Toon posts:

[XP] Unstall 4in1: herstel 4in1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb werkelijk geen idee in welk forum ik dit moet vragen, dus ik probeer het hier maar...

Nadat ik een paar weken geleden voor het eerst XP heb geinstalleerd heb ik, zonder er bij na te denken (dat was ik zo gewend van Win98SE!) de 4in1 drivers (de nieuwste Hyperion) geinstalleerd.

Nu heb ik al die verschrikkelijk last van steeds maar weer schijfcontrole bij het opstarten (ik heb XP trouwens op een geformateerde hd geinstalleerd en Win98SE helemaal verwijderd). Da's heel irritant. En heel vaak vind 'ie ook fouten.

Nu dacht ik opeens: misschien zit er iets niet lekker met die 4in1 drivers. Die hebben toch te maken met het benaderen van de hd en zo. Toen pas bedacht ik me ook dat 4in1 drivers op zich niet meer nodig zijn voor XP omdat die er al in gebakken zitten.

Vraag: als ik nu die 4in1 uninstall (door de installer te laten lopen en voor uninstall te kiezen), krijg ik dan automatisch de originele XP 4in1 drivers terug...? Of is 4in1 dan helemaal weg (hetgeen me toch niet zo best lijkt voor DMA en zo)? Wat kan ik het beste doen?

Ik heb trouwens een Epox 8KHA+ mobo met een Athlon 1600+. Die 4in1 had ik onder Win98SE dus echt wel nodig.

Verwijderd

Je hebt de drivers verwijderd op de door VIA voorgeschreven wijze, dus ze zouden weg moeten zijn. Het kan trouwens helemaal geen kwaad om die Hyperion drivers te installeren hoor, zitten naar men zegt aardig wat verbeteringen in tov. standaard XP drivers.

Wat de link is met jouw schijfcontrole probleem ontgaat mij een beetje, zou best wel eens iets anders aan de hand kunnen zijn.

Doe eens een chkdsk:

C:\Windows\System32>chkdsk C: /F /R

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 20:57 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
in die via drivers zitten aardig wat verbetering id.. ik denk ook dat het daar niet aanligt, kijk eens of je schijf geen fouten bevat etc in die richting eerst maar is zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb echt alles (en dan ook ALLES) geprobeerd... Zonder resultaat. En ja, dan krijg je soms de wildste ideeen...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
probeer eerst eens een schijftest progje uit de FAQ.
in de FAQ staan per fabrikant het programma vermeldt :)
dan moet je even kijken of het programma fouten aangeeft.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
titel f1x0r3d :)

Verwijderd

Topicstarter
Rody schreef op 31 January 2003 @ 22:11:
probeer eerst eens een schijftest progje uit de FAQ.
in de FAQ staan per fabrikant het programma vermeldt :)
dan moet je even kijken of het programma fouten aangeeft.
Eh... ik zal wel hartstikke achterlijk zijn, maar ik kan dit dus niet vinden in de FAQ...

edit:
Ach, &@#^, je bedoelt zeker de FAQ van Opslagmedie & I/O Controllers...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 14:02 ]

Pagina: 1