DVD-Rom van Creative doetet niet

Pagina: 1
Acties:

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb laatst een DVD-Rom van Creative overgekocht van iemand, maar ik heb wat probleempjes...
namelijk: als ik DVD wil afspelen met mijn Creative DVD-Rom (Creative PC-DVD Blaster DVD1240E) dan kan dat niet! Bij windvd dan stoptie opeens...
en bij andere DVD play software dan hapert het beeld... ik ben naar de Creative site gegaan, maar daar kon ik updates downloaden die niet voor mijn dvd spelertje zijn... 8)7

ik heb echt van alles geprobeerd |:( ... ik had zelfs bijna men pc'tje vernaggeld :'(

Maar mijn laatste hoop zijn jullie!!!! PLZ help me!!! er moet toch iemand op dit Forum zijn die iets van dit probleem afweet!!!! :| :?
het is namelijk erg :X frustrerend:X als je vanalles probeert maar nix lukt!!!!

het probleem is nu dus dat ik geen dvd's kan afspelen! of het hapert of hij stopt zomaar...

[ Voor 8% gewijzigd door Mx-KAEY op 31-01-2003 20:17 ]

-- Mx-Generætion --

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb hier zelf de 1241e en leest hier de laatste tijd echt super slecht gebrande cds... ik kan wel gewoon dvds lezen en normale cds.. als ik jouw was zal ik eens dma instellingen checken en veel testjes proberen maybe was hij al kapot van te voren :?

[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 31-01-2003 20:38 ]

Verwijderd

Je hebt toevallig geen ATi Rage kaart zitten in je bak?
Die wil ook geen DVD-films afspelen namelijk

• Mx-KAEY
ik heb een G-force 4.... maar is er niemand die concrete oplossingen heeft?

-- Mx-Generætion --

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je je chipset drivers wel geinstalleerd?
Hoeveel CPU wordt er gebruikt tijdens het afspelen?
Maakt de speler rare geluiden tijdens het afspelen?

Haperende DVD's ligt namelijk vrijwel nooit aan het apparaat zelf, vaak aan de software.
Wanneer je dus een andere DVD speler erin zou zetten zou je het zelfde probleem krijgen.

Mijn Pioneer DVD 106 leest overigens CD-R's best wel brak. Dat is niet altijd zo geweest maar hij zal wel oud worden oid. Ik heb het wel vaker gezien bij DVD spelers dat ze na een tijdje niet meer zo geweldig snel lezen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

[rml][ DVD] Wat is er met mijn Creative PC-DVD Dxr2 5X drive?[/rml]

Die creative drives zullen wel gewoon gaar worden na een bepaalde tijd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mwah, valt best wel mee. Heb in mijn Athlon 1666 nog steeds een 6x Creative driveje liggen, dat nog steeds alles perfect leest.

Probeer eens te zoeken naar de firmware update voor een Samsung. Creative is namelijk een gelabelde samsung drive. Deze info kun je het makkelijkst vinden als je een regiovrije firmware probeert te zoeken. Er zijn 4 verschillende 12x DVDs van Creative, en alle 4 komen ze overeen met Samsung drives, je moet alleen weten welke je moet hebben.
Wel beetje opletten, je kunt die drive verder slopen dan de bedoeling is.

• Mx-KAEY
ah bedankt man... dat is een goed idee van die samsung drivers daar ga ik mee aan de slag:)

ennehm als ikket verneuk dan kan ik altijd nog system restore doen met xp:)
ik zat me af te vragen kan het ook aan xp liggen?
en als ik men dvd's afspeel zit men cpu op 10% ofzow dus het ligt niet aan de cpu!

wat zijn chipset drivers? en jah hij maakt af en toe rare geluiden bij het afspelen... maar een of 2 keer... daarna hoorjem gewoon lekker draaien....

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

system restore kan geen firmware flashes terug halen natuurlijk.
voor mijn oude drive zal het wel niet gelden dat ie samsung "compatible" is?

• Mx-KAEY
ehm... op de samsung site(s) zijn geen drivers wel liveupdate maar daar heb ik nix aan (geprobeerd) ik ben nu wat drivers van creative aant downloaden.. maar ik weet niet hoe ik die moet installen.... en anders wacht ik het mailtje van creative af ik had namelijk een mailtje gestuurd met mijn probleem. Er zijn geen firmware updates voor mijn DVD-rom alleen drivers maar om die te installeren is weer een kunst apart... :(

-- Mx-Generætion --

• Mx-KAEY
de DVD1240E is niet hetzelfde als de samsung... maar hetzelfde als de Panasonic SR-8586... :) ik ga meteen ff naar de panasonic site

-- Mx-Generætion --

• Mx-KAEY
Panasonic SR-8586 Windows
XP OS Standard
Support

ik ben dus bang dat er iets mis is met mijn dvd speler....

-- Mx-Generætion --

Pagina: 1