Toon posts:

[Abit BE6-2] Bij wie werkt de HPT366 correct in WinXP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij wie werkt de Highpoint 366 controller echt in U66 modus in WinXP?

Het bios van de controller geeft wel UDMA4 aan, maar Sisoft Sandra 2002 geeft qua performance aan dat de schijf in de modus U-33. Zegt Sandra ook dat de huidige snelheid MWDMA-2 is.

Ook bij de benchmark geeft Sisoft aan dat er niet meer dan U-33 snelheid gehaald wordt.

Heb als laatste een Beta bios gedownload bij Abit vandaan (1.28 voor de HPT en de XU versie van het Abit bord.
De driver voor de controller is versie 1.30.0.10

De schijf die er aan hangt is een Maxtor VL40, de MA34098H4. (U100, 40GB)
Heb de master/slave/CS al gehad.
Wie heeft er ervaring mee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Welke IDE kabel gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard een 80 aderige en die is correct aangesloten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wat betreft de performance.. Zo'n 5400rpm schijf is nou eenmaal niet denderend snel en daar komt ook nog bij dat de HPT366 controller erom bekend staat brakke performance te leveren. Het is vooral een kwestie van de juiste BIOS/drivers voor de HPT366. Mijn eigen ervaring met HPT366 (@ Abit BP6) in Windows 2000 heeft geleerd dat vooral de oudere drivers het beter doen dan de nieuwere. Ik zou eens proberen om de 2K drivers geforceerd in WinXP te installeren, bij voorkeur de versie 1.21 of 1.25.x (ook af te halen van mijn site: Files > Moederborden > BP6) :)

Verder zou ik ook een ander benchmarkprogseltje proberen, zoals ATTO (in de mededelingen van de OM FAQ staat waar je hem kunt vinden ;) ). Zet "total length" op 32MB voor een correcte benchmark resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar nu :)

@BalusC: Ik heb inderdaad de Win2K 1.26b drivers van je site gehaald en geforced geinstalleerd. Trouwens: a nice site you've got!

Samen met het laatste Bios van Abit met HPT366 Bios (V1.25) draait het nu goed, zo even op 't oog in Sandra 2002. De performance komt zelfs dicht in de buurt van een 7200 rpm schijf nu volgens Sandra 2002.

Dus ik ben gesteld nu. Ga gauw verder testen nu. >:)