Toon posts:

Router probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maandje en 3com router op mijn kabelinternet bij Essent aangesloten. Alles gaat perfect.

Maar ik heb toch een vervelend probleem. Als ik in mijn browser (IE, Opera, Mozilla) een webadres intype dan krijg ik "could not locate remote server". Type ik het adres dan nog een keer in dan gaat het goed. :(

Ik heb dit ook vaak als ik op een linkje in mijn mail (outlook) klik. Dit probleem had ik niet toen de router er niet tussen zat. Ik heb nog wel de firewall op mijn pc staan, maar het maakt niet of deze uit of aan zet. Het probleem blijft bestaan.

Het gekke is ook dat Norton ook vaak weigert een update uit te voeren.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

• hoe staan je dns settings?
• gebruik je een proxyserver?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen proxyserver.

Binnen mijn Router heb ik geen primary en secondary DNS server opgegeven en natuurlijk wel dynamic ip address en een hostname.

Volgens de router zijn dit mijn internet gegevens.

Internet Settings
PPP over Ethernet Enabled NO
Internet IP Address 213.51.112.90 Dynamic
Subnet Mask 255.255.252.0

ISP Gateway Address 213.51.112.1 Connected
DNS 212.120.66.194 ; 212.120.66.195

Remaining Lease Time 3 days, 22:17:16  

MAC Address 00-0A-04-98-BB-A1

Verwijderd

Je gebruikt de proxy van nl.home.com (Zwolle). Je zou eens kunnen proberen de Nameservers te wijzigen in:

NS1: 212.120.66.204
NS2: 213.51.129.97

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan maar het probleem blijft. Trouwens wel grappig dat ik die van zwolle gebruik, terwijl ik in sneek zit aangesloten.

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Dat heb ik ook!!! ik heb HCCNET en ook router. Ik kan helemaal niet naar mijn routerpagina (192.168.1.1). Norton kan ik ook niet opdaten!.

edit: vaak kan ik ook niet op een pagina, "De pagina kan niet worden weergegeven." Ik word er gek van 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door NvE op 31-01-2003 20:14 ]

Ja doe maar.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Router pagina is geen enkel probleem. Gek genoeg kon ik vandaan zomaar de norton virus scanner updaten. Maar 6 van de 10 keer klikken op een link resulteert in een foutmelding en daar word ik nou niet echt vrolijk van.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

waar heb je nu de dns servers van nomam ingevult? in je router of in je pc?

als je ze in je router heb ingevult, moet je op je pc natuurlijk wel je router opgeven als dns.
heb je ze in je pc ingevuld, vul ze dan ook eens in op je router.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 31-01-2003 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DNS ingesteld in de router. In de pc laat ik de DNS automatisch bepalen.

Verwijderd

Het zou ook nog kunnen zijn dat ARP-discovery een beetje traag is. Je zou eens je router 'static' kunnen toevoegen aan je arp-list.

arp -s "ip-router" "MAC-router"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ARP heb ik nog nooit van gehoord. Wat doet deze precies.

Verwijderd

Topicstarter
Alle bovenstaande tips hebben nog steeds niet geholpen. Ik kan nu bijna nooit op de site www.debeurs.nl komen, terwijl www.tweakers.net altijd goed werkt.

Heeft iemand nog een idee voor mijn probleem.
Pagina: 1