[html] 1 form moet naar 2 paginas kunnen

Pagina: 1
Acties:

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik heb een formulier wat een gehele pagina moet kunnen toevoegen aan mijn website. Moet het form alleen naar twee paginas ge-submit kunnen worden. Eentje die hem toevoegd en eentje die hem previewed. Hoe kan ik dit het beste doen? In een form kun je maar een pagina in de action opgeven.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Waarom zorg je nie dat het toevoeg-script de user na het toevoegen doorstuurt naar de preview pagina?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
OF je laat beide acties afhandelen door dezelfde pagina...
(dus een script dat de pagina maakt en 'm daarna opent)

Saved by the buoyancy of citrus

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Stukje javascript gebruiken om de action te wijzigen bij een onclick op je preview knop ofzo....

code:
1
2
3
function preview() {
  document.myForm.action.value='preview.asp'
}

En in je body dus ergens:
code:
1
2
3
4
5
6
<form name="myForm" method="post" action="savestuff.asp">
...
...
  <input type="button" name="blah1" onclick="preview();" value="Preview">
  <input type="submit" name="blah2" value="Save">
</form>

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 31-01-2003 13:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Michali
das ook een optie. |:(

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien is het ook een optie om na te gaan hoe ze het hebben gedaan in phpBB forums (waarschijnlijk ook React natuurlijk). :)

Je hebt daar twee knoppen, één om te previewen en één om te posten. Als je op de knop drukt wordt er een bepaalde hidden waarde mee gegeven die je natuurlijk uit kunt lezen en vandaar uit kun je dan ook je pagina opbouwen.
Dus als je op preview drukt wordt de waarde preview meegestuurd. Je checkt of die is ingevuld (isset f.e.) en dan doe je je ding. :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ramH schreef op 31 januari 2003 @ 14:00:
Misschien is het ook een optie om na te gaan hoe ze het hebben gedaan in phpBB forums (waarschijnlijk ook React natuurlijk). :)

Je hebt daar twee knoppen, één om te previewen en één om te posten. Als je op de knop drukt wordt er een bepaalde hidden waarde mee gegeven die je natuurlijk uit kunt lezen en vandaar uit kun je dan ook je pagina opbouwen.
Dus als je op preview drukt wordt de waarde preview meegestuurd. Je checkt of die is ingevuld (isset f.e.) en dan doe je je ding. :)
Ik vind dat (persoonlijk) altijd nogal omslachtig. Waarom zou ik niet gewoon client-side meteen besluiten naar welke pagina ik mijn zut ga posten? (Mits je dus een losse preview/save (asp?) pagina hebt).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RobIII schreef op 31 January 2003 @ 14:02:
Ik vind dat (persoonlijk) altijd nogal omslachtig. Waarom zou ik niet gewoon client-side meteen besluiten naar welke pagina ik mijn zut ga posten? (Mits je dus een losse preview/save (asp?) pagina hebt).
Je geeft zelf al het antwoord:
Mits je dus een losse preview/save (asp?) pagina hebt
Da's pas omslachtig ;). Waarom zou je niet één pagina gebruiken voor previewen en saven?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je hebt een "view" pagina, en een "save" pagina (vind ik (persoonlijk) wel handig). De "save" doet dan ook niks anders dan het in de DB jassen (checks uitvoeren etc), en dan een redirect naar de view, met het nieuwe ID uit de DB. Voor een preview trek je het niet uit de DB, maar uit de ge-poste-vars... Maar nogmaals, dat vind ik handig, maar dat hoeft niet iedereen te vinden ;)

Over mij

• Michali
Ik vind het ook een stuk handiger om gewoon twee pagina's te hebben. Allebei met een apart doel. Anders heb je een pagina die eigenlijk is opgedeeld in twee delen waarvan elke keer maar een gedeelte van wordt gebruikt. Ik heb het al opgelost door met een hidden field aan te geven wat er moet gebeuren (en dus een pagina in twee delen).

Verwijderd

dan zeg ik RobIII z'n oplossing, alleen moet er dan wel in die preview functie een submit() zitten natuurlijk

• Michali
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 18:08:
dan zeg ik RobIII z'n oplossing, alleen moet er dan wel in die preview functie een submit() zitten natuurlijk
maar hoe dan? gewoon een extra form tag combo erom heen met als action een andere pagina en dan van de preview een button maken die de andere form submit?

Pagina: 1