Brommend geluid POV 4200SE

Pagina: 1
Acties:

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:02
Ik heb sinds kort problemen met de POV 4200 SE 64 mb grafische kaart.

Als ik mijn computeropstart, krijg ik zo'n 10 à 20 seconden een luid brommend geluid te horen. Dit gebeurt niet als de computer al warm is en dan opgestart wordt. Dit probleem was in het begin niet aanwezig.

Voor de rest functioneerd de kaart uitstekend.

Maar moet ik nu bang zijn dat de kaart binnenkort de geest geeft, of is er een simpele oplossing?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
Dat is je ventilator(van je kaart dan), als je in ieder geval hetzelfde probleem als ik had. Je moet je gaan zorgen maken als je het niet meer hoort(bij opstarten) Want mijn kaart gaf de geest nadat het me te laat was opgevallen, dus even een betere venti erop zetten, die van jou is denk ik brak.

no comment

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 16:36

erikver

Ik zeg...

IID, je ventilator van je videokaart is niet goed meer. Wat ik had gedaan is ff de ventilator los geschroefd en opnieuw geplaats, maar da hielp maar een paar dagen. Dus een nieuwe ventilator er op zetten is de oplossing

Life's not a Krentenbol

Verwijderd

Als je nog een P1 of 486 koelblokje met fan hebt liggen, kun je die fan er eventueel opwurmen. Wel doen, want zoals Martinus al aangaf gaat het erg mis als de fan er helemaal mee stopt, wat vrijwel een zekerheid is.

Tijdelijk stoppen met het overklokken van de VGA kaart is wat ik meteen zou doen, als voorzorgs maatregel.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:25 . Reden: verduidelijking ]