Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Verwijderd
Dit is wat er bij mij in de help file staat over isalpha
Hier worden twee argumenten meegegeven, bij jou wordt er maar 1 meegegeven. Dus daar zit m.i. het probleem#include <locale>
template <class charT>
bool isalpha (charT c, const locale& loc) const;
Of je include "cctype", en dan kun je de C-functie uit "ctype.h" gebruiken. Ik zou zelf echter voor de C++ versie die delighteddennis laat zien gaan.
Iets andere formulering van 'dat laatste': als je "man isalpha" intypt (of isalpha opzoekt in de MSDN documentatie) krijg je direct een overzicht van de header files waarin die functie declareerd is ("ctype.h" dus) en de libraries waarin 'ie geimplementeert is (de standaard C library).
Dit is een kleine moeite die je naar mijn mening zelf ook wel had mogen nemen. Deze mening is ook meerdere malen door talloze andere P&W'ers onderschreven. Jammer dat desondanks de moderators er een hele andere mening op na houden.
Iets andere formulering van 'dat laatste': als je "man isalpha" intypt (of isalpha opzoekt in de MSDN documentatie) krijg je direct een overzicht van de header files waarin die functie declareerd is ("ctype.h" dus) en de libraries waarin 'ie geimplementeert is (de standaard C library).
Dit is een kleine moeite die je naar mijn mening zelf ook wel had mogen nemen. Deze mening is ook meerdere malen door talloze andere P&W'ers onderschreven. Jammer dat desondanks de moderators er een hele andere mening op na houden.
[ Voor 92% gewijzigd door Soultaker op 01-02-2003 15:46 . Reden: D2k edit: dat laatste hoefde er niet bij hoor ]
Soultaker: ik onderschrijf um wel hoor, maar in deze bewoording kan ik het met je eens zijn
met je eerdere niet
dus dicht
met je eerdere niet
dus dicht
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Dit topic is gesloten.
![]()