Ik denk dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur en slim zoekwerk is ...
Neem een kijkje op www.kieskeurig.nl
Ik zou de HP 3820 nemen omdat ik van HP weet dat ze redelijk zuinig met inkt zijn (wel duur, maar je doet er ook echt lang mee) en de kwaliteit heeft me nog nooit teleurgesteld.
Epson is duur in gebruik en is bagger met tekst vind ik (vlekkerig).
Als je echt mooie foto's wil is eventueel de HP 5550 met Photoret III cartridge aan te bevelen.
Neem een kijkje op www.kieskeurig.nl
Ik zou de HP 3820 nemen omdat ik van HP weet dat ze redelijk zuinig met inkt zijn (wel duur, maar je doet er ook echt lang mee) en de kwaliteit heeft me nog nooit teleurgesteld.
Epson is duur in gebruik en is bagger met tekst vind ik (vlekkerig).
Als je echt mooie foto's wil is eventueel de HP 5550 met Photoret III cartridge aan te bevelen.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Check dit topic:
Welke printer/
Staat het precies.
Zal het nog eens herhalen, je legt het probleem dus hier neer terwijl je het makkelijk zelf kan uitvinden.
Wel kan je ons eventueel het verschil tussen 2 printers vragen ofzo.
Welke printer/
Staat het precies.
Zal het nog eens herhalen, je legt het probleem dus hier neer terwijl je het makkelijk zelf kan uitvinden.
Wel kan je ons eventueel het verschil tussen 2 printers vragen ofzo.
OK OK OK, nu heb ik zelf ook maar es gezocht
en twijfel nu tussen 2:
- HP 5550 C
- Epson Stylus Photo 830
Ik weet niet welke te kiezen. De epson kun je bij uitdroging van de inkt weggooien volgens mij, maar de inktpatronen van de HP zijn weer erg duur. Ze zijn wel zuinig schijnt het, maar wat is zuinig?? Hoeveel meer zou ik met de HP kunnen printen in vergelijking met de Epson bij ongeveer dezelfde kwaliteit.
Ik heb dus waarschijnlijk wel tijden dat ie vaak stil staat....
- HP 5550 C
- Epson Stylus Photo 830
Ik weet niet welke te kiezen. De epson kun je bij uitdroging van de inkt weggooien volgens mij, maar de inktpatronen van de HP zijn weer erg duur. Ze zijn wel zuinig schijnt het, maar wat is zuinig?? Hoeveel meer zou ik met de HP kunnen printen in vergelijking met de Epson bij ongeveer dezelfde kwaliteit.
Ik heb dus waarschijnlijk wel tijden dat ie vaak stil staat....
Met de HP zo'n 2x zoveel gok ik.
Ik heb zelf ook een Epson gehad en met meerdere HP's gewerkt.
Een 'bekende Epson kwaal' is inderdaad wat je zelf zegt, nameljk het uitdrogen van de inktdoorvoer.
Hij spuugt dan alleen nog maar witte blaadjes, ondanks dat je er een nieuwe inktpatroon in doet. Bij mijn printer was dit na 5 maanden gebruik (vrij veel zelfs nog) en daarna nog een keer na 7 maanden.
Uiteindelijk maar weggegooid.
Bij HP vervang je de complete inktkop als je nieuwe inkt koopt. Daarom ook mijn voorkeur voor HP printers. Overigens zijn alle printers duur.... dus dan zal je denk ik bij Epson en HP niet veel verschil merken in verbruik.
Ik heb zelf ook een Epson gehad en met meerdere HP's gewerkt.
Een 'bekende Epson kwaal' is inderdaad wat je zelf zegt, nameljk het uitdrogen van de inktdoorvoer.
Hij spuugt dan alleen nog maar witte blaadjes, ondanks dat je er een nieuwe inktpatroon in doet. Bij mijn printer was dit na 5 maanden gebruik (vrij veel zelfs nog) en daarna nog een keer na 7 maanden.
Uiteindelijk maar weggegooid.
Bij HP vervang je de complete inktkop als je nieuwe inkt koopt. Daarom ook mijn voorkeur voor HP printers. Overigens zijn alle printers duur.... dus dan zal je denk ik bij Epson en HP niet veel verschil merken in verbruik.
Verwijderd
Je kunt je afvragen of het wel de moeite loont om je digitale foto's uit te printen. De inkt is duur, je hebt nog duurder fotopapier nodig en vlijkbaar moet jij er nog een printer voor kopen.
Ik denk dat een online afdrukcentrale dus stukken goedkoper is. Je hebt dan teven een foto die net zo lichtvast is als een normale analoge foto en bestendiger tegen beschadigingen dan een print.
Ik denk dat een online afdrukcentrale dus stukken goedkoper is. Je hebt dan teven een foto die net zo lichtvast is als een normale analoge foto en bestendiger tegen beschadigingen dan een print.
Ik WAS eerst van mening dat bovenstaande gedachte niet klopte...Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 22:56:
Je kunt je afvragen of het wel de moeite loont om je digitale foto's uit te printen. De inkt is duur, je hebt nog duurder fotopapier nodig en vlijkbaar moet jij er nog een printer voor kopen.
Ik heb nu ruim een jaar een digitaal toestel (okee... inmiddels m'n 2e). Ik heb speciaal een kleurenprinter (HP 930c) aangeschaft voor het afdrukken. Snel even zelf een printje maken is ideaal (maar niet goedkoop).
Maar als het om een iets groter aantal gaat, zou ik absoluut gaan voor online bestellen (ik heb nu een paar keer besteld bij picoprint). Ben ik zeer tevreden over.
2 duidelijke voordelen van zelf printen:
1) met een 2 Mpixelcamera op A4 afdrukken ziet er met eigen printer beter uit (imo)
2) met een eigen printer heb je het direct
Verder... mwoa... echt veel meer voordelen zie ik niet.
[sub]antwoord geven op je vraag is ook een idee
Ik heb zelf dus die HP930c. Best goede printer (hoewel de goedkoopste in zijn serie). Alleen zijn die patronen zo be-la-che-lijk duur
Epson (en Canon) heb ik geen ervaring mee; maar ik zou niet snel weer voor een HP gaan (vanwege de kosten)
[ Voor 13% gewijzigd door WFvN op 31-01-2003 23:02 ]
Verwijderd
hier ben ik het mee eens die afdrukken zijn perfect en zeker goedkoper. ik doe al mijn foto werk via de kruitvat foto service en gewoon printwerk op mijn hp deskjest 690 c en mijn lexmark z 11.Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 22:56:
wfvn schreef op 31 januari 2003 @ 23:00:
Ik heb zelf dus die HP930c. Best goede printer (hoewel de goedkoopste in zijn serie). Alleen zijn die patronen zo be-la-che-lijk duur
Epson (en Canon) heb ik geen ervaring mee; maar ik zou niet snel weer voor een HP gaan (vanwege de kosten)
Ik heb ook de 930c. Vergeleken met mijn oude Epson Stylus Color 400 is deze echt megacheap.
Die Epson kon je een week de inkt vervangen, en dan had je alleen nog maar een paar cd hoejes geprint. Deze inkt gaat imho heel lang mee van HP!
OK het word dus de HP. Ik koop dus niet een printer puur voor me digicam, maar me oude is leeg en nieuwe inktpatronen voor een oude printer is ook niks. Thnx allemaal
Ik heb zelf een Epson Stylus Color 880, ben ik erg tevreden over. Print goed, gaat lang mee met inkt. Inktpotjes zijn goedkoop en nog iets waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht, de printer is stil.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Pagina: 1