Toon posts:

[usb] automatisch mounten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op zich werkt mn digicam (usb) en thumbdrive wel, maar alleen erg omslachtig: ik moet root zijn, module laden, dan mounten. vervolgens is de drive niet leesbaar voor users.
je begrijpt dat dit allemaal erg omslachtig is, iemand wat suggesties ? (gentoo linux)

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
zet in /etc/modules.autoload gewoon de module die je nodig hebt (usb-storage?) dan wordt hij bij elke boot automagisch geladen (misschien niet beste oplossing, maar werkt wel handig)
als je in je /etc/fstab een regel maakt voor je usb apparaat en daar dan user bij zet, mag elke user hem mounten en lezen. In mijn /etc/fstab staat bv:
/dev/sdb1 /mnt/pendrive auto user,noauto 0 0

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Je kunt ook hotplug gebruiken. Die pollt om de zovel tijd de usb bus. Komt er een nieuw device bij, en staat de driver geregistreerd, dan laadt hij de juiste driver, bijv. usb-storage.
Voor het mounten kun je dan supermount of autofs gebruiken. Supermount lijkt me ok te werken hier.

https://timelord.nl

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:10

deadinspace

The what goes where now?

mpol schreef op 31 January 2003 @ 15:53:
Je kunt ook hotplug gebruiken.
Of usbmgr, die imho veel fijner is.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja , en nu nog automatisch unmounten :)
Maar ff serieus , gebruiken jullie ook niet de sync optie bij die mount ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
ik typ meestal zelf sync voordat ik m'n pendrive eruit haal - vraag me niet waarom ;-)
Pagina: 1