Ikheb net nieuwe schijf, nu wil ik hem inbouwen. heb alles goed gezet, jumpersettings staan goed, master slave. alleen hij herkend hem niet. nu had ik er net een harde schijf van sygate in 13 gb, en die herkende hij wel hij zei alleen atapi incompatible
wie heeft een idee?
controleer hardisk instellingen en kabels... wat is je config ? maybe new bios...
Verwijderd
Herkend het bios hem niet?
Wat voor moederbord heb je?
En fdisk verondersteund hem niet,dus voor te formateren en partitionere moet je partition magic ofzo gebruike
Wat voor moederbord heb je?
En fdisk verondersteund hem niet,dus voor te formateren en partitionere moet je partition magic ofzo gebruike
ik heb een msi kt4 ultra, maxtor schijf van 80 gb maar hij wil maa rniet werken ... ik weet ook niet of ik die jumpers goed hebt.
controleer dan eerst of de drive goed gejumpered is.Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 20:13:
ik heb een msi kt4 ultra, maxtor schijf van 80 gb maar hij wil maa rniet werken ... ik weet ook niet of ik die jumpers goed hebt.
laat in je bios de hdds eens detecteren of kijk hoe ze daar staan.
als dat gelukt is partitioneer dat ding en vervolgens formatteren en je OS installeren.
En als je niet weet of je jumpers goed staan, kun je met powerMax van www.maxtor.com ook controleren of hij goed aangesloten is.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
*kick*
Wij hebben nu dus hetzelfde probleem
Hier zat een 4 gig schijfje in, nu hebben we die maxtor erin gehangen, maar hij wordt niet herkend als primary master. Ook als slave wordt hij niet herkend. Als we in de bios handmatig naar HDD's zoeken vind hij niets. Maxblast werkt niet, hij zegt dattie wat files mist ofzo
Wat kunnen we nu doen? Ik heb in de bios al handmatig cylinders, head en sectors ingevoerd en met LBA zitten spelen maar allemaal zonder resultaat. Weet iemand wat we vervolgens kunnen proberen? De harde schijf spint wel op.
Wij hebben nu dus hetzelfde probleem
Hier zat een 4 gig schijfje in, nu hebben we die maxtor erin gehangen, maar hij wordt niet herkend als primary master. Ook als slave wordt hij niet herkend. Als we in de bios handmatig naar HDD's zoeken vind hij niets. Maxblast werkt niet, hij zegt dattie wat files mist ofzo
Wat kunnen we nu doen? Ik heb in de bios al handmatig cylinders, head en sectors ingevoerd en met LBA zitten spelen maar allemaal zonder resultaat. Weet iemand wat we vervolgens kunnen proberen? De harde schijf spint wel op.
Specs? Mobo?
Download anders Maxblast opnieuw en volg exact de aanwijzingen. Je hoeft de HDD niet in de BIOS in te stellen, gewoon op NONE zetten dus
Download anders Maxblast opnieuw en volg exact de aanwijzingen. Je hoeft de HDD niet in de BIOS in te stellen, gewoon op NONE zetten dus
Even een opmerking (BalusC).
Mij valt het op dat er vaker problemen zijn met 8 mb cache versies dan met de 2 mb series. Lijkt dit nu zo of zou het puur toeval zijn dat ik vaker op topics stuit waarin 8 mb versies onderwerp zijn van problemen?
Mij valt het op dat er vaker problemen zijn met 8 mb cache versies dan met de 2 mb series. Lijkt dit nu zo of zou het puur toeval zijn dat ik vaker op topics stuit waarin 8 mb versies onderwerp zijn van problemen?
edit:
Dank je voor de reactie hieronder. Die gedachte heb ik ook maar toch heb ik wat bedenkingen. Gevoelsmatig hoor en niet te staven tenzij ik ga speuren en daar ontbreekt het me nu even aan zin.
Dank je voor de reactie hieronder. Die gedachte heb ik ook maar toch heb ik wat bedenkingen. Gevoelsmatig hoor en niet te staven tenzij ik ga speuren en daar ontbreekt het me nu even aan zin.
[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 27-02-2003 07:36 . Reden: aanvulling ]
ARME AOW’er
[offtopic]Sja, de gemiddelde Tweaker gaat nou eenmaal voor het beste en het snelste. De exemplaren met 8MB cache zijn iets sneller en daar gaat de gemiddelde Tweaker dus voor. Zeg maar 90% neemt 8MB ipv 2MB en dan zie je in verhouding ook meer probleemgevallen over de 8MB cache schijven [norml];)[/][/]
[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 27-02-2003 07:16 ]
Verwijderd
Ik heb geen idee wat voor mobo erin ligt. CPU is in elk geval een P2 350. Systeem is ongeveer 3 jaar oud schat ik.BalusC schreef op 27 February 2003 @ 07:07:
Specs? Mobo?
BalusC schreef op 27 February 2003 @ 07:07:
Bios op none zetten werkt niet altijd..
Vaak moet je gewoon iets instellen, dus gewoon een default setting van een 500MB schijf o.i.d. zodat de bios in iedergeval naar de bootsector kijkt.
Maxblast doet de rest wel
Pagina: 1