Toon posts:

PC reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Klein vraagje ik heb een pc die reset zich wel vaker met MS 2000 met geen SP (Omdat ik niet eens de SP erop krijg) Ik heb de pc aan een PHD kaart gehangen (www.ultrax.nl) maar daar kwam niks uit na lang testen heb ik de Voeding vervangen en de pc 5 maal opnieuw geinstalleerd maar het probleem is nog steeds niet opgelost. De pc reset zich behoorlijk hard Gewoon weer langs de bios en het geheugen weer tellenWeten jullie wat?

Grtz..

Dup's revenge

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen voeding zei je he? Heb je al eens deze guide doorgenomen? Hierin staan veel tips bij dit soort problemen.

Zo ja, waren de uitslagen van MemTest86 positief? (zie ook die guide) Ik gok namelijk op het geheugen.

Zet trouwens ook even 'automatically reboot' uit, dit kan je vinden bij de 'startup & recovery' settings.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen getest met Ram stress test ook van UltraX deze heeft een nacht lang getest Deze kwam er goed uit ik heb nu ook de automatic reboot uit gezet zien of ik nu wat meer kan zien.
Ik heb de guide door gelezen het systeem is volledig een ordinair ding een standaard huis tuin en keuken app van een paar kennissen.
Hij begon kuren te krijgen toen ik 2000 er voor het eerste heb op gezet toen begon het resetten daarna hebben we weer 98 erop gezet die kwam aan met allemaal errors geen BSOD's de fout zat altijd in de Kernel386.dll hierna hebben we weer 2000 erop gezet weer problemen Repair uit gevoerd en op nieuw weer erop gezet de pc is trouwens volgens de mesen wel sneller geworden met de nieuwe voeding er zat orgineel een onbekend meer in nu een Stabiel 300Wattertje. van HSC.

Grtz.

Duppie

Verwijderd

Topicstarter
Euuhmm sorry voor de typos maar ik heb vanavond weer een tliep geblek ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die fouten in Win98 van kernel386.dll kunnen in Win2k worden weergegeven als een BSOD hoor, je hebt niet zo veel van die 'ongeldige bewerkingen' in Win2k. ;)

Wel raar eigenlijk, dat win98 van die fouten geeft wijst eigenlijk het geheugen als de schuldige aan. Ik ken die stress test niet, maar ik ga d'r maar van uit dat deze hetzelfde werkt als het (betrouwbare) MemTest86.

Van een nieuwe voeding wordt een PC trouwens helemala niet sneller, de voeding kan alleen meer vermogen geven (meer ampere op de voltage lijnen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dus het zelfde maar de mensen hier die houden het erop dat hij sneller is Ach ja Dat maakt ook niet zo veel uit maar je moet maar eens kijken naar die ramstress test Super goede test hij kan zelfs naar leaks zoeken (Duur wel HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEllllll lang maar ja) En als je wilt kan ik je altijd eens een kopietje sturen. ik heb de crahs weer gehad maar hij gaf geen melding aan hij reboote gewoon Waazig gewoon maar ik ben nu al bijna 2 jaar uit de hardware brance ik zit nu meer in de software dienst verlening als Hoofd systeem/netwerk beheerder van onze club.

Trouwens de wqebsite die ik heb opgegeven klopt niet het moet zijn :
http://www.ultra-x.com/

De pc loopt nu bijna stabiel ik heb het nu alleen vaker met de virusscanner als ik die actief of niet actief zet maar dat is mijn fout ik heb per ongeluk (Slik) de verkeerde verie erop gezet maar die ga ik nu vervangen.

Grtz...
Duppie
Pagina: 1