Toon posts:

pc slaat af na 15 seconden -.-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een probleem met mijn computer. Na ongeveer 5 seconden slaat hij af. Ik dacht, mischien ligt het aan de power switch, maar toen ik de kabeltjes van de switches van het moederbord had getrokken, bleef het zlefde probleem zich voordoen, alleen nu duurde de tijd tot het afslaan ongeveer 15 seconden :?

Een week geleden, toen ik de achterkant van mijn pc vastpakte, bleef ik aan de stroom hangen, heeft dit er mischien iets mee te maken?

Mijn hypotese is dat het aan de voeding ligt. Heeft iemand een idee?

bVd

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik gok persoonlijk ook op de voeding, maar ik heb te weinig info. Specs en vooral wattage voeding plz.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 16:30

JdM

Humbled

en sinds wanneer is het? heb je laatst iets verandert? is ie nieuw? specs!!!

oh ja , en lees dit eens :) hang/opstartproblemen?

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 31-01-2003 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok... hier komen alle gegevens:

- AMD athlon 1800+
- MSI moederbord [weet ff niet welke]
- ATX switching power supply 300W

Toen ik van school thuis kwam zette ik mijn pc aan, en hij sloeg af. De dag ervoor heb ik mijn pc gewoon nog gebruikt, zonder klachten..., behalve dan dat ik aan de stroom ben blijven hangen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 20:01 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Het zou niet aan de temperatuur kunnen liggen toevallig? ->
Zit de koeler een bit los, misschien?
Tis een gokje, hoor, want het is een bit weinig info... :)
Zie je verder nog iets? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 19:58:
ok... hier komen alle gegevens:

- AMD athlon 1800+
- MSI moederbord [weet ff niet welke]
- ATX switching power supply 300W
Ok, ik heb meer gegevens nodig, dit is lang niet alles. je hebt vast en zeker ook cd drivbes, hds. videokaarten en andere sjit. Zoek maar eens op AMD.com hoeveel watt voeding je nodig hebt voor wlek systeem.

Verwijderd

kijk ook even of het voltage van je processor goed staat. Ik heb hier ook problemen mee gehad, waardoor hij ook heel snel na het opstarten helemaal vast liep

Verwijderd

Topicstarter
T lijkt me niet dat de HD of video kaart er toe doet, want de dag ervoor deed hij het gewoon nog. maarja ff voor de statistieken:

- GeForce 4 MX440
- 40 gig maxtor schijf [ik weet niet welk type]
- windowsXP
- Realteck 100/10 mbit netwerkkaart

ik denk ook niet dat het aan de cddrive ligt, want hij boot gewoon vanaf de CD-ROM en floppy

Verwijderd

Topicstarter
de dag vantevoren deed te pc t nog, ik heb er niets aan verandert, tenzij mijn moeder....

Verwijderd

Je "bleef aan de stroom hangen" ? Er staat spanning op je kast??!!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 16:30

JdM

Humbled

Is er iets wat je verandert hebt dan? Of gebeurde het spontaan? (geef nou gewoon al die gegevens, installeer anders even een programma waarmee je alle info kunt vinden, dat is echt wel een stuk makkelijker voor iedereen)

edit:
ik moet sneller typen

De faq gelezen die ik je gaf in een eerdere link?

[ Voor 19% gewijzigd door JdM op 31-01-2003 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja.. Ik denk namelijk dat de voeding op de een of andere manier lekt. Het was een flinke spanning, dus die móét wel komen van de voeding.
Ik bleef een week geleden aan de stroom hangen, maar toen deet mijn pc het nog gewoon..

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding in je kast te plaatsen en dan op te starten....of haal even de voeding uit de kast en leg deze even half naast je open kast op iets wat geen stroom kan geleiden...een rubber slipper of zo......start daarna de pc nog eens op ...maar raak alsjeblieft tijdens opstarten die voeding niet aan...

Verwijderd

Topicstarter
dat is een goed idee, ik ben bezig... je hoort mijn reactie binnen een paar minuten!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Zorg ook goed dat je Pc en Scherm aan aarde hangen...als je voeding dan echt "lekt" zou je aardlek eruit moeten gaan...en je geen oplawaai krijgen. (hangt er een beetje vanaf hoe erg ie lekt)

Mischien een snoertje gewisseld ergens en nu geen aarde meer ???

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 02:00
kan het niet zijn dat de cooler te weinig toeren maakt en dat de beveiliging van het moederbord aanslaat?

Verwijderd

Topicstarter
c00l! Hij doet t! hb071, jouw idee is gelukt! ik houw van jullie! Wat ik nu dus gedaan heb is de voeding geisoleerd. Nu start die dus gewoon op.

Kan ik nu het beste een nieuwe voeding kopen, of gewoon ff kijken of er een draadje is dat verbinding maakt met de wand van de voeding, en dus de kast?
- nieuwe voeding lijkt me het beste -

bedankt iedereen die me geholpen heeft!

Verwijderd

Pff.....link....koop alsjeblieft een andere voeding...gooi die oude heel, heel ver weg.....

Succes

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Inderdaad...waarschijnlijk iets intern in de voeding defect...weggooien en gauw een nieuwe erin...veel plezier weer met de pc daar :)

Verwijderd

Even nog voor de duidelijkheid:

Is je pc aangesloten op een geaard stopcontact?

Nee? Dan staat er 115Volt (geen 230V - lang verhaal) wisselspanning op je kast, maar gelukkig met een erg lage stroom - 't kan dus niet echt kwaad mbt je gezondheid. Maar als je bv tegelijk een blank stuk metaal van je verwarming beetpakt en je voeding aanraakt, krijg je knal ja. :D

Als je pc wel op een geaard stopcontact is aangesloten, doe dan die voeding maar weg, of je moet elektrotechnisch aangelegd zijn.... :)

Verwijderd

Crosspost: PC valt uit / pc slaat af na 15 seconden -.-
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 19:43:
Ik heb denk ik een vermoede..

Het is zo dat ik een TV-kaart heb. Ik heb eens gekeken, en wat blijkt, de coax-kabel die de TV-kaart ingaat raakt de kast, omdat de kaart een beetje scheef in het slot zit. Toen ik de coax-kabel vastpakte, kreeg ik een spanning te voelen [deed niet echt pijn]. Deze spanning moet dus ook over de kast staan, en dit zou mischien wel eens de BIOS kunnen beinvloeden.
Ongeaarde PC + Coax aarde potentiaal verschil

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/aardlus/aardingslus.gif
http://home.hccnet.nl/e.v.../aardlus/aardingslus.html

Oplossing: PC aarden + condensator (10 nF bipolair) plaatsen in coaxadapter voor de TV-kaart.
code:
1
2
3
4
Signal -------------------- Signal

Ground -------||----------  Ground
             10 nF

Afbeeldingslocatie: http://www.epanorama.net/documents/groundloop/antenna_isolator.gif

Overigens, ondanks wat veel fabrikanten je wil doen geloven, is een computer niet plug-and-play (op alle fronten). Juist kabels van TV-kaarten, monitoren, printers, netwerken etc zijn probleemgever. Op het moment van insteken vindt er namelijk een ontlading plaats die fataal kan zijn voor beiden apparaten. Ook al worden veelal deze inputs/outputs beveiligd en gefilterd - dat is geen garantie dat het goed gaat. Beter is om in uit-stand aan te koppelen - zodat er geen ontlading plaats vind.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 20:36 ]

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Eventueel zijn er kant en klare filtertjes die je tussen de coax kunt stoppen... om dit "probleem" op te lossen
Pagina: 1