Toon posts:

[exchange 2000] /exchange bereikbaar maken middels NAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een exchange 2000 doos draaien welke middles de router (NAT) het internet op kan. We willen nu dat ook x.x.x.x/exchange ook vanaf buitenaf bereikbaar is. Alleen port 443 forwarden naar het interne IP adress plus port werkt niet. Hoe krijgen we dat het externe ip adres router x.x.x.x/exchange compleet inclusief submap geforward wordt en dus de exhange doos vanaf buiten bereikbaar is.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
We hebben het hier over Outlook Web Access(OWA) niet over /Exchange ;)

Gewoon de poorten forwarden naar de Exchange machine (80 en 443).
Of het geheel secure is sja...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Inderdaad:
Gewoon de tcp poort 80 (indien unsecure) of 443 (secure ssl) doormappen naar de interne WEB server.
Stel op de webserver wel de juiste host header in. dus ook de FQDN vanaf internet.

Verwijderd

Topicstarter
mijn dank, ik bedoelde inderdaad Outlook Web Access(OWA)

Verwijderd

Hallo ik vond deze topic en eigenlijk herken ik mijn probleem. Even uitleggen:
Ik heb een exchange server(E2K) staan welke prima functioneerd intern. Ook de OWA werkt verbluffend goed. Echter van buiten af kan ik niet de public folders zien. We maken gebruik van een ADSL router met NAT. poorten 25, 110, 80 ,443 staan geforward naar die bak en toch geen public folders. Iemand een idee? Ik heb iedere tutorial er al op nageslagen maar ik kan nergens een oplossing vinden. Zou namelijk mooi zijn als public folders en shared agenda werken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 08:26:
Hallo ik vond deze topic en eigenlijk herken ik mijn probleem. Even uitleggen:
Ik heb een exchange server(E2K) staan welke prima functioneerd intern. Ook de OWA werkt verbluffend goed. Echter van buiten af kan ik niet de public folders zien. We maken gebruik van een ADSL router met NAT. poorten 25, 110, 80 ,443 staan geforward naar die bak en toch geen public folders. Iemand een idee? Ik heb iedere tutorial er al op nageslagen maar ik kan nergens een oplossing vinden. Zou namelijk mooi zijn als public folders en shared agenda werken.
als je door je mailbox browsed en op de 'openbare mappen' klikt (via OWA dus) kom je er ook niet in?

of wil je via een url erin? (http://exchangeserver/public) :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Intern niets aan de hand en kan ik mooi alles zien. Extern zie ik dus alleen de mappen van de gebruiker en niet de shared agenda en ook niet de public folders.

Verwijderd

Check IIS eens, staan daar die maffe rode stopborden door \MBX, \Exchange en \Public?
W3svc service herstarten (of schedulen 5 minuten na reboot) is dan een oplossing.

Verwijderd

Nope ook dat is het probleem niet. Lijkt echt iets anders. Is er iemand die het over NAT aan de praat heeft gekregen? En zo ja welke poorten open?
Pagina: 1