Aangezien mn oude wachtwoord gewoon een dictionary word was wilde ik toch maar even een ander wachtwoord kiezen... Een nieuw woord bedacht, even gegoocheld met wat cijfers en klaar is ie. Eerst voor root ingesteld, ging prima, daarna voor gewone user (zelfde wachtwoord...ssssst!
), maar daar begint ie te zeuren: "BAD PASSWORD: it is based on a dictionary word". Ten eerste vind ik dat toch wel meevallen aangezien ik vrij enthousiast ben geweest met cijfers...
Ten tweede: leuk als je wil afdwingen dat wachtwoorden niet al te simpel mogen zijn, maar waarom zit die beveiliging niet op het rootaccount!?!
Ten derde: Ik heb de accounts meteen tijdens de installatie procedure aangemaakt (Mandrake 9.0) en toen mocht een simpel wachtwoord wel!!
Maar goed, ik gebruik nu nog steeds mn onveilige(re) wachtwoord en zou toch wel graag mn nieuwe wachtwoord in willen stellen...dus wie helpt? (Het antwoord "bedenk een beter wachtwoord" had ik zelf al bedacht
, maar ik zou toch graag alternatieven willen horen)
Ten tweede: leuk als je wil afdwingen dat wachtwoorden niet al te simpel mogen zijn, maar waarom zit die beveiliging niet op het rootaccount!?!
Ten derde: Ik heb de accounts meteen tijdens de installatie procedure aangemaakt (Mandrake 9.0) en toen mocht een simpel wachtwoord wel!!
Maar goed, ik gebruik nu nog steeds mn onveilige(re) wachtwoord en zou toch wel graag mn nieuwe wachtwoord in willen stellen...dus wie helpt? (Het antwoord "bedenk een beter wachtwoord" had ik zelf al bedacht