Toon posts:

DVI & analoge aansluiting Samsung 191T op 1 pc gelijktijdig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Samsung 191T heeft een analoge aansluiting en een DVI-D aansluiting. Op de monitor zit een LEDje welke aansluiting je gebruikt. A=analoog B=digitaal(DVI-D) door de "exit" toets in te drukken kun je switchen.

Kan ik nu beide aansluitingen verbinden met 1 pc verbinden(met 1 videokaart).

In de handleiding staat hierover niets.

Waarom ik dit vraag: Omdat je met de digitale DVI-D aansluiting windows niet in de veilige modus kunt starten, dan moet je eerst weer de analoge kabel aansluiten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Kan wel ja, maar dan heb je volgens mij dje DVI op je eerste ramdac (ga even uit van dual ramdac kaart) en de analoge op de 2e ramdac. Volgens mij doet die 2e ramdac het ook niet in veilige modus.
Heb je een kaart met 1 ramdac en een losse DVI en analoge aansluiting, zie ik geen probleem.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik heb een 191T op een Radeon 9700, en ik heb ook beide kabels aangesloten. Dat werkt prima. Alt-F5 is wisselen tussen D-Sub en DVI, daarna met aan-uit-aan de TFT opnieuw het signaal laten detecteren, want anders blijft 'ie op stand-by staan na Alt-F5

Ik heb nog geen safe mode kunnen/hoeven proberen, maar ik weet dat de bootloader (DOS) en het bootscherm van Win 2000 wel verschijnen via DVI. De BIOS initialisatie wil (nog) niet via DVI. Daarvoor moet ik waarschijnlijk gewoon de BIOS van mijn moederbord flashen zodat die tijdens de BIOS initialisatie ook de DVI output aanstuurt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

ik snap de voordelen er niet van :? wat wil je ermee doen dan :?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

DVI-aansluiting is minder gezeik, want je hoeft niet iedere keer opnieuw de automatische uitlijning en balans uit te voeren. Beeldkwaliteit is ook beter, want je hebt geen last van tekst ghosting (dat je heel vaag 2 of 3 pixels verder nog een schaduw ziet.)

Maar ... bij DVI kan je ook niets meer instellen in het contrast, en het wil nog wel eens lastig zijn, beeldoutput naar DVI tijdens booten wil niet altijd werken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE