Toon posts:

Fasttrack TX2 updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na heel veel debuggen enzo uitgevonden dat mijn fasttrack tx2 100 pci controller verantwoordelijk is voor een groot deel van mijn crashes.
De schuldige is meneer fasttrack.sys
Nu wil ik die driver natuurlijk updaten, maar er is hiervoor helaas geen install paketje te vinden op promise.com. Ik heb deze driver geinstalleerd tijdens de installatie van windowsXP. En ik heb natuurlijk geen zin om winXP voor 1 driver opnieuw te gaan installeren.

Het zal ongetwijfeld heel makkelijk zijn door een bestandje te verplaatsen ofzo. Alleen wil ik op dit moment geen risico nemen aangezien ik mijn computer dit weekend hard nodig heb. Ik kan dus de trial en error atm niet riskeren.

Dit zijn de gegevens:

IRQ : 18
BusMaster Base : 0xD800
ROM Base Addr : 0xDFFE0000
Driver Version : 2.00.0 (Build 18)
Hardware Type : FastTrak-100 TX/LP (6268/6270)

De reden waarom ik b18 gebruik ipv de nieuwe is omdat winXP de nieuwe driver niet herkende bij de installatie hiervan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ik begrijp de vraagstelling niet helemaal.. Tot zover heb ik begrepen dat je de driver wilt updaten, maar dat je niet weet hoe dat moet, klopt dat :?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

AMDFreak

Intel is zo..

Krijg je bleu screens?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg blue screens ja.
En het klopt dat ik hem wil update (zonder heel windows opnieuw te installen).

Ik wilde het even vragen voor ik ga klooien. Aangezien ik mijn comp ff niet kan missen en tijdelijk geen tijd heb voor complete re-installs.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Euhm, dan download je toch gewoon de laatste drivers van promise.com en installeer ze..?

Ik zie werkelijk niet wat het probleem is 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 03-02-2003 08:11 ]

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 13:55
BalusC schreef op 03 februari 2003 @ 08:11:
Euhm, dan download je toch gewoon de laatste drivers van promise.com en installeer ze..?

Ik zie werkelijk niet wat het probleem is 8)7
denk dat ie zijn schone winxp install niet wil verneuken ofzow :S

Verwijderd

Soms betekend "updaten" in termen van bugfixen een oudere driver installeren....

Verwijderd

Topicstarter
Okay laat ik het eens anders uitleggen,

Ik heb de laatste 2 nieuwe drivers gedownload:
Microsoft WindowsXP miniport driver 2.00.0.26
Microsoft WindowsXP miniport driver 2.00.0.25

Dan wil ik die drivers gaan installen, maar helaas zit er geen .exe bij de promise drivers. Okay dan maar windows zeggen dat ie andere driver moet gebruiken. Dus driverupdate, windows zoekt in de map en zegt dat ie niet kan updaten. Vervolgens zeg ik tegen windows dat en dat bestand moet je hebben etc. Dan zegt windows dat het geen valid driver is en dat ie de oude blijft gebruiken. Helaas mis ik dan de optie om te zeggen dat ie het toch moet gebruiken.

Okay dan is er dus 1 optie lijkt me:
Ik zal alle bestanden van de nieuwe drivers dus stuk voor stuk met de hand in de goede map moeten zetten. Dus per file opzoeken waar hij nu staat. En dan de nieuwe eroverheen.

Gaat dit gewoon lukken zonder errors dat iemand zo weet of zijn er nog andere mogelijkheden?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kun je geen ander hardwareprofiel instellen om dit te testen? Bij aanmelden in XP krijg je dan de keuze uit de diverse hardwareprofielen. Voorkom je misschien een hoop ellende mee.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ahh, dat is stukken duidelijker :)

Vraagje: heb je ook geprobeerd om de driver geforceerd te installeren ipv om Windows te laten zoeken naar drivers in diverse locaties?

Edit: je zou ook kunnen proberen om de apparaten geheel uit de apparaatbeheer te verwijderen en daarna direct c:\winnt\inf\oemn.inf en .pnf te verwijderen. Open de .inf eens met kladblok om te weten welke driver het precies betreft. Dikke kans dat het oem0.inf en .pnf is, aangezien je deze driver als eerste tijdens de setup installeerde :Y)

Na een herstart zal Windows naar drivers zoeken, maar geen een tegenkomen. Je zult dus gevraagd worden om drivers op te geven :)

[ Voor 61% gewijzigd door BalusC op 03-02-2003 13:20 ]

Pagina: 1