KT4V + Tbred 2000 + 256 DDR 333 hangt bij starten BIOS...

Pagina: 1
Acties:

• marklakeman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 10:30
Oké noem me hardleers maar ik weet niet wat ik echt fout deed in mijn vorige topic... Ik had de search gebruikt en was naar mijn mening duidelijk genoeg. Nou ja ik hoop dat ik deze keer dan duidelijk genoeg ben.

Ik heb bij Gistron.com een MSI KT4V mobo, AMD Athlon XP 2000+ Tbred processor, Infenion 256MB 333Mhz geheugenreepje, een IBM 60GB harde schijf en een Xelo Radeon 8500 64DDR videokaart aangeschaft. Gisteren heb ik het pakket opgehaald bij het postkantoor.

Eenmaal thuisgekomen zet ik natuurlijk direct de onderdelen in mijn paar maandan oude Aopen-kast (met de standaard 300W voeding) van een paar maanden oud.
Toen ik na een tijdje knutselen klaar was en ik hem eindelijk aan kon zetten, kreeg ik geen bleed en begon ie als een gek te piepen. Nou dat probleem kent iedereen denk ik wel dus ik wist direct dat mijn geheugen niet goed vast zat. Toen ik hem er goed ingedrukt had startte ik hem weer op. Ditmaal met beeld natuurlijk alleen bleef hij na een paar seconden al hangen...

Het enige wat er stond was dit:

AMD Athlon, 1250 Mhz
Checking NVRAM......

Daar bleef het bij en dat is nu nog steeds zo als ik hem opstart... Ik krijg ook geen piepje(s) te horen...

Van de LED'jes op het bijgeleverde bracket van MSI kon ik opmaken dat de PC de BIOS aan het opstarten was maar daar blijft hij dus inhangen.

Ik kan dus met geen mogelijkheid in de BIOS komen dus instellingen kan ik jullie niet geven...

Ik denk persoonlijk dat het iets met het geheugen of met het mobo te maken heeft maar wat het is weet ik niet.

Kan iemand hier mij helpen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

ander geheugen proberen?
of kijken of je je geheugen ff in een ander bordje kan testen...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

tja . jhet enige wat ik kan zeggen is om met zo wienig mogelijk hardware probeer op te starten. en anders probeer een andere geheugen

En een xp 2000+ op 1250mhz? dat klopt ook niet. mischien moet je iets met een jumper doen op je mobo. ( zo'n klein pinnetje) want ik denk dat je FSB nog op 100mhz staat en niet 133 zoals het hoord

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw IDE is hoogstwaarschijnlijk verkeerd geconfigureerd. Loop de bekabeling en bejumpering nogmaals na en vergewis jezelf ervan dat de kabel maar op één manier aangesloten kan worden. Probeer daarnaast zo mogelijk de Cable Select jumperinstelling :)

• marklakeman
De IDE kabel van mijn DVD zat idd verkeerd :o . Maar de problemen zijn nog niet verholpen. Als ik hem nu opstart krijg ik het geluid van een sirene en zegt ie dat de CPU fan niet aanstaat terwijl die toch goed is aangesloten (denk ik maar met mij kun je dat nooit zeker genoeg weten ;) ) en flink draait... Kan dit te maken hebben met een ingebouwde alarm functie die mijn koeler dan niet ondersteund maar er toch niks aan de hand is?

[ Voor 20% gewijzigd door marklakeman op 31-01-2003 18:10 ]

• amahusu
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

Morkey schreef op 31 January 2003 @ 18:07:
De IDE kabel van mijn DVD zat idd verkeerd :o . Maar de problemen zijn nog niet verholpen. Als ik hem nu opstart krijg ik het geluid van een sirene en zegt ie dat de CPU fan niet aanstaat terwijl die toch goed is aangesloten (denk ik maar met mij kun je dat nooit zeker genoeg weten ;) ) en flink draait... Kan dit te maken hebben met een ingebouwde alarm functie die mijn koeler dan niet ondersteund maar er toch niks aan de hand is?
heb je je fan wel in het goede stekkertje gedaan? Dat probleem heb ik ook weleens gehad, maar toen had ik het stekkertje van de cpu fan in een casefan contactje gestopt per ongeluk :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• marklakeman
Nee die zit zeker weten goed...

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 21:35
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.

Ik kon het oplossen door de BIOS met de jumper te clearen.

Alleen probleem daarna was dat ik de processor niet meer op 133Mhz kon laten lopen, alleen op 100Mhz.

Het heeft dus te maken met een kapot NVRAM, dit is het geheugen waar de BIOS in wordt geladen, na clearen of bij wijzigingen, NVRAM is hetzelfde als normaal ram met de eigenschap dat het de gegevens wel bijhoudt bij stroomuitval.

Mijn oplossing: moederbord omruilen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke koeler heb je dan? Als het een laagtoerige koeler is, dan zou ik de BIOS idd eerst resetten. Anders zou ik proberen om de koeler op een andere connector aan te sluiten of op de molex.
Pagina: 1