Toon posts:

Probleem met voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

mijn computer doet de laatste tijd nogal raar, elke keer als ik em opstart, dan krijg ik geen beeld meer(beeldschermlampje blijft knipperen, beeld blijft zwart). Ik heb het idee dat dit aan mn voeding ligt, als ik namelijk de schakelaar aan de achterkant van mn voeding uitzet, die na tien seconden weer aanzet, en dan opstart, dan krijg ik weer wel beeld!

Dit probleem heb ik nu al een paar weken, en misschien heeft het er mee te maken, het probleem begon ongeveer een week nadat ik een nieuwe beeldschermkaart erin heb gedrukt.

MB: Chaintech 7VJDA
VGA: GF4Ti4200, AGP 8x, 128mb DDR
Geheugen: 256mb DDR 266

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Wat voor beeldschermkaart had je er eerst in? Huisgenoot van mij had het namelijk ook laatst. Nieuwe GeForce 4 erin, kapt de fan van de voeding ermee uit. Misschien dat dus je voeding de nieuwe kaart niet trekt is heel goed mogelijk.

Oh ja, wat voor voeding heb je nu?

[ Voor 8% gewijzigd door Rizzi op 31-01-2003 12:32 ]

What's a cube to you?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hiervoor een GF4Ti4200 128mb DDR, alleen dan met AGP4x, de fan daarvan is kapot gegaan, en er zat nog garantie op, dus ik kreeg een nieuwe kaart, een AGP8x(ze hadden geen 4x meer:))

"Edit: Ik heb een Highlight ATX250 GT voeding erin hangen, 250 watt dus"

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 12:35 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
250watt is wel een beetje weinig. Heb je toevallig een andere voeding bij de hand?
Of probeer anders eens te booten met wat minder apparaten.

Ik denk toch dat het iets te maken heeft met het vermogen wat de voeding levert en wat de GF4 trekt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gok dat dit een probleem is met je AGP-instelling in je BIOS. Het lampje dat begint te knipperen, duidt er op dat je monitor waarschijnlijk geen signaal of een te hoog signaal krijgt.
Wat ik persoonlijk denk, is dat je standaardinstelling op de een of andere manier door Windows wordt overschreven, waardoor ie te snel loopt. Ik weet niet of je mobo 8x AGP aan kan?
Ik weet bij de pc van mijn zusje namelijk dat als daar de stroom afgaat (dus stekker van de voeding er uit cq voeding uit), ook alle waarden in het BIOS naar default teruggezet worden. Zou me niks verbazen als je mobo daar ook last van heeft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo kan geen AGP 8x aan, en opzich zou 250 watt genoeg moeten zijn, ik heb verder niet echt wat in mn kast hangen wat veel vreet. Maarja ik ga ff proberen met het bios, en anders moet ik maar een nieuwe voeding aanschaffen.

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:01

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Heb je geheugen al eens getest? ik had ook zoiets en het bleek me geheugen te zijn stond niet goed stond op 333 mhz ipv 266.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb mn geheugen niet getest, hoe doe ik dat?
Ik heb net ff in mn bios wat veranderingen aangebracht, ik had Video Bios Shadow disabled, toen liep ie vast bij het opstarten. Die heb ik dus weer aangezet, en ik heb nu Fastwrite ook aangezet.

Edit: Dat werkt dus ook niet :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:01 ]

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, dat ga ik ff proberen

Edit: Hoelang ben je met zoiets bezig?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:04 ]

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Execution Time
The time required for a complete pass of Memtest86 will vary greatly depending on CPU speed, memory speed and memory size. Here are the execution times from a Pentium-II-366 with 64mb of RAM: Test 0 0:05
Test 1 0:18
Test 2 1:02
Test 3 1:38
Test 4 8:05
Test 5 1:40
Test 6 4:24
Test 7 6:04
Total (default tests) 23:16
Test 8 12:30
Test 9 49:30
Test 10 30:34
Test 11 3:29:40
Total (all tests) 5:25:30

Ongeveer zo lang volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
ehhhhhh 5,5 uur?? Dat doe ik vanacht wel ff :z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:14 ]

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

doe dan niet alles of alleen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 en het gaat hier ook om een Pentium II 366 met 64 ram en jij hebt een snellere pc dus hij zal wel sneller gaan

Verwijderd

Topicstarter
Hmm geheugen ziet er prima uit bij mij, misschien nog andere suggesties waar het aan kan liggen???

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou ff naar de computerwinkel gaan en daar ff een goeie voeding van 350+ Watt kopen. Maak daar ff de afspraak dat als dat je probleem niet oplost, dat je hem dan terug kan brengen. Heb namelijk sterk het vermoeden dat het wel je voeding is.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Zal het proberen, dank voor de suggesties!
Pagina: 1