[OC] Aansluiten Mean Well Voeding voor 220w Peltier

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik zit hier met een probleempje. Ik ben op dit moment bezig om m'n TEC (220w) te installeren, maar weet niet precies hoe ik me voeding moet aansluiten. Het is een Mean Well SP200-24 en het is de bedoeling om er zelf een stroom kabel aan te maken. Geen punt, heb alles klaar liggen. Een ge-aarde stekker genomen met 2 meter snoer, en de drie draden blootgelegd ik heb de volgende draden:
-blauw
-bruin
-geel groen

Op de voeding de drie volgende aansluit mogelijkheden
-FG
-N
-L

Waar moet wat?

Voel me echt een n00b :+ O-)

-

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

staat er in de handlijding niet iets over wat GND en + is?

niks

• Industrial_Life
Zit geen handleiding bij :(
Kale industriele voeding. Komt van OC-Shop

-

Verwijderd

zoals ik altijd geleerd heb is de L de lijn (fase)(bruine draad, de N is de nul blauwe draad en die fg zal dus wel de aarde zijn geel/groene draad

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 19:09 ]

• Industrial_Life
Tnx ik ga gelijk ff checken... hoor je niks meer dan stra ik buiten te kijken hoe de boel af fikt :9

-

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 19:06:
zoals ik altijd geleerd heb is de L de lijn (fase)(bruine draad, de N is de nul blauwe draad en die fg zal dus wel de aarde zijn geel/groene draad
I agree with that Dat is de manier.......Nou ja je kan ook bruin en blauw omdraaien maakt nix uit...als je de aarde maar goed doet..suc6

PS waar woon je zodat ik kan komen kijken als de boel affikt... :X

• Industrial_Life
Perfect, werkt inderdaad! Woon in Amsterdam me DD3-1 met 220w ligt op me balkon, de kit ligt te harden, dus scheer je weg :)

-

Verwijderd

L = Lethal
N = Not

(Tis een grapje!!! ;) Ik weet niet of het klopt. L zal wel 'live wire' (life?) zijn en N 'neutral' en FG 'frame(?) ground')

Verwijderd

Stukje deductie; dit is zeker :

N = Nul --> Blauwe draad
L = Fase --> Bruine draad

Het maakt niet uit om die twee om te draaien. Dan houden we de FG over dus dat dus wel de aarde zijn, maar ik ben deze afkorting nog nooit tegengekomen. Het is met een multimeter makkelijk te controleren. Even meten of er tussen FG en de behuizing van de voeding een erg lage weerstand zit. In de orde van grote van 0,1 ohm...

Verwijderd

ff offtopic:

Mocht je een digicam hebben... Maak dan even wat piccies, schrijf een leuk verhaaltje met wat je gedaan hebt, klok je systeem over alsof je leven er vanaf hangt en post DAN een nieuw draadje hier in DOC :9~ Met results uiteraard!
Word erg gewaardeerd namelijk ;) Wel pas als je klaar bent.. Anders wordt het een "in progress" draadje :/

tnx ;)

• Industrial_Life
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 22:14:
ff offtopic:

Mocht je een digicam hebben... Maak dan even wat piccies, schrijf een leuk verhaaltje met wat je gedaan hebt, klok je systeem over alsof je leven er vanaf hangt en post DAN een nieuw draadje hier in DOC :9~ Met results uiteraard!
Word erg gewaardeerd namelijk ;) Wel pas als je klaar bent.. Anders wordt het een "in progress" draadje :/

tnx ;)
Your will is my command _/-\o_

Offcourse heb ik pictures gemaakt ben al een tijdje bezig maar dit weekend hoop ik alles draaiende te hebben maar ladot hosting van me site) laat me in de steek... kan niet ftp''en naar m'n webspace...
Ga morgen dit ff uitzoeken dan staan ze er zaterdag in de middag erop.
Ik zal trouwens wat meer pic's posten idd over de instalatie, hoe ik het gedaan heb, want ik heb hier toch zelf vrij weinig over kunnen vinden maar dat maakt het niet minder spannend. ;)

Even kort wat de status is. Inbouwen van 220w TEC op DangerDen Maze 3-1 Mean Well 24-200 PSU voor TEC. Bord Asus A7V266-E AMD Atlhon XP1700+ (polio core). Vandaag gekit.. d.w.z. tussen coldplate in waterjacket om de TEC te isoleren

More to come :D

Thanks for the help, I couldn't do this without you guys....

[ Voor 5% gewijzigd door Industrial_Life op 31-01-2003 23:14 ]

-

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tip: regel de voeding af naar een lagere spanning. Als het dezelfde voeding is als in dit topic OC-shop peltier voeding observaties. trekt ie het niet op 24v.

I reject your reality, and substitute my own.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33

Epsilon

N = blauw
L = bruin
FN = geel/groen

• Industrial_Life
Back on Track

helaas geen nieuwe foto's... ladot helpdesk is dicht op zaterdag. Lelijk... Wordt dus maandag helaas....
_sNaRs_ schreef op 01 februari 2003 @ 16:05:
Tip: regel de voeding af naar een lagere spanning. Als het dezelfde voeding is als in dit topic OC-shop peltier voeding observaties. trekt ie het niet op 24v.
Mmmz thanks voor de goede tip!!!

Ik gebruik een 220w TEC dus zal wel meevallen denk ik

Ik ben op dit moment nog aan het bedenken hoe ik het beste me cpu moet isoleren..... de core vrij houden natuurlijk maar de rest van het vlak?

[ Voor 6% gewijzigd door Industrial_Life op 01-02-2003 19:20 ]

-

Verwijderd

2Cool2Rule schreef op 01 February 2003 @ 19:15:
Back on Track

helaas geen nieuwe foto's... ladot helpdesk is dicht op zaterdag. Lelijk... Wordt dus maandag helaas....

[...]

Mmmz thanks voor de goede tip!!!

Ik gebruik een 220w TEC dus zal wel meevallen denk ik

Ik ben op dit moment nog aan het bedenken hoe ik het beste me cpu moet isoleren..... de core vrij houden natuurlijk maar de rest van het vlak?

Zie je die email link in m'n sig? Klik maar en ik zet ze online bij Cistron ;)

Verwijderd

2Cool2Rule schreef op 01 February 2003 @ 19:15:
Wordt dat niet meestal met van die neopreen kitjes en vasaline gedaan?

• Industrial_Life
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:34:
[...]

Wordt dat niet meestal met van die neopreen kitjes en vasaline gedaan?
Kreeg geen vaseline erbij, wel neopheen, maar zit nog steeds in dubio hoe ik me socket ga isoleren. Misschien dat ik de socket wel ga afkitten, heb geen plannen om dit mobo nog te gaan verkopen. ASUS A7V266-E Wel aardig stabielbord. Mocht ik de hele boel verprutsen dan is iig niet me goede bord naar de maan. You agree?

Tnx for the offer Fewture. Ik denk dat je vanacht nog mail gaat krijgen 8)

Ben nog aan het werk.. en gister helaas ook geen tijd gehad om verder allse in elkaar te zetten. Werk onregelmatige diensten maar ik laat jullie niet in de steek voor degenen die dit topic volgen :)

-

• Industrial_Life
Ok de pics liggen in de postbak van de heer Fewture. >:)

-

Pagina: 1