Ik ben met een opdracht bezig waarin ik verschillende karretjes moet laten rijden ( verschillende threads dus) Maar nu moet ik ook de kleur kunnen instellen. Ik heb al een choice lijstje aangemaakt met daarin de kleuren die je kunt gebruiken, dus de standaard kleuren; white, black, red, blue, enz. Als ik de choice lijst uitlees krijg ik alleen een string en die kan ik niet verwerken als een kleur.
Ik lees de lijst uit door eerst getSelectedIndex op te halen en daarna getItem uit te voeren met die index. Alleen geeft dit dus een string. Ik de klasse die ik wil gebruiken moet de kleur dan zo ingevoerd worden:
Color.pink
Als ik de kleur concatenate ( "Color." + kleur ) werkt dit niet. De variabele kleur moet ook echt een Color worden. Hoe doe ik dit? Kan ik de kleur ergens parsen o.i.d?
Ik lees de lijst uit door eerst getSelectedIndex op te halen en daarna getItem uit te voeren met die index. Alleen geeft dit dus een string. Ik de klasse die ik wil gebruiken moet de kleur dan zo ingevoerd worden:
Color.pink
Als ik de kleur concatenate ( "Color." + kleur ) werkt dit niet. De variabele kleur moet ook echt een Color worden. Hoe doe ik dit? Kan ik de kleur ergens parsen o.i.d?
Was ik maar een punt dan was ik het einde