Hetzelfde roaming profile in zowel win98 als win2k, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 16:15
Ik heb een netwerkje met win2k server (active directory) als domain controller. Verder zijn er 10 clients die draaien op win98se. Met behulp van roaming profiles kan elke user overal inloggen en altijd zijn eigen desktop krijgen. Dit werkt redelijk goed.

Nu wil ik echter 7 computers upgraden naar win2k prof en de overige 3 computers win98se laten draaien (deze zijn nl traag). Nu is het wenselijk om nog steeds alle users overal te laten inloggen (zowel op win98 als win2k) en toch hetzelfde roaming profile te krijgen. Nu vraag ik mij af in hoeverre dat kan (ik heb zo'n vaag gevoel dat er wel iets fout moet gaan |:( ). Ik heb al op technet en GOT gezocht, maar ik kan bijzonder weinig over vinden. Mijn vragen:

- In hoeverre is het mogelijk om hetzelfde roaming profile te gebruiken in zowel win98 en win2k, of gaat dit hopeloos fout ?

Stel je kan de profiles niet combineren:
- Is het mogelijk een apart win98 en win2k profile per user te hebben.
- Zonee, is er een tool om een win98 profile te upgraden naar een win2k profile ?

- Hebben jullie meer informatie hierover ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

De profiles zijn niet te combineren.
Maar wat je wel kan doen is dit:

Windows 95 en 98 stoppen het profile in de home-dir van de gebruiker.
dus stel in de usermanager een home dir in: vb: X: \\server\Userdir\Profile\win98
in het logon script dan:
net use X: /home (dat wordt X met \\server\userdir

Windows NTx (4, 5, 5.1) zetten het profile in het profile path.
Zet daar dan: \\server\userdir\profile\w2000\

Da krijg je als het goed is voor elke gebruiker die op zowel 98 en 2000 aanlogt een roaming profile. Ze zijn echter NIET altijd hetzelfde.

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 16:15
Dank je!, het is fijn mijn vermoeden bevestigd te zien worden.

Op dit moment hebben alle users een home folder (connect g: to \\dc\profiles\user). Bij profile path staat niks ingevuld voor alle gebruikers. Maar dat moet dus zoiets worden als \\dc\win2k-profiles\user, en dat voor alle users. Is er een manier om dat in 1x voor alle gebruikers te veranderen of zit er niks anders op dan dat handmatig aan te passen voor elke user ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

als het gedeelte user in \\cd\win2k-profiles\user inderdaad de exacte naam is van de username, kan je volstaan door alle users te selecteren is dan in het tab profiles in te vullen:
\\dc\win2k-profiles\%username%
NT vult dat dan goed aan.

Scheel teen hoop typen.. ;)