powerpoint: plaatjes krijgen ineens zwarte achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 17:25
een studiegenoot van mij is een presentatie aan het maken met powerpoint
de plaatjes had ie eerst op doorzichtig gezet, ging prima alles zag er fatsoenlijk uit
toen ineens, om onbekende redenen kregen alle plaatjes een zwarte achtergrond
symptomen:
-alleen plaatjes die via animation worden ingevoegd krijgen zwarte achtergrond
-alle plaatjes die er al instonden krijgen die ellende, alle nieuw ingevoegde plaatjes ook
-een andere presentatie inladen geeft die ellende ook
-het is onafhankelijk van de computer waarop ie inlogt
-bij mij is er niks aan de hand, ook als ik zijn presentatie open
-hij heeft zijn hele account geleegd, had ook geen effekt

ik denk dat het eenofandere instelling is, maar ik heb het niet kunnen fixen
alles deleten schijnt niet te willen ofzo, want die sneaky instelling weet ergens te overleven
als ik op de properties van een plaatje klik is er niets over een zwarte achtergrond te vinden.
met format object -> fill -> color:backround kan ik per plaatje het wel repareren, maar dat zou niet nodig moeten zijn, bij mij staat ie ook gewoon op geen fill, en daar doet ie het ook. bovendien kan het niet met alle plaatjes, als je dat aanvinkt blijft ie toch hardnekkig dat uitzetten voor nieuwe plaatjes

iemand een oplossing?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Heb je toevallig de presentatie in een andere versie geopend, dan waar het origineel in gemaakt is? De transparency wil dan wel eens gaan flippen.

Zo ja, weet je ook mijn antwoord: niet meer doen! :)

>>> welke versie?
>>> Van toepassing?
>>> Anders hier ergens tussen?

Edits: te veel om op te noemen :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 17:44 ]

• Schaapje_BlaaT
hee, de microsoft help site
daar hadden we nog niet aan gedacht |:(
maar wat daar op stond als ik selecteer op powerpoint 97 is niet afdoende
het is niet een probleem met een formaat want ALLE plaatjes geven die problemen, maar ALLEEN als ze appearen
als ze er al meteen staan is er geen zwart te zien
als we tekst laten verschijnen wordt de achtergrond ook zwart, wat natuurlijk niet echt handig is in geval van zwarte letters

alle computers van de universiteit hebben dezelfde powerpoint 97 geinstalleerd, en updates enzo hebben we niet gedaan
bovendien doen de problemen op dezelfde computers met dezelfde powerpoint zich niet voor als ik inlog, ook niet met zijn presentatie
updaten of patchen hoeft dus niet, en zal ook niet kunnen op deze computers
de oplossing zou te vinden moeten zijn bij de instellingen, wat volgens mij het enige is dat per account aan te passen is. Ik vermoed dat ie een instelling heeft verprutst maar ik weet niet welke
volgens hem is het laatste dat ie deed voordat de ellende begon een slide duplicaten

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Schaapje_BlaaT
dit is echt een vaag probleem, inmiddels heeft de helpdesk het account gedelete, en heeft de persoon in kwestie ook nog zijn windows en office ge-rebuild. Toch is er blijkbaar iets achtergebleven want de zwarte-achtergrond-ellende houdt aan. Iemand enig idee op welke sneaky locatie die informatie kan achterblijven als alles herbouwd wordt?

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Je zit toch niet toevallig op de RuG he, want ik heb precies hetzelfde probleem. Ben dan ook benieuwd waar het aan zou kunnen liggen...

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Vriend van me had precies ditzelfde probleem laatst ook..ook op de RuG...Was in PP2000 gemaakt en daarna geopend in XP...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Ik had het ook in powerpoint XP gemaakt. Maar als ik een nieuwe presentatie maak, heb ik het ook. Andere studenten die alleen op de faculteit werken, hebben het ook.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Pagina: 1