"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
www.stt-gaming.nl bv. Mijn achtergrond moet dan dus wel een plaatje zijn maar dat is gewoon site background. Heb hun bron al bekeken maar wil toch niet helemaal. Ik zie overal waar ik kijk wel tables. Weetnie of het zo ook kan?
je kan t ook met divjes alleen dat mag je zelf zoeken
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
//edit Ok die tables is idd eitje. Maar nu 2e n00bie question. Kan je dan die tables ook naar elkaar linken? Dus 2 tables op 1 site en dan van een "contents" (navigeer) table naar "main table" ofzo? Dus dat ik uit table1 een stuk in hetzelfde document (htm) kan verwisselen voor een andere?
//edit2 dan wordt het dus ingewikkelder..
1
| <a href="index.php?show=reports" class="mainmenu">Reports</a><br /> |
[ Voor 73% gewijzigd door Flapmo op 31-01-2003 17:28 ]
Verwijderd
Hey FlapmoFlapmo schreef op 31 januari 2003 @ 17:08:
Hey mensen.
Nadat ik de zoekfunctie hier gebruikt heb ben ik nog steeds op zoek naar een mogelijkheid om 1 achtergrondplaatje (bv een jpg) te gebruiken over je hele site. Nu wil ik eigen deze achtergrond niet in stukken knippen (alleen als er geen andere oplossing is). Ik las in wat topics die ik vond iets over het gebruiken van layers. Is het mogelijk om met layers de ene layer, naar de andere layer te laten linken?
Ik wil dus Binnen 1 page (.htm/ .php) zonder frames toch het effect van frames bereiken..is dat mogelijk?
Photoshop, slices maken en opslaan. Daarna verdelen in frames tabellen. Waarom geen frames
[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 31-01-2003 17:48 ]
Wilde in eerste instantie geen frames omdat die groter en kleiner worden in verschillende resoluties, dan valt het passende achtergrondplaatje dus weg g.Hey Flapmo
Photoshop, slices maken en opslaan. Daarna verdelen in frames tabellen. Waarom geen frames
//edit en ten 2e, kan je ook linken naar wat je bv "main.htm" of "members.htm" noemt met divs/andere zooi?
[ Voor 32% gewijzigd door Flapmo op 31-01-2003 18:22 ]
Verwijderd
Je hoeft frames niet in percentages op te geven maar kan ook gewoon in pixels..Flapmo schreef op 31 January 2003 @ 18:02:
Ja lol. Even uitleg dan. Willem.
[...]
Wilde in eerste instantie geen frames omdat die groter en kleiner worden in verschillende resoluties, dan valt het passende achtergrondplaatje dus weg g.
Verwijderd
Kan dat eigenlijk ook met javascript?Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 18:36:
[...]
Yup, geloof het wel, je kunt een src aangeven van een div....
Dus
1
2
3
| <div id="dinges" ... > blaat </div> |
en ergens anders
1
2
3
4
5
6
7
| <script language="javascript"> function changeDivSource(page) { dinges.href = page; return true; { </script> |
of moet je dan iets met innerHTML doen?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 18:45 ]
Verwijderd
ik ga altijd even op bezoek bij het W3 als ik zoiets niet zeker weet...Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 18:36:
[...]
Yup, geloof het wel, je kunt een src aangeven van een div....
geen src attribuut in < div >
Verwijderd
maar er stond mij iets bij dat ik ook een keer zoiets gemaakt had, maar wist het niet meer zeker daarom stond er ook "geloof ik" bij... Een opzoeken bij w3c mag ts lekker zelf doen, we hoeven niet alles te doen..Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 19:02:
[...]
ik ga altijd even op bezoek bij het W3 als ik zoiets niet zeker weet...
geen src attribuut in < div >
Maar mijn excuses dat mijn post niet klopte..
Verwijderd
Verwijderd
Als je een achtergrond hetb dat bv bestaat uit ruitjes of iets anders regelmatigs, kun je overal de zelfde achtergrond gebruiken, en dan pas je de breedte van een frame aan tot dat ze lekker passen, dit laatste heb ik ook gedaan.
kijk anders ff op www.geocities.com/zer0x_109 , die oranje blokjes zijn gewoon in alle frames gelijk.
Verwijderd
wat je wilt is een doorlopende achtergrond met losse contentblokken
- table oplossing: niet aan te raden, tables zijn voor tabellen, niet voor layout doeleinden, bovendien is het dynamisch laden van een andere pagina te tricky voor een n00b
- div's beter als tabellen, zelfde probleem
- frames - geen doorlopende achtergrond, op te lossen door die in stukken te knippen (nadeel van frames is imho nog altijd dat ze moeilijk doen in ns en je URL niet mee veranderd)
- iframes (zou ik dus doen) zijn soort van div's met frame eigenschappen. Zijn dus overal neer te kwakken, eventueel dus ook transparant
voor diepere info hierover zie www.w3schools.com