Freeamp installeren onder Linux Red Hat 7.2

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 14:38

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Zo al een tijde bezig (sinds gisteravond) om een streaming audio server te maken onder linux.

Ik werk bij een lokale televisie / radio omroep en wij willen onze concurrent voor zijn wat betreft nieuws. Dus de scanner aansluiten op het netwerk en via Shoutcast streaming over het netwerk gooien. Nu heb ik dus Freeamp gedownload en wil deze installeren. (En intussen is het 2de pakje sigaretten al opgerookt)

De search is al meerdere malen gebruikt. Ik zat al vast met tar en gz bestanden. Daar ben ik dus allemaal door gekomen. Maar nu heb ik dus Freeamp in mijn /usr/local/bin/freeamp dir staan. Alleen krijg ik hem niet verder geinstalleerd.

Ik heb ./configure gedraait maar hij weigert om make uit te voeren.

Wie kan mij verder helpen?

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:11

Super_ik

haklust!

errors?
en geeft ie bij ./configure nix vreemds aan?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> NOS

Meldingen die je bij make en bij ./configure krijgt, zijn misschien wel handig om even te vermelden. Zonder die info kunnen we weinig.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Roland

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Ik heb ./configure al eens gedraait. Volgens mij liet hij dit toen niet zien:

configure: error no acceptable cc found in $path

Dat krijg ik nu wel inbeeld als ik nog eens ./configure doe

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:11

Super_ik

haklust!

ga je $path checken dan :) en je cc

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Roland schreef op 31 januari 2003 @ 17:44:
configure: error no acceptable cc found in $path

En wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?
Als ik bijv. even naar Google ga rennen:
[google=configure: error no acceptable cc found in $path] zie ik een boel hits. Misschien staat er wel wat nuttigs tussen ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Super_ik schreef op 31 januari 2003 @ 18:11:
ga je $path checken dan :) en je cc
Wijsneus :+

Ik vermoed, gezien je post-historie, dat het goed mogelijk is dat je helemaal geen werkende C-compiler (gcc) geinstalleerd hebt op je systeem.

Typ eens gcc --version, en geef de output eens terug, en de distro waarmee je werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door AlterEgo op 31-01-2003 18:22 ]

• Roland

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Ik zal het morgen direct doen. Ik ben inmiddels alweer thuis.
I.i.g tot zover bedankt!

P.s. BlackD, na anderhalve dag zoeken en steeds een stapje verder komen kwam ik er nu echt niet uit. Vandaar mijn post. Ik ben i.i.g al erg ver gekomen met de search van Got en Google. Maar kwam hier gewoon ff niet uit.

[ Voor 57% gewijzigd door Roland op 31-01-2003 23:31 ]

Verwijderd

Toch is deze al wel vaker voorbij gekomen, tenminste deze foutmelding. Maar inderdaad, je mist waarschijnlijk een aantal development packages waaronder gcc. Voortaan is het wel makkelijk als je dit soort meldingen gelijk in je topicstart zet als je een probleem hebt. Want op grond van de topicstart konden we dat niet echt opmaken. Lees ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door. Onderin staan linkjes naar allerlei documentatie , ook naar die van RedHat. Want eigenlijk is dit een probleem die je met enige basiskennis zelf ook had kunnen oplossen. Die basiskennis wordt eigenlijk verondersteld in NOS. Daarom op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.