Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSN via GPRS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de plek waar ik woon is geen ADSL of kabel Internet beschikbaar en dat gaat de komende jaren ook niet komen. Ik heb dus bij gebrek aan beter maar een 56k Analoge Internet verbinding waarover ik alleen maar MSN. Nou vroeg ik mij het volgende af.
Stel dat ik een GPRS telefoon op mijn server aansluit en deze verbinding gebruik om over te MSN’en. Het MSN protocol is tekst gebaseerd. Ik schat dat als je zelfs stevig MSN’t niet aan 5 mb per maand komt. Het grote voordeel hierbij is dus dat je een vast bedrag per maand betaalt en continu aangemeld kunt zijn op MSN.

Is mijn idee inderdaad realistisch?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 15:01:
Op de plek waar ik woon is geen ADSL of kabel Internet beschikbaar en dat gaat de komende jaren ook niet komen. Ik heb dus bij gebrek aan beter maar een 56k Analoge Internet verbinding waarover ik alleen maar MSN. Nou vroeg ik mij het volgende af.
Stel dat ik een GPRS telefoon op mijn server aansluit en deze verbinding gebruik om over te MSN’en. Het MSN protocol is tekst gebaseerd. Ik schat dat als je zelfs stevig MSN’t niet aan 5 mb per maand komt. Het grote voordeel hierbij is dus dat je een vast bedrag per maand betaalt en continu aangemeld kunt zijn op MSN.

Is mijn idee inderdaad realistisch?
1000x1000x5 = 5miljoen tekens :) Dat haal je dus wel :)

Verwijderd

Alleen al als iemand een bericht aan het typen is wordt er een gigantisch bericht overgestuurd met onzin, bij binnenkomst van een email, de server stuurt random een bericht waar je op moet reageren anders wordt je ge-disconnect, etc etc

Verwijderd

MSN kost vrijwel geen bandbreedte. Als je echt een fervent MSN-er bent dan kun je best een voor een euro per dag online zijn mits je niets anders doet dan MSN-en.

Ik ben soms ook urenlang online via GPRS om te MSN-en. Meer dan 4 uur per keer haal ik niet omdat ik slechts 1 batterij voor m'n laptop heb.

Let erop dat bij GPRS de verbinding af en toe KAN verbreken. Bij een MSN-sessie van 4 uur wil het altijd wel een keer voorkomen dat m'n verbinding echt verbreekt.

-edit-
Met alle overhead meegerekend kom je wel aan de 1 megabyte per dag (= mijn ervaring) als je 4 uur lang MSN't. Dat kost je dus 1 euro per dag :)

Owja, GPRSsen kost net zoveel batterijkracht als gewoon bellen. Ook als er geen data wordt verstuurd.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 15:17 ]

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Volgens mij kun je beter MSNen met je 56k modempje

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

MVC schreef op 31 januari 2003 @ 22:30:
Volgens mij kun je beter MSNen met je 56k modempje
Jaja, en dan maar lekker telefoontikken betalen! 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 31-01-2003 22:43 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat zijn de benodigde tools hiervoor eigenlijk?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Ginz schreef op 31 januari 2003 @ 22:40:
[...]

Jaja, en dan maar lekker telefoontikken betalen! 8)7 8)7
En via GPRS denk je dat dat gratis is dan ?

Verwijderd

MVC schreef op 01 februari 2003 @ 09:34:
[...]

En via GPRS denk je dat dat gratis is dan ?
Jij snapt de bedoeling van GPRS dus duidelijk niet...

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 10:39:
[...]

Jij snapt de bedoeling van GPRS dus duidelijk niet...
En jij snapt de werking van MSN dus duidelijk niet.

Als je niet met een chat bezig bent hoeft dit niet te betekenen dat er niks over de lijn gaat.

Verwijderd

wouzer schreef op 01 februari 2003 @ 10:45:
En jij snapt de werking van MSN dus duidelijk niet.

Als je niet met een chat bezig bent hoeft dit niet te betekenen dat er niks over de lijn gaat.
Dan is het je misschien nooit opgevallen dat als je helemaal niet chat dat er dan zo'n 50 kb per uur over je lijntje gaat (up + down).
Pagina: 1