Toon posts:

[HTML] Link maken van embeded flashobject

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een pagina die ik aan het maken ben heb ik een flashfilmpje als banner gemaakt. Nu wil ik dat als hier op geklikt wordt dat je verwezen word naar een andere pagina. De code hieronder werkt niet.

code:
1
2
<a href="reclame.php"><embed height="20" width="490"
src="swf/registreer3.swf" border="0"></a>

Iemand een idee wat hier fout aan is?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je uberhaupt een link maken van een embed object?

Waarom maak je geen (invisible) button in je FLA die je naar een bepaalde URL stuurt als je erop klikt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 31 januari 2003 @ 16:23:
Kan je uberhaupt een link maken van een embed object?

Waarom maak je geen (invisible) button in je FLA die je naar een bepaalde URL stuurt als je erop klikt?
Omdat afhankelijk van de data die de php pagina ontvangt ik de gebruiker naar een andere pagina wil sturen. Ik moet dus in de php pagina (met behulp van html) de link maken.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

dan laat je flash de benodigde variabelen inlezen :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar dan kan je toch alsnog verwijzen naar die "reclame.php"? Die bekijkt dan vervolgens waar je naartoe moet :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op 31 January 2003 @ 16:27:
dan laat je flash de benodigde variabelen inlezen :?
:? kan ik met php een variabele doorgeven aan flash? hoe moet ik dit doen? zeker met actionscript ofzo, daar heb ik nog nooit iets mee gedaan, is dit moeilijk om te doen? Is het niet makkelijker om gewoon een html link te maken?

Verwijderd

prober het eens met onClick="location='xxx.php'"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 16:30:
prober het eens met onClick="location='xxx.php'"
xxx :*) thnx...

Verwijderd

Alleen nu heb je nog geen goede cursor, dus gooi er ook een onmouseover , onmouseout doorheen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 16:36:
[...]

Alleen nu heb je nog geen goede cursor, dus gooi er ook een onmouseover , onmouseout doorheen
Zucht, dit wordt wel heel moeilijk hoor, eigenlijk wil ik zo min mogelijk met flash doen. Is hier echt geen HTML oplossing voor?

• disjfa

disjfa

be

het is makkelijker om een html link te maken, maar waarschijnlijk heb jij gewoon een button oid, en om zo iets met flash te doen is onhandig omdat flash veel meer tijd nodig heeft om te laden oid.

als je een hele flash site bouwd ga je m niet uitelkaar hakken om in de html te zetten :P maar hoe t verder moet kan je makkelijk vinden hierzo, zijn zat vragen over geweest

disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga geen complete flashsite bouwen. Zonde van me tijd. Doe mij maar lekker HTML, ik heb alleen een banner van 490x40 pixels oid flash erin zitten. En die wil ik clickable maken. Search heeft niets opgeleverd, of ik zoek op de verkeerde dingen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 16:38:
[...]

Zucht, dit wordt wel heel moeilijk hoor, eigenlijk wil ik zo min mogelijk met flash doen. Is hier echt geen HTML oplossing voor?
onMouseOver en onMouseOut zijn gewoon JavaScript / HTML oplossingen! Heeft niks met Flash te maken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 16:38:
[...]

nee is geen flash, maar gewoon net zo html als onClick

code:
1
2
3
onMouseover="this.style.cursor = 'hand'"

onMouseout="this.style.cursor = 'arrow'"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 16:44 ]

• disjfa

disjfa

be

kan je dus net zo goed een animated gif maken :?

flash is nix voor een banner :{

disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Flash is kleiner dan GIF

Verwijderd

dit moet je echt in de .fla editen anders gaat het gewoon niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 16:53 ]

Pagina: 1