Op een of andere manier deed DCC send het bij mij opeens vanachter mijn NAT verbinding.. Ik heb van alles geprobeerd om het te simuleren en ik ben er uiteindelijk achter gekomen. Mischien dat je er iets aan heb.
Wat gegevens vooraf: Ik maak gebruik van Debian (Woody) met Linux kernel 2.4.20. Mijn firewall is van gShield. In mijn kernel staat de optie "IRC protocol support" aan (onder IP netfilter configuration). Verder is mijn client achter NAT uitgerust met Windows XP en Mirc 6.03
--
Oke, installeer als eerste MIDENTD in /usr/sbin op je linuxbak.
Voeg deze toe aan je inetd.conf met de volgende lijn:
ident stream tcp nowait identd /usr/sbin/midentd midentd
Zorg ervoor dat er verder geen ident thingies in je inetd.conf staan, (#) of dat IDENTD ergens anders apart wordt opgestart.
Herstart je inetd
--
zorg ervoor dat identd requests door je firewall geaccept worden
--
In MIRC verander je de instellingen als volgt:
bij identd :
enable identd server
user id: dezelfde naam die je je PC heb gegeven tijdens de installatie van Windows
system: Unix
Port 113
Vink "show identd request" aan.. is wel handig om te zien of ident request doorkomen.
(de rest moet uitstaan)
bij local info:
alleen ip address en normal moeten aangevinkt staan
--
that's it...
op die manier werkte het bij mij...
Laat aub weten of je er iets aan had
Succes
Wat gegevens vooraf: Ik maak gebruik van Debian (Woody) met Linux kernel 2.4.20. Mijn firewall is van gShield. In mijn kernel staat de optie "IRC protocol support" aan (onder IP netfilter configuration). Verder is mijn client achter NAT uitgerust met Windows XP en Mirc 6.03
--
Oke, installeer als eerste MIDENTD in /usr/sbin op je linuxbak.
Voeg deze toe aan je inetd.conf met de volgende lijn:
ident stream tcp nowait identd /usr/sbin/midentd midentd
Zorg ervoor dat er verder geen ident thingies in je inetd.conf staan, (#) of dat IDENTD ergens anders apart wordt opgestart.
Herstart je inetd
--
zorg ervoor dat identd requests door je firewall geaccept worden
--
In MIRC verander je de instellingen als volgt:
bij identd :
enable identd server
user id: dezelfde naam die je je PC heb gegeven tijdens de installatie van Windows
system: Unix
Port 113
Vink "show identd request" aan.. is wel handig om te zien of ident request doorkomen.
(de rest moet uitstaan)
bij local info:
alleen ip address en normal moeten aangevinkt staan
--
that's it...
op die manier werkte het bij mij...
Laat aub weten of je er iets aan had
Succes
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!