Toon posts:

Wie heeft ervaring met de Nexland ISB Pro800turbo router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me zo'n ding gaan aanschaffen echter ik kan ergens goede informatie vinden hierover.

Nexland website zelf staat alleen een stukje standaard tekst, hun mailen levert niks op.(geen reactie's)
Ik heb hier in de regio(Eindhoven-Venlo) bijna alle dealers gebeld en ook zei hebben het apparaat niet of kennen het niet eens.

Ik zoek dus mensen die in de praktijk met dit apparaat hebben gewerkt of er zelf 1 hebben.

Ik heb de volgende vragen over het apparaat:

- Hoe werkt ie in de praktijk, ik ben namelijk vooral geintresseerd in het bundelen, dat is de eniste reden dat ik voor dit apparaat heb gekozen.
Ik heb hier namelijk 2 breedband aansluitingen en die wil ik graag bundelen! De andere functie's zijn niet uniek en niet van belang bij mijn keuze!

- Wat doet dat bundelen precies van de 2 breedband aansluitingen, kan ik er bv mee sneller downloaden of wat moet ik me erbij voorstellen?

- Wat kost het ding hier in NL, heb overal gezocht maar nergens maar een prijs te vinden in Nederland! (geen US$ prijs, zoek echt winkel prijs in NL)

- Waar is het te koop, ik heb wel zoveel dealers gebeld, gemaild maar niemand kan het leveren. (komt zelfs in pricewatch niet voor)

Het gaat me dus vooral om de ervaring van andere mensen die zo'n dingen hebben en of het voldoet aan wat de fabrikant claimt.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
Kende ik al alleen beantwoord die review geen enkele vraag die ik stel.

Ik zoek mensen die praktijk ervaring hebben met het apparaat.

Verwijderd

Ik ben ook aan het neuzen voor zo'n Turbo. Ik heb thuis de SOHO en die werkt perfect. Ik heb wel een site gezien die hem online aanbied. Hier de link
Maar ik ben inderdaad ook beniewd naar eerste hand ervaring. Bijvoorbeeld of loadbalacing goed werkt en of het mogelijk is met Kennisnet en Chello. (i.v.m Router Kennisnet)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik niemand gevonden met praktijk ervaring en heb daarom de Nederlandse importeur gebeld.

De wist me te vertellen dat loadballacing goed werkt met diverse providers, echter het app kan NIET de cappaciteit verhogen, dus bv sneller downloaden!
Haal je bv met 1 chello aansluiting 170Kb downlod snelheid dan is het niet zo dat je met 2 chello lijnen 340Kb haalt, het blijft 170Kb!
Je kunt wel 2 files downloaden met elk 170Kb.

De prijs is in Nederland 549,== euro volgens de importeur. Dit is gigantisch duur als je eens rond neust op het internet. Ik ben heb apparaat op een franse website al voor 370 euro tegen gekomen! Op Americaanse websites wordt ie voor 399,= dollar (dus minder als 400 euro) aangeboden.

De importeur waarschuwde me echter wel om niet te kopen in het buitenland.
Ik vroeg waarom en het antwoord daarop was:
Elk land kan zijn eigen firmware hebben met de daar geldende instellingen van breedbandproviders, zo kan het dus zijn dat een apparaat gekocht in Frankrijk niet werkt hier in Nederland. De firmware kan afwijkend zijn. Een firmware upgrade was dan noodzakelijk, echter de importeur verstrekt GEEN losse firmwares voor aparaten die niet gekocht zijn in Nederland!

Bestellen in de USA werd me absoluut afbevolen, de reden hiervan was dat dat apparaat absoluut niet werkte hier in Nederland, deze had een compleet afwijkende firmware tov modellen in Europa.

Tsja afzetterij dus, waarom moet dat apparaat hier ineens 150 euro duurder zijn als in de USA??

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Ik denk dat het apparaat gewoon duurder is hier in NL, omdat het weinig verkocht word. Dan zijn de prijzen automagisch hoog.

Over dat verhaal met die downloadsnelheid: Ik denk dat hier nog wel wat eer te behalen valt. Programma's als KaZaA en Getright kunnen de snelheid denk ik nog wel omhooog halen, puur omdat ze meerdere verbindingen aanmaken met de server waarvandaan ze downloaden. Dit kan ik alleen zeggen uit theorie, ik heb hier geen praktijkervaring mee. Het is in ieder geval wel zo, dat je pingsnelheid niet halveert, die blijft gewoon hetzelfde. Ben je met meerdere computers (lees:2) aan het gamen, dan blijft de pingsnelheid gewoon hetzelfde, omdat hij de verbindingen over 2 lijnen verdeelt.

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
IK heb na lang overwegen zo'n ding besteld, ik hoop hem binnen enkele dagen in huis te hebben. Ik zal dan eens goed testen wat ie kan.

Als iemand geintresseerd mocht zijn in de resultaten dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 03:29:
IK heb na lang overwegen zo'n ding besteld, ik hoop hem binnen enkele dagen in huis te hebben. Ik zal dan eens goed testen wat ie kan.

Ja ik.. Eventueel ook via e-mail.

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Me 2! Wat voor internetverbindingen ga je ermee bundelen?

TweakBlog

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 03:29:

kick!
Ben wel erg benieuwd naar je resultaten omdat ik hier ook interesse in heb icm 2 @home accounts..

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou vooruit dan :)

Heb dit ding nu dus enkele weken..

Hij werkt prima, downloads gaan inderdaad met bijna de dubbele snelheid als je een download acceleratos gebruikt.

Ook kun je nu dus 2x de maximum snelheid uplaoden, in mijn geval 2x 16KB.

Ook kun je nu lekker downloaden en tegelijkertijd surfen of uplaoden, het internetten is een flink stuk stabieler geworden.

Negatieve dingen??
Jawel zelfs die............
Nadelen merk ik vooral met gebruik van IRC, MSN en ICQ, door de load ballancing wil de poort nog wel eens switchen waardoor je een disconnect krijgt. Ook moest ik in de 1ste week al een firmware upgrade doen.
In de USA is er een nieuwere firmware te krijgen echter deze is volgens de NL importeur niet geschikt voor het apparaat op de NL markt, deze firmware zou de problemen met IRC, ICQ en MSN fixen.

Ook het instellen en gereed maken is een fluitje van een cent, stekkers erin inloggen op de webinterface je ISP gegevens invullen en klaar...

Conclusie:
Mooi apparaat, alleen vind hem behoorlijk duur, helaas is er geen ander alternatief wat wel betaalbaar is.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Thx voor je snelle reply... ben er nog niet uit of ik m halen ga maar weet nu in ieder geval dat het load-balancing goed werkt (icm download accelerators)

Systeem Specs

Pagina: 1