1 achtergrond, verschillende "frames"?

Pagina: 1
Acties:

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:56

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Hey mensen.

Nadat ik de zoekfunctie hier gebruikt heb ben ik nog steeds op zoek naar een mogelijkheid om 1 achtergrondplaatje (bv een jpg) te gebruiken over je hele site. Nu wil ik eigen deze achtergrond niet in stukken knippen (alleen als er geen andere oplossing is). Ik las in wat topics die ik vond iets over het gebruiken van layers. Is het mogelijk om met layers de ene layer, naar de andere layer te laten linken?

Ik wil dus Binnen 1 page (.htm/ .php) zonder frames toch het effect van frames bereiken..is dat mogelijk?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je wilt 2 tables of divjes naast elkaar :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Ja dat weet ik dus niet, ik heb van alles gezocht, wat ik gewoon eigenlijk zoek is

www.stt-gaming.nl bv. Mijn achtergrond moet dan dus wel een plaatje zijn maar dat is gewoon site background. Heb hun bron al bekeken maar wil toch niet helemaal. Ik zie overal waar ik kijk wel tables. Weetnie of het zo ook kan?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

dan klik je op www.w3schools.com daar klik je op learn html en dan ff kijken aan de linkerkant bij tables ;) kan je t precies zo.

je kan t ook met divjes alleen dat mag je zelf zoeken :) werkt ook iets ingewikkelder als je net begint

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Mjah. Thx zal ff rondturen :P. Had al wat andere sites bezocht maar dat was crap :0. Maar dit zal dus wel werken denkik.

//edit Ok die tables is idd eitje. Maar nu 2e n00bie question. Kan je dan die tables ook naar elkaar linken? Dus 2 tables op 1 site en dan van een "contents" (navigeer) table naar "main table" ofzo? Dus dat ik uit table1 een stuk in hetzelfde document (htm) kan verwisselen voor een andere?

//edit2 dan wordt het dus ingewikkelder..

code:
1
    <a href="index.php?show=reports" class="mainmenu">Reports</a><br />

[ Voor 73% gewijzigd door Flapmo op 31-01-2003 17:28 ]

Verwijderd

nee dat akn niet, het makkelijkste voor een n00b (ts dus) is gewoon je achtergrond plaatje in 2en knippen, is niet moeilijk...

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Hm nee weetik maar @ high res maken en dan op lagere res draaien verneukt het weer etc. Maar ik denk dat ik dan een standard window laat openen zodat iedereen hetzelfde ziet (zelfde afmetingen heeft) dan heb je ook niet dat de pictures ineens niet op elkaar passen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Flapmo schreef op 31 januari 2003 @ 17:08:
Hey mensen.

Nadat ik de zoekfunctie hier gebruikt heb ben ik nog steeds op zoek naar een mogelijkheid om 1 achtergrondplaatje (bv een jpg) te gebruiken over je hele site. Nu wil ik eigen deze achtergrond niet in stukken knippen (alleen als er geen andere oplossing is). Ik las in wat topics die ik vond iets over het gebruiken van layers. Is het mogelijk om met layers de ene layer, naar de andere layer te laten linken?

Ik wil dus Binnen 1 page (.htm/ .php) zonder frames toch het effect van frames bereiken..is dat mogelijk?
Hey Flapmo :P

Photoshop, slices maken en opslaan. Daarna verdelen in frames tabellen. Waarom geen frames :?

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 31-01-2003 17:48 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
gebruik nou maar gewoon <div>'s da's 't makkelijkst. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Ja lol. Even uitleg dan. Willem :P.
Hey Flapmo

Photoshop, slices maken en opslaan. Daarna verdelen in frames tabellen. Waarom geen frames
Wilde in eerste instantie geen frames omdat die groter en kleiner worden in verschillende resoluties, dan valt het passende achtergrondplaatje dus weg g.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Dat hoeft dus niet. Ligt eraan hoe je je frameset definieert.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Hmm. Ach het probleem is opgelost. Heb nu dus een vast window gemaakt (afmetingen vastgelegd) en dan frames :). Werkt ook.

//edit en ten 2e, kan je ook linken naar wat je bv "main.htm" of "members.htm" noemt met divs/andere zooi?

[ Voor 32% gewijzigd door Flapmo op 31-01-2003 18:22 ]

Verwijderd

Flapmo schreef op 31 January 2003 @ 18:02:
Ja lol. Even uitleg dan. Willem :P.

[...]

Wilde in eerste instantie geen frames omdat die groter en kleiner worden in verschillende resoluties, dan valt het passende achtergrondplaatje dus weg g.
Je hoeft frames niet in percentages op te geven maar kan ook gewoon in pixels..

Verwijderd

//edit en ten 2e, kan je ook linken naar wat je bv "main.htm" of "members.htm" noemt met divs/andere zooi?
Yup, geloof het wel, je kunt een src aangeven van een div....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 18:36:
[...]

Kan dat eigenlijk ook met javascript?

Dus
HTML:
1
2
3
<div id="dinges" ... >
blaat
</div>

en ergens anders
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<script language="javascript">
function changeDivSource(page)
{
 dinges.href = page;
 return true;
{
</script>

of moet je dan iets met innerHTML doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 18:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 18:36:
[...]

ik ga altijd even op bezoek bij het W3 als ik zoiets niet zeker weet...
geen src attribuut in < div >

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 19:02:
[...]

ik ga altijd even op bezoek bij het W3 als ik zoiets niet zeker weet...
geen src attribuut in < div >
maar er stond mij iets bij dat ik ook een keer zoiets gemaakt had, maar wist het niet meer zeker daarom stond er ook "geloof ik" bij... Een opzoeken bij w3c mag ts lekker zelf doen, we hoeven niet alles te doen..

Maar mijn excuses dat mijn post niet klopte..

Verwijderd

dit kan je natuurlijk wel vrij eenvoudig met php doen, maar dat is geloof ik niet wat de topicstarter wilde.. toch?

Verwijderd

Het makkelijkste is écht gewoon met frames. Je geeft bv de linker frame een bepaalde breedte, dezelfde breedte geef je het deel dat je van je achtergrond hebt afgeknipt. De rest is rechts.

Als je een achtergrond hetb dat bv bestaat uit ruitjes of iets anders regelmatigs, kun je overal de zelfde achtergrond gebruiken, en dan pas je de breedte van een frame aan tot dat ze lekker passen, dit laatste heb ik ook gedaan.

kijk anders ff op www.geocities.com/zer0x_109 , die oranje blokjes zijn gewoon in alle frames gelijk.

Verwijderd

jeetje wat een door elkaar gepraat en niet bestaande oplossingen zeg

wat je wilt is een doorlopende achtergrond met losse contentblokken
- table oplossing: niet aan te raden, tables zijn voor tabellen, niet voor layout doeleinden, bovendien is het dynamisch laden van een andere pagina te tricky voor een n00b
- div's beter als tabellen, zelfde probleem
- frames - geen doorlopende achtergrond, op te lossen door die in stukken te knippen (nadeel van frames is imho nog altijd dat ze moeilijk doen in ns en je URL niet mee veranderd)
- iframes (zou ik dus doen) zijn soort van div's met frame eigenschappen. Zijn dus overal neer te kwakken, eventueel dus ook transparant

voor diepere info hierover zie www.w3schools.com
Pagina: 1