Ik ben bezig met php een scriptje te maken dat het log-bestand van onze flatprinter inleest, parsed en in een database pleurt, zodat we mooie statistiekjes kunnen maken over het gebruik en de kosten kunnen verdelen.
Nu is het probleem het volgende: de printer draait onder linux op de pc van een flatgenoot, en hij shared het logbestand via samba. De share is alleen toegankelijk voor mijn IP.
Het script en de database draaien op mijn pc, en op de een of andere manier moet ik dus via fopen() bij dat bestand zien te komen maar ik kan er niet achter komen hoe. Ik heb het geprobeerd met
maar beide geven de foutmelding
Ook zoeken op php.net en Google levert weinig op over connecten naar samba-shares met fopen en de search van GoT ook niks.
Weet iemand of ik op deze manier met fopen naar een samba share kan connecten of moet ik een andere oplossing verzinnen?
Nu is het probleem het volgende: de printer draait onder linux op de pc van een flatgenoot, en hij shared het logbestand via samba. De share is alleen toegankelijk voor mijn IP.
Het script en de database draaien op mijn pc, en op de een of andere manier moet ik dus via fopen() bij dat bestand zien te komen maar ik kan er niet achter komen hoe. Ik heb het geprobeerd met
code:
1
2
| $bestand = fopen("smbclient //compnaam/page_log$/page_log","r");
$bestand = fopen("smb://compnaam/page_log$/page_log","r"); |
maar beide geven de foutmelding
code:
1
2
3
4
| Warning: fopen(smbclient //compnaam/page_log$/page_log) [function.fopen]: failed to create stream: No such file or directory Warning: fopen(smb://compnaam/page_log$/page_log) [function.fopen]: failed to create stream: No such file or directory |
Ook zoeken op php.net en Google levert weinig op over connecten naar samba-shares met fopen en de search van GoT ook niks.
Weet iemand of ik op deze manier met fopen naar een samba share kan connecten of moet ik een andere oplossing verzinnen?
[ Voor 19% gewijzigd door Gertjan op 31-01-2003 15:34 ]