Ik gebruik Norton AntiVirus : kan mail niet meer ophalen.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Hoi,

Op mijn nieuwe PC heb ik exact hetzelfde probleem als op mijn oude machine. Ik gebruik op mijn nieuwe PC WinXP Home, Outlook Express 6 en Norton Antivirus 2003.

Norton checkt mijn mails. En het probleem is nu dat als ik een mail binnenhaal met daarin een virus, dan geeft hij keurig een melding, maar volgens kan ik de mails die daarna komen niet meer ophalen! Outlook geeft dan een server-fout aan.....

Als ik Norton uitschakel mbt mails, dan kan ik zonder problemen mijn mails binnenhalen.
Exact hetzelfde probleem had ik op mijn oude machine met Norton Antivirus 2002.... ligt het probleem misschien bij mijn provider (WideXS / Cable&Wireless) ?

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49985

ik gebruik outlook XP, en heb nooit problemen met emails die niet binnen kunnen komen
daarbuiten heeft outlook veel meer handige functies dan express....

Ik zou eens proberen om overtestappen naar outlook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Zelfde probleem:
Norton Antivirus 2003 en Outlook Express 6.0 probs

Ik heb er tot nu toe nog geen oplossing voor.

Ow ik stap dus echt NIET over naar Outlook. Om de simpele reden dat ik het voor geen meter vind werken.

[ Voor 26% gewijzigd door dreeke op 31-01-2003 21:59 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55738

Moet je als dat gebeurt even kijken in Outlook Express onder Tools > E-mail Accounts (Extra > E-mail Accounts), dan staat daar waarschijnlijk een serveradres van Norton ingevuld als pop3 server. Als je dat even terug verandert in die van je provider zou het weer moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55738 op 31-01-2003 22:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Anoniem: 55738 schreef op 31 januari 2003 @ 21:59:
Moet je als dat gebeurt even kijken in Outlook Express onder Tools > E-mail Accounts (Extra > E-mail Accounts), dan staat daar waarschijnlijk een serveradres van Norton ingevuld als pop3 server. Als je dat even terugveranderd in die van je provider zou het weer moeten werken.

Nope. Dat is bij 2002 wel zo maar bij 2003 niet. Lees ook even de probleemomschrijving, dan zie je dat dit niet het probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eens

edit: kan je op het moment dat je de nav melding krijgt van een virus. even de beveiliging opheffen en opnieuw enablen en dan doorgaan met mail binnenhalen?

[ Voor 61% gewijzigd door PipoDeClown op 31-01-2003 22:18 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

PipoDeClown schreef op 31 januari 2003 @ 22:11:
probeer eens

edit: kan je op het moment dat je de nav melding krijgt van een virus. even de beveiliging opheffen en opnieuw enablen en dan doorgaan met mail binnenhalen?

Je kan op het moment zelf niks wijzigen aan NAV.
Als je de mailcheck op virussen disabled kan je wel alles binnenhalen en daarna haalt ie het ook niet nog een keer opnieuw op, gewoon zoals het hoort dus.
Het ligt echt aan NAV :/

(er vanuit gaande dat topicstarter precies hetzelfde heeft als ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden. Sorry dat ik de eerdere posting over hetzelfde onderwerp niet gezien had. Maar ja, ik ben dus blijkbaar ook niet de enige met dit probleem. Ook met NAV2000 had ik al hetzelfde probleem en NAV2003 is niet beter.... ;-( Ik baal hier goed van: ik vind het onbegrijpelijk dat Symantec hier nog geen fix voor heeft uitgebracht...heel veel mensen hebben er blijkbaar last van. Ja inderdaad, het uitzetten van de email-scan had ik al geprobeerd (en dan gaat het goed), maar tjeee: ik heb natuurlijk niet voor NIETS een virusscanner!

Onbegrijpelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69252

voor iedereen die nog last heeft van dit probleem:

Ga in Outlook Express naar
1) Extra > Accounts
2) Email > Eigenschappen > Geavanceerd
3) check 'Een kopie van berichten op de server achterlaten'
4) check 'Van server verwijderen na verwijderen uit Verwijderde items'
5) Toepassen, OK en Afsluiten

Dit zou moeten werken!