Toon posts:

SB Live, terugbrengen of houden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen zaterdag een SBLive Value gekocht. Hiervoor had ik een Creative AWE64 en je zult het niet geloven maar ik vind die AWE64 veel beter klinken.
Mp3-tjes klinken veel beter.
Misschien ligt het wel aan mij maar ik zit te twijfelen of ik hem zou houden of terugbrengen.
Misschien iemand die mij advies kan geven over wat te doen?
Ik heb geen lullig systeem dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Die speakers zijn ook best goed, tenminste met die AWE64 klonk het gewoon goed: 300W PMPO, subwoofer: 22W RMS en speakertjes 2x6W RMS.
Bedankt.

Verwijderd

Volgens mij kwam uit de testen dat de SB-Live de beste kwaliteit heeft van alle Creative kaarten. Het is dus erg vreemd dat jij het slechter vind klinken.

Misschien is de kaart niet helemaal OK?

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ik mijn boxen nu veel harder moet zetten om hetzelfde volume te behalen dan toen met die AWE64.
Natuurlijk staat in dat volumepaneel alles op max.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 14:33
Ik heb ook beide kaarten en ik moet zeggen dat de live toch echt beter klinkt hoor. Wellicht gebruik je nu andere kabeltjes die storen of zit je kaart naast een andere kaart die veel ruis genereerd. Zo niet kan het zijn dat je kaart terug moet.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Ja ja,

Er zijn hier meer berichten over geweest,
maar met name m.b.t. de MIDI - SF2 en EMU spullekes.

Moest maar 's kieken op http://www.saethran.com/

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:37
wat voor een mobo heb je. Als je een A7v hebt kan dat het probleem zijn. Probeer die kaart ff in een ander slot. Heb hier ook de live en ....doet het zeer goed hoor!

Handtekening

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
ik vind mijn sb live veeel beter klinken dan mijn awe64.
het lagere geluids nivo kan komen doordat je mischien de (versterkte) speakeruitgang op je aw64 gebruikte terwijl de live alleen maar (onversterkte) line-out heeft.
ook kunnen ingangen die niet op mute staan veel storing veroorzaken :(

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 10:56 schreef Mummie het volgende:
Het vreemde is dat ik mijn boxen nu veel harder moet zetten om hetzelfde volume te behalen dan toen met die AWE64.
Natuurlijk staat in dat volumepaneel alles op max.[/quote]Het is sowiso al niet zo ook om je volume controll gewoon op Max te zetten, tis toch altijd wel wat beter om zeg maar je volume controll op half te zetten en je versterker/speakertjes ook half dan de ene max en de ander net niet uit...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga hem ff in een ander slot proberen.
Hij zit nu naast mijn tv-kaart, zou dit storen?
Het moederbord dat ik heb is een Asus CUV4X.

Op die AWE64 maakte ik inderdaad gebruik van die versterkte uitgang, dus dat van de volume is wat mij betreft opgelost.
Ik heb het standaard kabeltje van cd-rom speler naar de kaart gebruikt.

Verwijderd

Tv-kaart kan idd voor storing zorgen dus zou hem daar maar ver vandaan inzetten

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Houwe! De card is cool.
Mijn AWE64V met 8Mb is ook fantasties, maar er zitten in mijn K7V nu eenmaal geen ISA sloten meer.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou 'em! Die kaart heerst bigtime, nu!

Ik heb dus gisteren de kaart verhuisd naar een ander pci-slot en hij zit nu naast m'n agp kaart, dus het eerste slot. Het geluid klinkt nu veel beter en zuiverder, tevens hoef ik mijn speakers niet zo achterlijk hoog te zetten om wat te horen.
Dus ik denk dat die tv-kaart heeft lopen storen ofzo.
Bedankt voor de reacties en evt. suggesties!

Mummie
ps: weet iemand nog een goed setje 4 point surround-boxjes voor die kaart?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:14
Het is inderdaad een brute kaart, maar om hem naast je vga kaart te zetten is ook geen goed idee.
Dat schijnt ook vet te storen!

Verder is je speakerkeus zeer persoonlijk, het ligt eraan wat je er mee wil.
Ikzelf heb de fps1000 en ben er zeer tevreden mee!

- NAC Breda -

Verwijderd

Is er nou veel verschil te horen tussen de fps1000 en fps2000.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk wel op de HCC-dagen. Volgens mij heb je al een fps1500 voor fl. 199,--.

• Entity
  • Laatst online: 21:26

Entity

9000rpm

Centurion: ja! Ik heb ze allebei uitgebreid beluisterd en de FPS2000 klinkt een heel stuk beter vond ik. Vooral de subwoofer van de FPS2000 is vele malen beter dan die van de FPS1000, maar goed, de prijs is natuurlijk 2x zo hoog.

Zelf zou ik, voor de prijs van de FPS1000 eerder een vergelijkend Labtec setje kopen (LCS 2514 meen ik). Die heeft een betere sub en het geluid uit de satelietjes is net iets beter dan die van de FPS1000.

• Laurent
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 10:23 schreef Mummie het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag een SBLive Value gekocht. Hiervoor had ik een Creative AWE64 en je zult het niet geloven maar ik vind die AWE64 veel beter klinken.
Mp3-tjes klinken veel beter.
Misschien ligt het wel aan mij maar ik zit te twijfelen of ik hem zou houden of terugbrengen.
Misschien iemand die mij advies kan geven over wat te doen?
Ik heb geen lullig systeem dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Die speakers zijn ook best goed, tenminste met die AWE64 klonk het gewoon goed: 300W PMPO, subwoofer: 22W RMS en speakertjes 2x6W RMS.
Bedankt.[/quote]Inderdaat!!!
Ik heb hier ook een value liggen, heb gewoon mij 64Gold er weer ingedaan, veel betere bass enzow! Ik heb het zelfde prob dus... Hij moet ook een stuk harder worden gezet, bass word verneukt als je kloot met equalizeizer enzow... Awe 64 Gold ISA roels!

• Laurent
  • Niet online
hè ? Hoe heb jij dat opgelost ? sloten veranderen ? mmz, ook maar een X proberen, zit nu nogal vol :)

Verwijderd

Is het geluid ook harder geworden sinds dat je de kaart verzet hebt? Want bij mij is het geluid ook veel zachter, ik weet dat het ook ligt doordat het geluid niet versterkt word, maar toch?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik heb er nu helemaal geen last meer van.
Nu heb ik hetzelfde volumeniveau als met die AWE64. Bass is ook prima in orde.
Ben er in ieder geval blijer mee, beetje zonde van m'n geld vind ik het wel want die AWE64 is gewoon nog steeds errug goed.

Wat ik ook nog gedaan heb is een volledige herinstallatie van Win98SE :( Ik had ook het vermoeden dat die oude drivers van die AWE64 op de achtergrond aan het meespoken waren.
Dus dan liever maar gelijk helemaal goed.
Tevens heb ik dus die kaart in een ander slot gedaan.
Mijn modem heb ik ook weleens in een ander slot gedaan waardoor hij wel werd herkent maar dat was nog op mijn oude Asus P2B.

Ik hoop dat het voor jullie ook goedkomt!

Verwijderd

Heb je niet toevallig 3d surrond of eax effecten aanstaan? Dat uitzetten klinkt veel mooier vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nope Sinterklaas, alles heb ik uitstaan, ik draai dus geen audiohq op de achtergrond met environmental audio en AutoEA.
Alhoewel deze effecten bij games wel heel gaaf kunnen zijn.
Pagina: 1