Highpoint array backuppen zonder HPTcontroller?

Pagina: 1
Acties:

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Zit met een probleem:

Mijn huidig mobo met RAID 1(striping) is overleden. Nu kan ik geen OK mobo vinden om de array uit te kunnen lezen omdat deze geen Highpoint controllers gebruiken(Nforce2). Ik zeg niet dat er geen alternatieven zijn, maar ik zoek een mogelijkheid om de array uit te kunnen lezen dmv software(dus zonder highpoint controller) en te backuppen naar een standaard HDD. |:(

Vervolgens kan ik de RAID-array weer opbouwen op een Promise/Sil controller(op m'n nieuwe mobo) en de data dan weer terugplaatsen.

Ik ga er hier dus vanuit dat de data op de highpoint array alleen op een highpoint contoller is uit te lezen en niet compatible is met een Promise oid. Is dit zo, en weet iemand of ik hier omheen kan?

Een losse Highpoint kaart kost me teveel geld om even erbij aan te schaffen ;)

• PowerPee
iemand?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
R-Studio kan ook data uit broken RAID0 arrays halen.. Ik geef je geen garantie (ken het hele programma verder eigenlijk ook niet), maar dit is worth a try :)

Verder is het niet zo netjes om ongeduldig een topic omhoog te schoppen terwijl deze nog in de topiclist staat.. Na 24 uur kicken mag :) Zie ook FAQ Forumgedrag

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 31-01-2003 13:38 ]

• PowerPee
Thanx voor de tip; ga het proberen.

...dat schoppen was meer omdat ik nog geen(zinnig) antwoord had gehad...en ik dacht dat jullie me misschien over het hoofd hadden gezien :)