil hoor.. na ff rekenen ben ik er achter dat een Pioneer 105 (bulkversie van de A05) me maar ongeveer €35 meer kost dan die Toshiba. (ook geen verzendkosten omdat ik op ongeveer 3 minuten van MyCom Rotterdam op school zit ;)) Dus dat is wel weer ERG aantrekkelijk om te doen. Bovendien heb ik net €50 van mn vader toegezegd gekregen omdat hij ook wel heil ziet in het backuppen van *kuch* onze dvd's.

Damn.. * Blamm make up your mind! :D

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
En het is de Pioneer 105 geworden :P
Ik kon de verleiding van een 4speed drive niet weerstaan en ben maar een beetje 'op zeker' gegaan dus.

Nu eerst inbouwen en uitgebreid testen natuurlijk ;)

Hartelijk bedankt voor de adviezen trouwens hoor! Ik weet nu dat als ik ooit nog een keer voor een 2speed drive moet kiezen dat ik dan de Toshiba zou nemen :D :D :D
Pagina: 1