Toon posts:

IDE Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya, nou het zit zo :P

De BIOS en XP lezen gewoon keurig netjes de dvd-speler en de Cd-Rewriter, maar als je er een cd'tje in doet, leest hij het cd'tje niet (geld voor beide)
Ik heb een andere IDE-kabel gekocht, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Hij ziet dus wel gewoon de 2 drives zitten, maar hij pakt het media wat je erin stopt niet.. En het heeft wel gewerkt (PC gister in elkaar gezet, probleem sinds net eigenlijk).

Iemand bekend met dit probleem of heeft een eventuele oplossing? Ik hoor het graag _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je boot met een win98 bootflop, met cdrom ondersteuning en vervolgens kijken of je in dos een cd kunt lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 31 January 2003 @ 15:21:
Als je boot met een win98 bootflop, met cdrom ondersteuning en vervolgens kijken of je in dos een cd kunt lezen.
Ik heb geen diskettedrive, helaas

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 15:24:
[...]

Stop dan eens een willekeurige boot-cd in je drive (bijv. Win XP). Als hij hier mee opstart is het in ieder geval geen hardwarematig probleem, dan doet je drive het.
offtopic:
Hoe doe je dat? :|

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 31-01-2003 15:44 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Haal/maak er dan een :Y) Als het in DOS toegankelijk is, dan kun je uitsluiten dat het aan de CDROM speler ligt. Neem eens een kijkje in de OM FAQ; daarin staan een aantal tips en linkjes naar Microsoft Knowledge base aangaande CDROM problemen in Windows :)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 31 January 2003 @ 15:32:
[...]

Stop dan eens een willekeurige boot-cd in je drive (bijv. Win XP). Als hij hier mee opstart is het in ieder geval geen hardwarematig probleem, dan doet je drive het.

[...]

Hij boot wel gewoon vanaf de WindowsXP cd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 15:24:
[...]

Dan boot je toch met een win98 CD of heb je die ook niet ?

dan is www.bootdisk.info misschien iets voor jou ;)

gewenste bootdisk downloaden daaro en dat met nero als bootable cd branden bv.

• Xander
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 15:46:
Hij boot wel gewoon vanaf de WindowsXP cd
Dan ligt het dus niet aan je drive/kabels. Dan word het denk ik een software matig probleem. Gooi je cd drives eens weg in apparaatbeheer en reboot eens.

offtopic:
Wil je voortaan je tekst voor de "[/quote]" tag typen, anders is het voor andere lastig te quoten, dan krijg je standaard alleen "[...]" te zien. :)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 31 January 2003 @ 15:52:
[...]

Dan ligt het dus niet aan je drive/kabels. Dan word het denk ik een software matig probleem. Gooi je cd drives eens weg in apparaatbeheer en reboot eens.

offtopic:
Wil je voortaan je tekst voor de "[/quote]" tag typen, anders is het voor andere lastig te quoten, dan krijg je standaard alleen "[...]" te zien. :)
Yes Sir! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik install nu XP opnieuw, want dat gaat to nu toe Prima.. ik hou jullie op de hoogte zodra XP erop staat! :p

• Xander
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 16:07:
Ik install nu XP opnieuw, want dat gaat to nu toe Prima.. ik hou jullie op de hoogte zodra XP erop staat! :p
Mag ik nu aannemen dat het niet werkt? 263 minuten om WinXP te installeren?? Dat is 5,26 keer te lang :P

Pagina: 1