Koe installeren als service zonder admin op NT?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woutepout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 17:36
Hoi boeren,
Ik wil op de uni een koe installeren op een P3 450, maar ik heb geen admin-account en als ik "dnetc -install" probeer te doen, dan krijg ik een error (nummer 5) dat ik dat niet mag. Het is ook niet echt optimaal om altijd ingelogd te blijven (zoals ik vandaag wel heb gedaan :) ), dus ik er een andere manier om dit te regelen?
(sneaky truuks toegestaan ;) )

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nee. Je zult admin rechten moeten hebben.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Onno,
correctie:
[l0pht]Je zult admin rechten moeten krijgen[/l0pht] :)

Join TeamBVD!

• Onno
  • Niet online
Om de koe te installeren moet je admin rechten hebben. Om in die situatie te geraken zul je idd admin rechten moeten krijgen. Maarre.. l0pht kan je niet altijd helpen. Bijvoorbeeld niet als er roaming profiles gebruikt worden in combinatie met een NetWare server/netwerk. :)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Volgens mij heeft een NT wks altijd een locale account database.. ook al gebruik je roaming profiles & novell (ow.. NetWare.. sorry Onno :) ). Het lokale admin account is dan ook te achterhalen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Woutepout
  • Laatst online: 24-04 17:36
Hmmm, jammer. Dat gaat dan dus niet lukken. FYI, netwerk bestaat uit UNIX (SunOS) server, (een stuk of 80 sparc's,) NT bakken met roaming en local profiles. Account op NT == UNIX-account. Admin zit er echt niet in. Heb ik wel op een andere bak, maar daar draait al SETI op.

(Ouch.... DAT had ik niet moeten zeggen. Eeehhh, nee ik draai geen SETI, tuurlijk niet, ik draai alleen maar KOEIEN, jaaaaaahhhh!!!)

• Onno
  • Niet online
Pinball, je kunt de admin account ook roaming maken hoor. :)

En bij NetWare roaming profiles wordt het wachtwoord niet lokaal bewaard. Voor de huidige sessie wordt een tijdelijk accountje aangemaakt, met een random wachtwoord, die bij het uitloggen weer wordt verwijderd. Dus kun je niks beginnen met zo'n proggie van l0pht. :)

(overigens kun je die bestanden (incl. backups!), in wat voor netwerk dan ook, gewoon alleen readable voor System maken, helpt ook prima)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Ojee.. het wordt er weer zó een :)
Je kunt _een_ admin account wel roaming maken, maar er blijft altijd een lokale sam, met een lokale Administrator (het account waarmee NT is geïnstalleerd) aanwezig. Anders zou je een defecte netwerk-driver nooit kunnen herstellen.

Om het rechtenprobleem te omzeilen kun je l0phtcrack nog altijd schedulen.. dan draait ie onder het system account >:)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Onno
  • Niet online
Anders zou je een defecte netwerk-driver nooit kunnen herstellen.
Nee klopt. Dat kan dan dus ook niet meer. >:)
Maar dat is voor workstations in een bedrijfs-/uninetwerk meestal helemaal niet erg, daar gaat gewoon een ghostje overheen als er iets mis is gegaan... :)
(data wordt toch niet lokaal bewaard)

• Joop
  • Laatst online: 27-04 05:47
En als je een reg file maakt waar de key in staat. Iets als dit:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
"Dnetc"="c:\progra~1\distri~1.net\dnetc.exe -hide"

En die dan importeert met commando:

regedit /s c:\regfile.reg

Misschien dat dat werkt. (Misschien moet je regedt32.exe gebruiken i.p.v. regedit)

• Onno
  • Niet online
In HLM kun je niet schrijven als gewone gebruiker. (als het goed is tenminte)

Verwijderd

Joop: regedit is ook gedisabled....

maar is er niet een andere manier om hem aan de praat te krijgen bij het opstarten, onder winNT, zonder admin rights??

graag hulp, ik heb hier zo'n 100 PIII 500's

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Joop, is dat geen Win 9x regkey. Onder NT zitten de services onder SYSTEM\CurrentControlSet\Services. NT heeft zelfs permissies op Regkeys gezet, dit is goed dichtgespijkerd. Als je iets wil, probeer dan een welwillende Admin achter je te krijgen. Er zit volgens mij helaas niets anders op als je het onafhankelijk van een userprofile wil draaien.

• Joop
  • Laatst online: 27-04 05:47
Die van mij was idd een 9X regkey. 'k had geen NT machine bij de hand toen. En ik wist het niets meer uit mijn hoofd. Maar het ging om het principe...

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zorg dan gewoon dat je admin wordt, je kent het trucje met de usermanager toch?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zorg dan gewoon dat je admin wordt, je kent het trucje met de usermanager toch?

Verwijderd

uhm DSmarty..

neej.. sorry..

ICQ? EMAIL?

thanks..

[update]

DSmarty: please help out!

Thanks a load!

(zo, nu is de topic weer een beetje actueel)
[/update]

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Zeg, ik ben hier ook naar op zoek. Zie:
http://gathering.tweakers.net/Forum3/HTML/001146.html
Pagina: 1