Ik wil graag het kwaliteitsverschil van vierschillende geluids encoders (soft en hardware) kunnen belijken.(frequentie bereik, noise, enz.) Zijn hier software proggies voor of is de enige mogelijkheid om zelf te luisteren (met m'n niet zo'n geweldige oren). Ik wil nl. voor anderen vhs/MiniDv op dvd zetten en dan vind ik de geluidskwaliteit erg belangrijk. Ik weet ook dat toolame op het moment een van de beste is, maar ben van plan om binnenkort een capturekaart (Matrox RT.X10(0) met realtime Mpeg encoder en daar wil ik graag het verschil van meten.
zelf luisteren is het beste, goed geluid kan op vele manieren, het gaat juist om de voor jouw goede combinatie van deze manieren (detail, neutraal, helder, etc.) maar ook hoe het geluid geplaats wordt en dergelijke.
ik was er al een beetje bang voor, aangezien ik niets in de search en google hierover kon vinden.
Ik meende ooit hier iets belezen te hebben om mp3's te analyseren om de kazaa s**t er uit te filteren, maar weet niet of ik daar iets aan heb.
Ik meende ooit hier iets belezen te hebben om mp3's te analyseren om de kazaa s**t er uit te filteren, maar weet niet of ik daar iets aan heb.
hangt natuurlijk af wat je als "beste" ervaart; als het gaat om de geluidskwaliteit is mp3 zeker niet de beste codec (mp3 heeft veel last bekende artefact zoals pre-echo etc). Als je de codecs onderling wil testen kan dat gebeuren door twee formaten of instellingen te ABX’en (dwz. de gedecodeerde bestanden blind met elkaar te vergelijken). Als het gaat om de geluidskwaliteit is naar mijn mening (en velen op hydrogen forum) het mpc formaat veruit de beste codec. Als je (suikerklontje) meer over bekende codecs te weten wilt komen check dan maar eens het hydrogen forumVerwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 23:32:
de beste encoder is lame gloof ik
tis alleen zeker niet de snelste.
- if you want to succeed, double you failure rate -
Verwijderd
Waar je het hier over hebt is Encspot. Maar die ziet niet zo veel verschil tussen (zeer) goede encoders. Hij haalt echter wel goed de slechte er tussen uit (xing en die zooi van MusicMaker enzo).Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 20:48:
ik was er al een beetje bang voor, aangezien ik niets in de search en google hierover kon vinden.![]()
Hij is gewoon te downloaden en te vinden met google.
Linkje: http://cd-rw.org/software...are/mp3_tools/encspot.cfm
edit:
Wheeehee !woei
1000ste Post!
Wheeehee !woei
1000ste Post!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 13:22 ]
RMAA misschien?
Klinkt raar, maar met Nero kan je ook wat over geluidskwaliteit bepalen. Wordt bijv. gebruikt om te testen hoe goed een CD-ROM drive audio kan extracten etc.
Klinkt raar, maar met Nero kan je ook wat over geluidskwaliteit bepalen. Wordt bijv. gebruikt om te testen hoe goed een CD-ROM drive audio kan extracten etc.
Pagina: 1