Ik ben dus bezig met een klein experiment, en ondanks veel gepruts wil het niet helemaal lukken.
Ik ben dus het volgende aan het doen...
2 plaatjes

over elkaar aan het leggen (http://silicon.xs4all.nl/test/)...
Ik heb al heel wat gelezen op W3C over layers, blocks, boxes en CSS om z-indexen en positie te bepalen, maar tot nu werkte dit het beste:
De 2 plaatjes moeten over elkaar in een blok van 100x100 (daar heb ik die span voor gebruikt).
Dit omdat het uiteindelijk bedoeld is voor een thumbnail systeem, waar dus meerdere van dit soort gelayerde images naast elkaar moeten (absoluut positioneren kan dus niet).
De span heeft nu even een witte border om te laten zien wat mozilla ermee doet
De bovenstaande code levert in Internet Explorer het volgende resultaat op:

Dat is dus (redelijk) goed.
In Mozilla ging het totaal door de war:

Nu is mijn vraag: weet iemand een oplossing die in mozilla ook werkt. Mozilla gaat al fout met die span (die wordt niet opgerekt naar de grootte van het plaatje).
De positionering slaat ook nergens meer op
Ik ben dus het volgende aan het doen...
2 plaatjes
over elkaar aan het leggen (http://silicon.xs4all.nl/test/)...
Ik heb al heel wat gelezen op W3C over layers, blocks, boxes en CSS om z-indexen en positie te bepalen, maar tot nu werkte dit het beste:
code:
1
2
3
4
| <span style="border: 1px solid white">
[img]"plaatje1.gif"[/img]
[img]"plaatje2"[/img]
</span> |
De 2 plaatjes moeten over elkaar in een blok van 100x100 (daar heb ik die span voor gebruikt).
Dit omdat het uiteindelijk bedoeld is voor een thumbnail systeem, waar dus meerdere van dit soort gelayerde images naast elkaar moeten (absoluut positioneren kan dus niet).
De span heeft nu even een witte border om te laten zien wat mozilla ermee doet
De bovenstaande code levert in Internet Explorer het volgende resultaat op:
Dat is dus (redelijk) goed.
In Mozilla ging het totaal door de war:
Nu is mijn vraag: weet iemand een oplossing die in mozilla ook werkt. Mozilla gaat al fout met die span (die wordt niet opgerekt naar de grootte van het plaatje).
De positionering slaat ook nergens meer op
[ Voor 7% gewijzigd door SiliconError op 31-01-2003 20:20 ]