Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Op mijn pc heb ik recent naast Windows XP ook Windows 2000 SP3 geinstallerd. Het is hierna echter niet meer mogelijk om Windows XP op te starten, dit omdat de Windows 2000 (SP3) installatie het verborgen systeem bestand NTLDR in de root van de opstartschijf vervangt door een 8kb kleinere Windows 2000 versie. De versie die op de Windows XP cd-rom staat is backwards compatible met W2K en NT en de versie die met Windows 2000 meekomt werkt (vaak) niet met Windows XP.

Mocht Windows XP na de installatie van Windows 2000 niet meer de OSLoader starten (zwart scherm na het kiezen van Windows XP in het bootmenu) dan is de oplossing simpel, start Windows 2000 en vervang NTLDR (meestal te vinden in c:\) door NTLDR uit de map I386 op een Windows XP cd.

Een permanente oplossing van dit probleem is zelf een Windows 2000 cd te maken en daar in de I386 map NTLDR te vervangen door een versie die van een Windows XP cd afkomt.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik kon zelf deze oplossing nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In general, you should always install the most recent OS last. In this case, you should install Windows 2000 and then install Windows XP.
Jij hebt het anderom gedaan als ik je goed begrijp, vandaar dat het niet helemaal lekker liep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Bedankt voor de handige tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techknow schreef op 31 January 2003 @ 17:40:
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik kon zelf deze oplossing nergens vinden.
Dan heb je niet goed genoeg de GoT search gebruikt :D ;)

Windows 2000 na XP installeren.