Toon posts:

[printer] en jetdirect EX plus (alweer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemerkt dat ik niet de enige ben die in de verwarring is geraakt door het spelen met een HP jetdirect EX plus. De search geeft ontzettend warrige topics, waarvan de één de ander weer tegenspreekt. Maargoed, ik veronderstel voor het gemak dat het niet mogelijk is mijn HP 720c printer aan te sturen. Ik overweeg daarom (en omdat deze printer inkt vreet) een laserprinter te kopen, eventueel 2e hands.

Mijn vraag is: Waar moet ik nu op letten bij de aanschaf van deze printer, om deze werkend te krijgen op dat HP jetdirect kastje.

wat random quotes:
het kan natuurlijk ook dat jou xerox een GDI printer is ( windows printer ) dan gaat het met geen enkele printserver werken.
"Hewlett-Packard does not support network printing with PPA printers. These printers may be connected standard parallel to a host PC and shared out over a network. PPA printers will not work with HP External JetDirect print servers."
Maar een hp ondersteund alleen maar hp printers....
HP ondersteunt niet alleen HP printers
De HP 710/720 werkt niet (goed) met printerserver, dit zijn zgn. 'windowsprinters'.
volgens de The Linux Printing HOWTO: (clients zijn linux en windows)
GDI een "windowsprinter". Some HP printers use "Printing Performance Architecture" (marketingspeak for "we were too cheap to implement PCL"). Kan ik hieruit afleiden dat als ik een printer met Postscript of PCL in _firmware_ koop dat het moet werken met dit kastje ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:00
Hmm, heb bij een bedrijf toch echt een HP Business Inkjet 2200 zonder postscript/PCL5 personality card erin draaien met een 3 poorts 10/100Mb JetDirect kastje. Zal binnenkort de LaserJet 1200 er ook ff op testen, maar het zou dus gewoon moeten werken.

Voor zover ik weet stuurt je windows bak de boel gewoon naar een raw queue, dan redt de printer zich er wel mee.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Het gaat erom dat de driver niet al het rekenwerk doet voor de printer. Postscript- en PCL-printers rekenen zelf nog een heleboel uit om het aangeboden bestand om te zetten naar iets wat het afdrukgedeelte begrijpt. Windows printers doen dit niet (of nauwelijks). Het rekenwerk gebeurt op de computer i.p.v. in de printer. Je zult zien dat alle zogenaamde Windows-printers (GDI-printers) meestal geen eigen processor aan boord hebben en dat Postscript- en PCL-printers die wel hebben. Overigens kunnen sommige oudere deskjet's (zoals de HP Deskjet 500 t/m 690) en de business Deskjet's van HP wel met printservers werken, omdat zij met een vereenvoudigde PCL-versie werken.