Toon posts:

Een race stuur zonder vertraging?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen om een race stuur voor de pc te kopen. De reden dat ik twijfel is dat de 2 stuurtjes waar ik op gespeeld heb een vertraging hadden in de overbrenging van stuur naar de wielen. Dit heb ik met het toetsenbord niet, het gevolg was dat ik constant in de berm lag :+

Is die vertraging met alle stuurtjes of is dat alleen bij bepaalde types?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 22:05

JdM

Humbled

Geen last van met een Microsft FFB racing-wheel (het is ook een stuk moeilijker met een stuur :) ) , je kunt de dead zone's instellen in het spel , dus dat zal misschien niet goed gestaan hebben , waar je het geprobeerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het in CMR2 geprobeerd.
Mischien dat het ook te maken met dat de pc's mischien wat ouder waren, ik weet het niet.

• Valentino Rossi
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

Thrusmaster F1-wheeltje = prima hiero :)

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:27

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 12:13:
Ik had het in CMR2 geprobeerd.
Mischien dat het ook te maken met dat de pc's mischien wat ouder waren, ik weet het niet.
Je kan in CMR2 ook nog de sensitiviteit aanpassen van je stuur..wil ook nog wel eens helpen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Heb de Logitech Momo Racing Force (niet te verwarren met de Momo Force) en daar heb ik geen last van vertraging mee.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is goed om te horen, dan zal ik er maar eens eentje uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bevalt die trouwens die Momo Racing Force, zou het verschil merkbaar zijn met zijn duurdere broer?

• Zamorano
  • Niet online
De vertraging schijnt vooral veel bij Microsoft stuurtjes voor te komen. (Niet altijd, dus ga nou niet schreeuwen "Bij mijn MS niet hoor!").

Bij CMR2 denk ik dat ik al weet waardoor het komt, er is een bepaalde setting die je moet veranderen anders wil dat problemen met FF stuurtjes opleveren.

Ook zie ik iemand zeggen dat het moeilijker is met een stuur :?
Wat een b#llsh!t. Als dat zo is kun je er gewoon niks van. Een analoge input is altijd veel vloeiender dan een digitale, en hoe beter (moeilijker) het spel, hoe meer je dat verschil merkt.

Ik heb zelf de Logitech Formula Force (de oude versie) en ben er al jaren heel blij mee.
MS kan ik afraden, omdat je heel veel negatieve dingen erover hoort en de FF erg tegenvalt naar mijn ervaring. Thrustmaster schijnt bij de nieuwere modellen nogal veel defecten te vertonen, dingen die afbreken, veren die slap worden, etc.
De betere sturen zijn van Act Labs, maar die moet je maar net mooi vinden. En de Momo Racing (beste prijs/kwaliteit verhouding) en Momo Force (beetje prijzig maar dan heb je ook wat) van Logitech.

• Gé Brander
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 13:01:
Hoe bevalt die trouwens die Momo Racing Force, zou het verschil merkbaar zijn met zijn duurdere broer?
Ik heb geen vergelijk met de Momo Force, maar ben wel zeer tevreden over de degelijkheid en handling van de Momo Racing Force. De Momo Force is trouwens niet meer verkrijgbaar op enkele shops na die hem misschien nog op voorraad hebben.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb een keer een vergelijking gelezen tussen de 2 MOMO's (URL kan ik zo snel niet vinden), de Force is wat minder precies in het sturen en de onderdelen zijn van wat mindere kwaliteit (ze hadden m uit elkaar gehaald bij de review) ook vonden ze de pedalen een stukje minder. Maar de Force heeft wel een leuk pookje en een aantrekkelijke prijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 11:55:
Ik zit te twijfelen om een race stuur voor de pc te kopen. De reden dat ik twijfel is dat de 2 stuurtjes waar ik op gespeeld heb een vertraging hadden in de overbrenging van stuur naar de wielen. Dit heb ik met het toetsenbord niet, het gevolg was dat ik constant in de berm lag :+

Is die vertraging met alle stuurtjes of is dat alleen bij bepaalde types?
Het is bekend dat stuurtjes met een seriele verbinding vertraging hebben. USB versies hebben hier geen last van.

Die 2 stuurtjes waar jij het over hebt, zijn dat seriele???

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of die serieel zijn, ik zal dat eens navragen.

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

USB roelt, en nee ik heb ook geen vertraging :) Kan ook aan instelling liggen die je hebt gebruikt. Ik gebruik Thrutmaster Guillemot Force Feedback Wheel GT Pro

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 09:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz heeft ook de oude wingman formula force :) ... geil dinkie :+

Maar ff serieus. Ben je mischien vergeten om de deadzone op 0 te zetten? Waneer dat niet zo is heb je in het midden een kleine speelruimte voordat de boel uit gaat slaan (Wat dus niet de bedoeling is).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JdM

JdM

Humbled

DeLaVega schreef op 31 januari 2003 @ 13:01:
[...]

Ook zie ik iemand zeggen dat het moeilijker is met een stuur :?
Wat een b#llsh!t. Als dat zo is kun je er gewoon niks van. Een analoge input is altijd veel vloeiender dan een digitale, en hoe beter (moeilijker) het spel, hoe meer je dat verschil merkt.

[....].
Nou nou, dat ik zeg dat het moeilijker is met een stuur hoeft nog geen reden te zijn om zo te reageren, doe relaxed en ben blij dat jij wél de man met de stuurcapaciteiten bent, mijn tijden zijn vooralsnog sneller met een gamepad , omdat ik simpelweg pas de beschikking over een stuur heb sinds ik via mijn PC games speel, zo ook voor de TS , dus laat dat b#llsh!t de volgende keer achterwege wil je? :/

• Zamorano
  • Niet online
Radian schreef op 31 januari 2003 @ 17:42:
[...]

Nou nou, dat ik zeg dat het moeilijker is met een stuur hoeft nog geen reden te zijn om zo te reageren, doe relaxed en ben blij dat jij wél de man met de stuurcapaciteiten bent, mijn tijden zijn vooralsnog sneller met een gamepad , omdat ik simpelweg pas de beschikking over een stuur heb sinds ik via mijn PC games speel, zo ook voor de TS , dus laat dat b#llsh!t de volgende keer achterwege wil je? :/
Wees dan duidelijk en zeg dat het voor JOU moeilijker is omdat je je stuurtje pas hebt en een gamepad gewend bent.
Zo breng je mensen op de gedachte dat een stuurtje geen voordelen bied als je sneller wilt gaan, en dat doet het zeker dus wel.

• JdM

JdM

Humbled

DeLaVega schreef op 31 januari 2003 @ 17:48:
[...]

Wees dan duidelijk [....].
offtopic:
sorry, meneer de stuurexpert.

[ Voor 6% gewijzigd door JdM op 31-01-2003 17:56 ]

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Nou ja, in sommige wat meer arcade-achtige racers ben je inderdaad trager met een stuur dan met keyboard of gamepad, ook al is er met je stuurcapaciteiten niks mis. Arcaderacers zijn meestal gemaakt om met 1 of 2 vingers te kunnen sturen, dus dan is een stuur eerder een nadeel. Hangt dus van het spel af, in de betere sims (het bekende rijtje GPL, Nascar 2002 en F1-2002) ben je altijd beter af met een stuur.
Pagina: 1