[java] hoe werk ik met kleurnamen uit een string

Pagina: 1
Acties:

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 20:30
Ik ben met een opdracht bezig waarin ik verschillende karretjes moet laten rijden ( verschillende threads dus) Maar nu moet ik ook de kleur kunnen instellen. Ik heb al een choice lijstje aangemaakt met daarin de kleuren die je kunt gebruiken, dus de standaard kleuren; white, black, red, blue, enz. Als ik de choice lijst uitlees krijg ik alleen een string en die kan ik niet verwerken als een kleur.

Ik lees de lijst uit door eerst getSelectedIndex op te halen en daarna getItem uit te voeren met die index. Alleen geeft dit dus een string. Ik de klasse die ik wil gebruiken moet de kleur dan zo ingevoerd worden:

Color.pink

Als ik de kleur concatenate ( "Color." + kleur ) werkt dit niet. De variabele kleur moet ook echt een Color worden. Hoe doe ik dit? Kan ik de kleur ergens parsen o.i.d?

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Je weet hoe je je lijst vult toch? Dan heb je aan de indexen van de lijst genoeg toch? Maak je ee mooi switch statment waar in je adv de index de kleur bepaald.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• J_Davelaar
Ik had eigenlijk gehoopt de namen gewoon te kunnen hergebruiken dat scheelt een hoop knip en plak werk en dat staat ook netter.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je met een JList werkt kan je er ook een Object in prikken (zoals bv een Color). De JList gebruikt dan de toString() methode van het Color object om de tekst neer te zetten, en je kan dan de geselecteerde color pakken met:

Color col = (Color)colorList.getSelectedItem();

En anders kan je eventueel wel met een hashmap ofzo werken:

Map colorMap = new Hashmap();
colorMap .put("red", Color.RED);
colorMap .put("blue".Color.BLUE);

String colorName = colorlist.getSelectedItem();
Color col = (Color)colorMap.get(colorName);

[ Voor 37% gewijzigd door Alarmnummer op 31-01-2003 11:52 ]

• J_Davelaar
wat is precies het verschil tussen en JList en een gewone choice als ik vragen mag?

• J_Davelaar
hmm heb even zitten kijken. Het is maar een simpele opdracht en ik wil het gewoon weer te netjes doen. Ik ga wel aan de gang met een simpele switch. In iedergeval bedankt.

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Een choice is geen standaard java object.. (toch?) komt uit Jbuilder zeker?

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

J_Davelaar schreef op 31 January 2003 @ 11:57:
hmm heb even zitten kijken. Het is maar een simpele opdracht en ik wil het gewoon weer te netjes doen. Ik ga wel aan de gang met een simpele switch. In iedergeval bedankt.
Het is toch geen opdracht voor school hè...
Zo ja, zeg dan aub tegen je leraar dat hij de klas eerst basics JAVA moet leren, gewoon lekker een beetje prompt proggies etc., zonder alle grafische poespas (dat komt dan vanzelf wel).
Zo niet, dan heb ik niks gezegd...

• J_Davelaar
Het is idd een opdracht voor mijn opleiding. We werken met JavaVisualCafe van Symantec en daar zit hij in de standaard doos.
We hebben al heel wat dingen gedaan maar ik ben gewoon weer te uitgebreid bezig. Wil het altijd perfect hebben

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

if wens_wens_naar_perfectie then use_visual_cafe = false;

Verwijderd

visual cafe sucks!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

gewoon equalsignorecase gebruiken?

VariabeleX.equalsIgnoreCase(ActieY())

voorbeeldje:

code:
1
2
3
if (deWoonplaats.equalsIgnoreCase(gegevens.geefWoonplaats())){
temp.add(gegevens);
}

BTW, VC sucks. Ik had met een projectgroep van school een opdracht om een cijferregistratiesysteem te maken met een gui. maar na 2 weken uitzoeken kregen we onze eigen code niet goed aan de praat met de in VC gemaakte gui en hebben we een andere gui met de hand gemaakt. (custom classes van onze school)

[ Voor 134% gewijzigd door ocf81 op 31-01-2003 15:19 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1