[ADSL] Internet werkt wel, maar...

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
ADSL van KPN met XS4ALL werkt eindelijk. Ik heb er een Linksys BEFSR41 router voor.

Volgens de setup op de website van http://www.linksys.nl/ moet ik voor 'WAN Connection Type:' 'PPTP' kiezen. Als ik dit doe moet ik IP's invullen en username en password. Dit werkt niet, geen Internet. Echter als ik alles op 'Obtain an IP automatically' zet werkt alles zonder probleem. Maar wel vreemd dat ik nergens een password moet invullen...

Hoe kan dit? Is het beter om toch alles werkend te krijgen met 'PPTP'? Of gewoon laten staan zoals het nu is?'

TNX!

(Router heeft trouwens firmware 1.44.2 van de .com site en niet de mxstream versie van de .nl site. Ik heb dat ook geprobeerd, maar er is geen verschil...)

[ Voor 18% gewijzigd door Martin?81 op 31-01-2003 16:07 ]

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet inderdaad de "Obtain an IP automaticly" hebben aangezien er tegenwoordig geen PPTP verbinding meer nodig is.

Je hebt neem ik aan de Alcatel SpeedTouch 510 v4 als ADSLModem, deze moet je niet gebruiken middels het PPTP principe, maar gewoon zoals je al aangaf middels de "Obtain an IP automaticly". De website van linksys is zoals zoveel router sites (die van Draytek overigens wel, hulde!) nog niet aangepast op de pas (lees: sinds een maandje of 3) nieuwe ADSL Modems die worden uitgelevert tegenwoordig.

Zoek maar eens naar Speedtouch 510, dan krijg je alles wat je moet weten.

[ Voor 113% gewijzigd door Enforcer op 31-01-2003 17:30 ]

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:38

Movinghead

ing.

En hoe moet je dan je speedtouch instelllen dat alles geforward wordt naar je linksys befsr41 router? Want die speedtouch 510 v4 heeft namelijk NAT routing en je linksys befsr41 ook. Dus je zou dan moeten bridgen denk ik maar dat werkt ook niet goed. Als je een pptp sessie opzet (met de configuratie file van kpn voor de speedtouch 510v4 om een pptp sessie op te bouwen werkt het wel goed.
Echter bij grote hoeveelheden dat vliegt mijn router er telkens uit iemand een idee waar het hier aanligt maar dat terzijde.
Hoe kan je op de speedtouch instellen dat alles naar je router gaat? Of hoe kan je op de speedtouch instellen wat geforward moet worden?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom heb je dan die Linksys router als er al een router in die Speedtouch 510 v4 zit? De enige manier om dat m.i. op te lossen is SIP spoofing toe te passen, zodat de Speedtouch zich als bridge laat configureren. Er loopt een thread hierover op [IT] en dat werkt (heb het laatst gedaan). Je kan dan gewoon elke willekeurige router erachter hangen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Als je toch pptp wilt gebruiken kan je het pptp script gebruiken van kpn.

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini

Of het script dat op de installatie cd-rom staat van de Modem.