Toon posts:

Ik zoek advies.....

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe videokaart kopen, maar wil er geen vermogen aan uit geven. Mijn budget stel ik op 400,-- max.

Ik zoek een snelle kaart voor het volgende systeem:
Abit BE6-II
PIII-550 (512,100)
128mb pc-133
SBlive
dat zijn wel voldoende specs voor de keuze van een kaart. Er zit nu een Viper 550 (8Mb) in maar die heeft wel afgedaan. Ik speel (nog) geen veeleisende games, maar wil wel met minimaal 1024x768 (16) fatsoenlijk een game kunnen spelen.

Wie adviseert ?

ps. Ik dacht bijvoorbeeld aan de Abit Siluro Geforce2 MX (F.362,--)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16
Een GF2 MX lijkt me heel oke voor jouw systeem :)

Verwijderd

MX all the way, prima prijsje voor een prima prestatie. Qua benchmarks lopen de merken niet veel uit elkaar, dus pak de goedkoopste maar, tenzij je natuurlijk een tv-out of iets dergelijks wilt, daar betaal je dan weer voor.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...neuh, TV-out hoeft van mij niet. Dan koop ik nog liever een grotere monitor :o

Hebben jullie trouwens ervaring met de A-bit Siluro ?

Verwijderd

Nope, maar alle Abit bordjes kwamen goed uit de testen, lees: geen compatibiliteits problemen, stabiel, prima benchmarks :D

Verwijderd

Zoek is op t.net naar "geforce2 mx" en je vind genoeg onderwerpen hierover. Ik heb afgelopen weekend een msi (geforce 2 mx) kaartje gekocht en deze op een mobo met een 440BX chipsetje gezet. Loopt lekker, alleen ondersteund hij geen agp 4X, 2X is het hoogste :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken de zoekfunctie, en heb inderdaad al veel over de Geforce2 MX voorbij zien vliegen. Maar goed, advies op maat kan geen kwaad toch? Enne, gelukkig vinden veel mensen het niet erg om een adviesje te posten *D

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 12:24 schreef Centurion het volgende:
Zoek is op t.net naar "geforce2 mx" en je vind genoeg onderwerpen hierover. Ik heb afgelopen weekend een msi (geforce 2 mx) kaartje gekocht en deze op een mobo met een 440BX chipsetje gezet. Loopt lekker, alleen ondersteund hij geen agp 4X, 2X is het hoogste :([/quote]Why the sad face? Het verschil tussen 2x en 4x zul je echt niet merken.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 12:33 schreef InZane het volgende:
Why the sad face? Het verschil tussen 2x en 4x zul je echt niet merken.[/quote]Waarom niet

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:35
Omdat ie die bandbreedte niet nodig heeft, AGP 4x zorgt vaak alleen maar voor problemen.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Mijn guts zeggen; vertrouw die MSI niet,
ik heb toch liever asus/hercules/gaedon enzo..
Asus Geforce 2 MX TV-out &
Asus Geforce 2 MX voor 2 monitors,
beide onder de 425 piek volgens mij,..
Zou toch niet verkeerde keuze zijn?

http://mrfloris.com

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 10:22 schreef xiphoid het volgende:
Mijn guts zeggen; vertrouw die MSI niet,
ik heb toch liever asus/hercules/gaedon enzo..
Asus Geforce 2 MX TV-out &
Asus Geforce 2 MX voor 2 monitors,
beide onder de 425 piek volgens mij,..
Zou toch niet verkeerde keuze zijn?[/quote]Ik heb geen probleem met die MSI hoor. In de tsets komt trouwens naar voren dat er weinig verschil is tussen de ondelinge geforce 2 MX kaartjes. Waarom zou MSI minder zijn: Maken ze slechte onstabiele kaarten ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm...ik ben even wezen rondneuzen, en ik heb m'n keuze veranderd. Ik denk dat ik van de week nog een Hercules 3D Prophet II MX (Retail) ga halen bij de Mediamarkt hier naast ons voor 429,-- . Iemand het oneens met deze keuze?

Verwijderd

Neu, die heeft lekker 5,5 nS geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad...net gekocht dus. D'r lag weer een hele stapel bij de mediamarkt. Nu nog een koelertje fixen ergens...en klaar is WildThang ! :O
Pagina: 1