Toon posts:

HP Foto afdruk zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet snel iets afdrukken, maar kwam tot de ontdekking dat mijn zwarte inktpatroon leeg was. Helaas is het te laat om er nog ergens 1 te halen, maar nu las ik dat bij een kleuren(foto) afdruk, hp zwart niet gebruik, maar alles uit de kleuren trekt..

Kan iemand dit bevestigen?

En als dit niet zo is, zijn er mogelijkheden om (softwarematig ofzo) WEL even alles uit de kleuren te trekken? Tis een ps creatie met vrij veel grijs blauw groen tinten erin, wel donkere plekken, maar nagenoeg geen ' echt ' zwart.

Verwijderd

moet gewoon lukken haal de zwarte cardrige er eens uit dan moet hij alleen met de kleuren gaan printen.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
of zet je txt in een kleurtje ofzo :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Volgen mij wordt de zwarte cartridge wél gebruikt wanneer je gekleurde en zwarte teksten door elkaar heen print en wanneer je teksten onder foto's e.d. print. In de foto zélf wordt volgens mij géén zwarte inkt gespoten. Voor foto's wordt zwart m.i. altijd uit de kleuren gemengd, ook omdat er natuurlijk verschillende tinten "zwart" zijn. Het zwart uit de zwarte cartridge ziet er dan onnatuurlijk uit.

Niettemin zullen de meeste printers wel weigeren zonder dat deze zwarte cartridge is geplaatst. Misschien kun je e.e.a. forceren door te zorgen dat het af te drukken werkt net even een tintje kleur heeft :?

Verwijderd

het is mischien handig om je model te vernoemen want niet elke HP Deskjet/Photosmartprinter werkt het zelfde, 900 series moeten beide patronen hebben om te kunnen werken maar gebruiken bij een fotoafdruk geen zwart
5500 kn zonder zwart patroon ook werken net als de Photosmarts 7xxx series heb je een Photopatroon en is je zwart op dan ligt het anders want dat zwart wordt wel gebruikt

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Het kan wel, een vriend van me heeft een 690c en daarvan was de zwarte inktcartridge op, hij heeft toen zijn foto cartridge erin gepropt en kon weer volop printen in zwart.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Het was een HP 920c.

En het klopt, hij werkt niet als je de zwarte eruit haalt, maar wel met alleen de kleuren aangezien ie blijkbaar dus geen zwart gebruikt. Toch altijd handig om te weten dit ;)
Pagina: 1