Toon posts:

[Fujitsu MPG3409AT E] Waarschijnlijk dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fujitsu MPG3409AT E 40 GB HD, iets meer dan een jaar geleden gekocht, kwam met Windows ME geleverd. ( :( ja, ik weet het)
Maar heb er al snel WinXp Pro bijgezet, op een aparte partitie, NTFS natuurlijk.
Draaide lange tijd perfect. Maar pas was ik voor school aan het typen, en ineens - complete shutdown - ik opnieuw opstartten, en dan: (heb zo'n Asus MB met zo'n irritant wijf dat dan zegt: ) NO IDE HARD DRIVE DETECTED.
Schrok me rot, en na 3x rebooten werd ie eindelijk weer herkend. Liep echter steeds vast (corrupte bestanden), heb daarna met fujitsu tools schijf getest, maar kreeg als melding : pass. niets aan de hand dus :( . Na een lowlevel format weer Windows geinstalleerd (zat de hele tijd met gekruisde vingers). Dat lukt nog, maar na een dag begon het gezeik weer. Is mij schijf nou naar de die mooie plek toe, waar alle HD's ooit naar toe gaan, of heb ik een ander probleem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mik hem eens helemaal leeg met debug, maak 1 grote primaire partitie (FAT32 natuurlijk) en ga hier vervolgens een aantal keren scandisk/surface overheen halen. dan weet je het snel genoeg.

edit:
heb je maar 1 hdd of meerdere?
probeer deze anders eens in een ander systeem. Zou ook kunnen zijn dat bijvoorbeeld je mem of proc niet meer goed is.

[ Voor 31% gewijzigd door TERW_DAN op 31-01-2003 21:44 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Post eens je volledige PC specs, het zou ook kunnen dat de voeding het niet meer trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar een HD (daarom vind ik dit niet zo leuk), en ik me niet voorstellen dat het aan mijn RAM of CPU ligt, dat kan haast niet. Als de ie vastloopt gaat het meestal gepaard met het steeds feller branden van het HD-activity lampje, en het niet-reageren-op-wat-voor-een-input-dan-ook.

Ik zal het eens proberen met debug en fdisk en format.com (de hele zooi).
Alvast bedankt voor de tip

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 22:14:
Ik heb maar een HD (daarom vind ik dit niet zo leuk), en ik me niet voorstellen dat het aan mijn RAM of CPU ligt, dat kan haast niet. Als de ie vastloopt gaat het meestal gepaard met het steeds feller branden van het HD-activity lampje, en het niet-reageren-op-wat-voor-een-input-dan-ook.

Ik zal het eens proberen met debug en fdisk en format.com (de hele zooi).
Alvast bedankt voor de tip
Ik had laatst ook ineens data corruptie op mijn hdd en alles. niet meer mogelijk naar win2k te booten. geherinstalleerd (dat ging nog goed, ook al bleef dat kreng hangen in de post). toen zat ik in windows, en ding gaf weer data corruptie.
cpu getest maar ding was hartstikke dood :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf nu helemaal geformatteerd met FAT32, WinXP er weer op gezet, en nu doet ie het weer! (voorlopig dan iig).
Zou het aan NTFS hebben kunnen gelegen?
Kan me het namelijk haast niet voorstellen, NTFS is toch beter dan FAT32?
Maar maakt allemaal niet zo uit, ik ben van mijn probleem af (denk ik). :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Integendeel; NTFS is gevoeliger wat betreft beschadigde clusters/fouten op de HDD..

Ik zou iig regelmatig (om de week?) de HDD checken met het tooltje :)

offtopic:
Is het jou ook opgevallen dat jouw nickname de layout best verneukt.. Zou je geen kortere willen?

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 02-02-2003 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik niet, dat NTFS gevoeliger was, maar alle diagnostische tools die ik heb gebruikt heb meldden helemaal geen fouten, ook toen ie steeds vastliep. (hij doet het nu nog steeds. >:)

offtopic: K'heb niks tegen een andere nick hoor, maar bij het registeren kon ik maar geen nick verzinnen die nog niet gebruikt was (en enigzins "leuk" klonk). Maar ja, wat wil je met 82.762 geregistreerde gebruikers. En zo erg is de layout toch niet verneukt? Toch? O-)

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Heel toevallig.....heb ik ook een gecrashte MPG3409AT.
Bij Fdisk en format geen enkel probleem alleen bij de installatie van de het os gaat het mis.
Heb ME (recovery cd), XP en 98 geprobeerd. Cabs naar hd en installeren...iedere keer op een ander moment foutmeldingen en een afgebroken installatie.

Heb het geheugen inmiddels vervangen. En in plaats van 2 partities (10/30) weer een partitie gemaakt....

Gisteren ook al een complete recovery uitgevoerd en dat ging prima, totdat ik met partition magic de hd wou opsplitsen (was 1 partitie, wou er 2).
Volledige crash en weer opnieuw begonnen tot nu toe zonder resultaat...

Heeft nog iemand tips!?
Maximus, welke tools heb je gebruikt?

[ Voor 24% gewijzigd door Ermo op 07-02-2003 19:32 ]

Pagina: 1