Toon posts:

[Multiple Precision,WIN98,C++] Hoe krijg ik dat aan de gang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets nodig waarmee ik met cijfers kan rekenen die langer dan 300000 cijfers zijn. GMP kan dit met gemak en ik heb dit dan ook probren te installeren.

Hoe?
Eerst GMP 4.12 gedownload, dan Cygwin gedowload.
GMP in een directory gedumpt waar ik met Cygwin bij kan.
./configure uitgevoert.
make
Bij de make stap zitten er allerlei fouten in de sourcecode.

Ik word er langzamerhand een beetje ziek van om steeds maar opnieuw te proberen met een paar aanpassingen en er dan weer achter te komen dat het weer niet werkt. :r

Ik heb ook MPFUN, Apfloat en nog een aantal andere geprobeerd te installeren, maar er blijven gewoon fouten optreden.

Nu is mijn vraag: heeft iemand hier wel eens een MP systeem aan de gang gekregen op WIN98, zodat in bijv. Borland C++ Builder 6, de methoden van het MP-systeem ook echt gebruikt kunnen worden.?

En zo ja, hoe?

Update: Ik heb een systeem nu aan de gang.
Nieuwe vraag: kan ik .lib files van Visual C++ 6 ook in Borland C++ Builder 6 gebruiken? (Ik zit niet thuis, dus ik kan het ook niet snel even uitproberen).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 14:43 ]

Verwijderd

[google=gmp+win32]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Langer dan 300.000 cijfers? Mag ik vragen wat je dan gaat berekenen??? * RobIII is gewoon nieuwschierig, excuus voor de offtopic reply.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik geloof toch echt dat ik zei dat ik er al een week mee bezig was geweest. Meer woorden heb ik hier niet voor over.
RobIII schreef op 31 January 2003 @ 13:51:
Langer dan 300.000 cijfers? Mag ik vragen wat je dan gaat berekenen??? * RobIII is gewoon nieuwschierig, excuus voor de offtopic reply.
Een dingetje met 45000^60000 mogelijkheden.
/me gaat natuurlijk niet alles een voor een aflopen...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 14:44 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 14:39:
Tja, ik geloof toch echt dat ik zei dat ik er al een week mee bezig was geweest. Meer woorden heb ik hier niet voor over.[/ME]

Hmja, je geloofwaardigheid gaat een beetje achteruit als je een topci start om 13:16, zegt een week bezig geweest te zijn, en prompt een uur na je topicstart
Update: Ik heb een systeem nu aan de gang.
Gelieve dergelijke trolls dus voortaan gewoon achterwege te laten.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
drm schreef op 31 January 2003 @ 14:48:

[...]

Hmja, je geloofwaardigheid gaat een beetje achteruit als je een topci start om 13:16, zegt een week bezig geweest te zijn, en prompt een uur na je topicstart
[...]

Gelieve dergelijke trolls dus voortaan gewoon achterwege te laten.
Tja, ik had wel meedere topics hierover geopend...En die zijn langer geleden...Dus tja...Weer worden foute conclusies getrokken..waar gaat het heen met de maatschappij...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 14:39:
[...]
Een dingetje met 45000^60000 mogelijkheden.
/me gaat natuurlijk niet alles een voor een aflopen...
Mag ik dan misschien ook vragen wat dat "dingetje" is? Je hoeft het niet te vertellen hoor, just say so ;) Maar ik ben gewoon nieuwsgierig...

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 31-01-2003 15:29 . Reden: typo ;) ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 31 januari 2003 @ 15:18:
[...]

Mag ik dan misschien ook vragen wat dat "dingetje" is? Je hoeft het niet te vertellen hoor, just say so ;) Maar ik ben gewoon nieuwschierig...
nieuwschierig :?
Ik wil eerst wel eens weten of ik die lib van visual C++ om kan zetten. ALs dat kan, dan kan ik het idee pas implementeren. En dan vertel ik wel wat ik van plan ben.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 13:16:
Nu is mijn vraag: heeft iemand hier wel eens een MP systeem aan de gang gekregen op WIN98, zodat in bijv. Borland C++ Builder 6, de methoden van het MP-systeem ook echt gebruikt kunnen worden.?
Ja, met Visual C++ heb ik wel code gecompiled die met big integers werkt. Maar dat was geen aparte library.

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 31 January 2003 @ 15:36:
[...]

Ja, met Visual C++ heb ik wel code gecompiled die met big integers werkt. Maar dat was geen aparte library.
Kan ik die ook ergens downloaden?

• .oisyn
  • Laatst online: 11:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 15:24:
[...]

nieuwschierig :?
Ik wil eerst wel eens weten of ik die lib van visual C++ om kan zetten. ALs dat kan, dan kan ik het idee pas implementeren. En dan vertel ik wel wat ik van plan ben.

uhm sorry, maar wie ben jij om eisen te stellen hier :?
Zoals ik het zie stel jij hier een vraag, en ben je afhankelijk van anderen omdat die antwoorden geven. Als jij dan nogal bot reageert op een vraag van iemand die nieuwschierig is om wat je aan het doen bent heb je het volgens mij niet helemaal begrepen

Dus een advies, als je wat van iemand anders gedaan wilt krijgen zul je je op z'n minst wat vriendelijker op moeten stellen
Nieuwe vraag: kan ik .lib files van Visual C++ 6 ook in Borland C++ Builder 6 gebruiken? (Ik zit niet thuis, dus ik kan het ook niet snel even uitproberen).
ja, Borland C++ komt met een tool om een VC .lib om te zetten naar een BCB library

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 31 januari 2003 @ 19:33:

[...]

ja, Borland C++ komt met een tool om een VC .lib om te zetten naar een BCB library
Heet dat de Visual C++Conversion Utility, of moet dat ergens anders?
Met de Visual C++Conversion Utility kun je dacht ik alleen VC++ projecten omzetten, of niet :?

Tegen olafvderspek:
Ik heb even naar http://cvs.sourceforge.ne...e=text/vnd.viewcvs-markup gekeken, maar ik zag geen operatoren of iets dergelijks, waardoor ik niet zou weten wat ik met die methoden aan zou moeten.

OFFTOPIC: je bent wel lekker bezig geweest de afgelopen jaren...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
long int cmp_bignum(bignum n1, bignum n2, dword len)
void mov_bignum(bignum dest, bignum src, dword len)
void shr_bignum(bignum n, dword bits, long int len)
void shl_bignum(bignum n, dword bits, dword len)
dword sub_bignum(bignum dest, bignum src1, bignum src2, dword carry, dword len)
void inv_bignum(bignum n1, bignum n2, dword len)
void inc_bignum(bignum n, dword len)
void init_two_dw(bignum n, dword len)

Geen operators?

Verwijderd

Topicstarter
Niet zodat je var*var kan doen, tenminste zo lijkt het, al die andere code die ik gezien had, hadden dat wel gedaan...Bij jou moet je dan misschien zelf de methoden aanroepen. Dat kan inderdaad.
Pagina: 1